Poll: Fototellertje

Gestart door Ted van der Knaap, januari 17, 2011, 16:51:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ted van der Knaap

Er zijn veel VOORS en TEGENS wat betreft het fototellertje, zie dit Topic: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=134041.0/topicseen.html

Hoe belangrijk is het FOTOTELLERTJE:  geef je stem!

(en als je stemt/of niet word ook even SPONSOR: http://waarneming.nl/sponsor.php)

groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Maico Weites

Maakt me echt helemaal niks uit. 8)
Maico
Waarnemingen en foto's:
Nederland: https://waarneming.nl/users/15919/
Rest v/d wereld: https://observation.org/users/15919/

Jos Welbedacht

Kom ik erg dom over als ik vraag wat het fototellertje precies is  :blink: ?
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space

Jan vH

Citaat van: Jos Welbedacht op januari 17, 2011, 17:43:20 PM
Kom ik erg dom over als ik vraag wat het fototellertje precies is  :) ?

Niet heel erg hoor, eigenlijk heb ik er ook nog nooit naar gekeken!  ;D
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Jos Welbedacht op januari 17, 2011, 17:43:20 PM
Kom ik erg dom over als ik vraag wat het fototellertje precies is  :blink: ?

Vroeger kon je bij de foto's die je bij waarnemingen invoerde zien hoe vaak ze bekeken waren.

Mij boeit het in ieder geval niet dat hij eraf is gehaald (wordt ik niet meer geconfronteerd met de slechte kwaliteit ervan... ;) ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jos Welbedacht

Thnx voor de uitleg  :duim: . Zoals wellicht al opgemerkt was mis ik het dingetje niet.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space

Violet (en Remco)

Het was een leuke extra, maar missen, neuh, heb wel wat beters te doen dan kijken hoe vaak mijn foto is bekeken  ;)
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Rick_Karsenbarg

Op het forum is toch al zoiets als "De foto van de dag", een mooi podium voor de mooiste foto's? Fototellertje hoeft van mij dan ook niet terug, ook niet gemist overigens :P
mvg,

Rick

Wat voor de rups het eind van zijn leven is, is voor de wijze een vlinder

petermeer

Fototellertje, totaal irrelevant.

Volgens mij is waarneming.nl is een site voor waarnemingen, eventueel met foto ter ondersteuning en documentatie van de waarneming, en geen site voor de foto's pur sec.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Gerard Troost

Citaat van: petermeer op januari 17, 2011, 21:07:06 PM
Fototellertje, totaal irrelevant.

Volgens mij is waarneming.nl is een site voor waarnemingen, eventueel met foto ter ondersteuning en documentatie van de waarneming, en geen site voor de foto's pur sec.

Hum, volgens mij onderschat je de kracht van database met goedgekeurde fotos van elke soort plant / vogel / libel / (nacht)vlinder die er in NL is gezien. Ik zie het wel degelijk als een van de rollen/taken van wrn.nl, en volgens mij behoorde dat vroeger (vast nog steeds) zelfs tot een van de doelstellingen van waarneming.nl.

Wat dat betreft zie ik meer in zo'n rankingsysteem waar Hisko iets over "mompelde", de mooiste fotos bovenaan.
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

petermeer

Gerard, ik onderschat de kracht van foto's niet, maar de foto's moeten geen doel op zich worden.

Het gaat in dit topic ook niet om de foto's, maar over een tellertje dat aangeeft hoe vaak een foto bekeken is. Is dat belangrijk? Nee toch.

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Gerard Troost

Citaat van: petermeer op januari 17, 2011, 22:31:21 PM
Vindt je dat belangrijk? Nee toch.
Het is inderdaad ontzettend onbelangrijk, maar ach, mijn databeest-hart zegt me dat het technisch gezien geen grote moeite zou moeten zijn, leuke case zullen we maar zeggen.
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

GijsB

ik zie niet in wat het voordeel is van het tellertje eigenlijk ::)
Gijs

Gery

Toegevoegde waarde van foto's = veel
toegevoegde waarde van tellertje = geen

HPM

Wel verwarrend dat er nu twee topic zijn met dezelfde naam die over hetzelfde gaan.
Herman van der Meer

petermeer

Jan2002

Geen enkele waarde, net zo min als het berichtentellertje overigens (maar daar zullen de meningen wel verdeelder over zijn  ;) )
Groet,
Jan

corrieke

Citaat van: Gery op januari 17, 2011, 22:52:26 PM
Hier ben ik het helemaal mee eens!!
Kijk altijd alleen naar waarnemingen met bewijs, ook al zijn die foto's niet van hoge kwaliteit.
Dat zou volgens mij het beste zijn dat je een waarneming invoert die gekeurd kan worden.
Die teller hoeft dan niet.
natuurlijk de groeten van corry

hdijk

Citaat van: Gery op januari 17, 2011, 22:52:26 PM
Nu is de vraag wat voor gevolg een tellertje heeft voor het aantal toegevoegde foto's.
Hendrik Jan van Dijk

hdijk

Maakt het trouwens voor de performance uit, of de teller niet op een specifieke foto zit, maar op de waarneming zelf (zoals bij tt.nl op de telling)? Dat zou een aardig compromis zijn misschien?
Hendrik Jan van Dijk

JanF

Ik zie net dat het fototellertje weer terug is. Zo te zien wordt hij nu 1 x per 24 uur ververst.
Als dit de oplossing is ben ik daar zeer content mee.
Bedankt diegenen die dit compromis uitgewerkt hebben.
met vr. groeten
Jan van de Fliert

HPM

Citaat van: JanF op februari 08, 2011, 17:35:59 PM
Ik zie net dat het fototellertje weer terug is. Zo te zien wordt hij nu 1 x per 24 uur ververst.
Als dit de oplossing is ben ik daar zeer content mee.
Bedankt diegenen die dit compromis uitgewerkt hebben.

Ik zie het niet.
Herman van der Meer

JanF

Fototellertje wordt zichtbaar als je bij een foto op het ikoontje klikt ( het fototoestelletje )
Werkt alleen bij je eigen foto's en alleen als je ingelogd bent.
met vr. groeten
Jan van de Fliert

HPM

O, dat is dus heel anders dan eerst. Ik zou liever hebben dat je ook weer de score van andermans foto's kon zien, en oningelogd, maar als het op deze manier wél een aanvaardbare belasting is vind ik het best. Beter dan niets toch?

Herman van der Meer