Boomkruiper Ganzenhoek Meijendel

Gestart door JandJ, januari 29, 2011, 21:14:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

JandJ

Vandaag ben ik met Cornelis Fokker o.a. in Meijendel geweest op zoek naar de overwinterende taigaboomkruiper. In een grote groep boomkruipers zaten 2 met een witte buik en anaalstreek. Gelukkig hebben we enkele matige foto's kunnen maken. De 2 vogels zijn te onderscheiden van elkaar omdat 1 een roestrode vlek op de rug heeft.
Kan iemand uitsluitsel geven?
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

henkjanvdkolk

Op de foto's die redelijk te zien zijn staan inderdaad Taigaboomkruipers (trappetje/bakje diverse keren zichtbaar).
Of het er twee zijn kan ik niet over oordelen op basis van deze foto's.
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

JandJ

 ;D Ontzettend bedankt voor de positieve reactie. :duim:
Ik hou het uit voorzorg op 1 exemplaar, zo algemeen zijn ze ook weer niet.
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Bas vd Burg

Naar mijn weten zit er maar 1 Taigaboomkruiper in Ganzenhoek. Ook zit in Ganzenhoek een gewone Boomkruiper met opvallend witte onderdelen (vaak in dezelfde groep met de Taiga).
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

frankneijts

Citaat van: Bas vd Burg op januari 30, 2011, 02:28:52 AM
Naar mijn weten zit er maar 1 Taigaboomkruiper in Ganzenhoek. Ook zit in Ganzenhoek een gewone Boomkruiper met opvallend witte onderdelen (vaak in dezelfde groep met de Taiga).

Eerlijk gezegd ben ik meer benieuwd naar (goede) foto's van die laatste......... 8)
(In elk geval foto 1 en 8 en waarschijnlijk ook 5 laten een duidelijke Taiga zien...)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

JandJ

Ik heb ruim 300 foto's gemaakt. Door de verrekijker in een donker bos met koude handen een zenuwachtige vogel fotograferen is niet altijd even makkelijk. ALLE duidelijke foto's heb ik eruit gefilterd en geĆ¼pload. Meer heb ik dus helaas niet, sorry.

Voor de duidelijkheid: de eerste opvallende vogel had GEEN roestrode vlek op de rug. Deze vogel staat op foto 1 en 2, het is niet te zien of die vlek er zit ofniet, maar Cornelis en ik hebben hem echt niet gezien. Die vogel waren we snel kwijt, maar toen kwamen we nog een boomkruiper met witte buik en anaalstreek+andere kenmerken. Deze viel op vanwege een roestrode vlek op de rug. foto 3-8.

Conclusie: 2 taiga's
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)