Gewone buizerd?

Gestart door Johan Helmus, januari 21, 2011, 19:01:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

Johan Helmus

Is dit een gewone buizerd of kan het een ruigpoot zijn? :angel:

http://waarneming.nl/waarneming/view/51931960
Buizerd - Buteo buteo gezien op 2011-01-21 te Sneekermeer - Griene Dyk

foto`s :
















Groeten, Johan1981
Groeten, Johan Helmus

teunvankessel

Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

Johan Helmus

Oke, helaas pindakaas. Wat sluit hier de ruigpoot uit als ik vragen mag?
Groeten, Johan Helmus

Frandalf

Het onbreken van een donker buikschild, de aanwezigheid van veel bandering op de staart en de witte vlekken boven op de vleugels (bij de schouder).
Yours in haste,
Frank Wasmus

http://waarneming.nl/user/view/62141

KorHaan

En kijk ook eens goed naar het loopbeen...

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

Johan Helmus

Weer een paar dingen om op te gaan letten dus! Dank voor de toelichting.  :blink:
Groeten, Johan Helmus

Jos Welbedacht

Er zit daar wel een "vaste" Ruigpootbuizerd, bijna altijd in het ruige graslandje tussen de Grienedyk en de eendenkooi.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Johan Helmus

#7
Het viel me laatste inderdaad al eens op dat er een aantal waarnemingen van een ruigpoot waren nabij de eendenkooi. Binnenkort ga ik er eens even een kijkje nemen! :)
Groeten, Johan Helmus

keesschreven

Laatst was er ook een topic wat ik niet meer kan terugvinden, waarin in buizerd staat met vreemde 'ruigaten' in deze tijd van het jaar.

Ik bedenk me net dat die vogel, net zoals die in dit topic, in prikkeldraad kan hebben gehangen. Vervolgens wel weer los gekomen, maar een paar pennen verloren...
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

BramtK

Wat betreft die gaten in de handvleugel, dat lijkt me inderdaad niet helemaal in orde.
Groeten,

Bram ter Keurs

Johan Helmus

Ik keek ook al vreemd uit tegen die uitsparing in de vleugels. De vogel vloog echter prima, en de uitsparingen waren ook symmetrisch (aan beide kanten op dezelfde plaats) 't leek geen verwonding oid.
Groeten, Johan Helmus

keesschreven

Citaat van: Johan1981 op januari 25, 2011, 07:36:28 AM
Ik keek ook al vreemd uit tegen die uitsparing in de vleugels. De vogel vloog echter prima, en de uitsparingen waren ook symmetrisch (aan beide kanten op dezelfde plaats) 't leek geen verwonding oid.

Die buizerd hoeft ook niet perse verwond te zijn na prikkeldraad, maar hij mist aan elke kant toch zeker 3-4 pennen, wat ongewoon is in deze tijd (trouwens ook in een ruiperiode).
Als je wat plaatjes googlet, zie je dat ze in allerlei posities in prikkeldraad vast kunnen zitten, hoewel vooral met de vleugelboegen.
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren