Pelagische tocht

Gestart door thijs, augustus 30, 2006, 12:59:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

thijs

Vrijdag ga ik (als de wind het wil), een pelagische tocht maken naar het Friese Front.
Heeft iemand ervaring met dit soort tochten, en tips, oa wbt zeeziekte?
De tips die ik al heb: naar de horizon kijken, kijk niet te veel door kijker/camera, medicijnen, vermijd de chum, blijf eten, geen koffie, en biscuit met cola zorgt voor een stabiele maag  :blink:
Al dat koolzuur...
In iedergeval, iemand hier iets aan toe te voegen?

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

RWester

CiteerWat is zo'n tocht??
Hoi Jeroen,

Een pelagische tocht is, vaak in groepsverband georganiseerd, met een boot(je) de zee opgaan om zeevogels te bekijken die ver(der) van de kust langstrekken.

Chum = een soort mix van allerlei visresten die je overboord kunt gooien en die zeevogels lekker vinden en dan dicht bij de boot komen.
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


tekenaar

Buiten blijven en naar het water kijken: hoe meer je naar het dek (c.q. andere delen van de boot) kijkt, hoe misselijker je wordt.

Ook met flinke zeeziekte kan je nog aardige foto's maken. Alles ziet ter plaatse wel groen en geel, als je thuiskomt kan je dan alsnog genieten, weet ik uit ervaring :P  
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/


Jeroen Nagtegaal

Ik heb wel eens met storm gezeild en Dan ging ik met mijn hoofd tudden de knieen op de groend zitten, OP het laagste punt en ik had dan nergens last van,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

RWester

CiteerIk heb wel eens met storm gezeild en Dan ging ik met mijn hoofd tudden de knieen op de groend zitten, OP het laagste punt en ik had dan nergens last van,
...dan behalve geen vogel gezien te hebben :D  
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


thijs

Bedankt voor de tips allemaal.
Het gaat al wat zachter waaien hier (bij 5 Bft gata de tocht niet door), dus ik denk dat ik zaterdag wel een leuk verslagje kan schrijven.

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

thijs

Windkracht 6 voorspeld, tocht afgelast :(
Plannen bijgesteld, morgen dagje Lauwers :)

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

eline1234

even alsnog, over die zeeziekte: van die tabletjes tegen wagenziekte helpen ook heel goed (is eigenlijk ook zo ongeveer dezelfde stoornis, je evenwichtsorgaan is een beetje in de war).

leuke tocht gehad?

grtz, eline
Eline