er groeit een vreemde jeukende bult achter in mijn nek sinds mijn bezoek aan het door vliegen geplaagde binnenland van Gambia.
Gaat vanzelf weg als je al je waarnemingen hebt ingevuld, Bart
Welkom terug!
Ooit komt alles goed, kwestie van geduld,
sprak de gastheer tot zijn bult!
De bult valt mee, is slinkende -> was waarschijnlijk een ontstoken muggenbult omdat ik er met vieze nagels aan gekrabd had.
Nou alleen die andere bult nog... amai, wat een Observado-klus heb ik liggen -> enfin, de niet-avi heb ik erdoor, ben nu halverwege met de foto's. Zodra ik die ingevoerd heb alleen nog de losse waarnemingen zonder foto. Echt volledig wordt het niet, heb mijn voornemen om het deze keer echt goed te doen na de eerste week al laten varen, toeristisch gehalte en de gelegenheid was te klein van deze Challenge...)
Niets voor jou trouwens Vincent, zo'n Challenge? -> Ik garandeer je minimaal 300 nieuwe soorten als je die tocht maakt (mits je nog niet in West-Afrika bent geweest dus). Ik sponsor je het voertuig! (onder voorwaarde dat je muv de duinroute door Banc d'Arguin in Mauritanië niet off-road mag en het voertuig (waarschijnlijk een ouwe Mercedes 190, die leveren erg veel op) zo goed mogelijk aflevert op de veiling in Banjul. Opbrengst moet naar de stichting Local Heroes The Gambia (zie afsluitende deel van ons
verslag). Als beloningstoetje krijg je ook nog eens 1 week professionele guidance (van Ebrima) langs kustgebied Gambia en 1 trip landinwaarts naar Tendaba (veel raptors), geheel gratis!. Als je goed bent in sponsors vinden kun je het zelfs gratis doen (elke Challenge zijn er mensen die dat lukt).