sneeuwgans of hybride?

Gestart door C.Dekker, december 28, 2010, 12:43:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

C.Dekker

geen idee zeggen jullie het maar
Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is
groeten Cock

GertJ

#1
Soep en soep. Ik mis in elk geval zwarte vleugelpunten, zou een zuivere Ross of sneeuwgans in elk geval moeten hebben toch?
Groet Gert Jager

stefanhageman

Stefan Hageman


C.Dekker

soep kan natuurlijk ook zaten tussen een hele groep kol dus vandaar mijn vraag
Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is
groeten Cock

Jos Welbedacht

Zuivere Sneeuwganzen hebben inderdaad altijd die zwarte handpennen en verlengde handdekveren.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Jan vH

Citaat van: GertJ op december 28, 2010, 12:45:02 PM
Soep en soep. Ik mis in elk geval zwarte vleugelpunten, zou een zuivere Ross of sneeuwgans in elk geval moetne hebben toch?

In theorie kan een albino Ross of sneeuwgans natuurlijk wel helemaal wit zijn. Zie bijvoorbeeld deze foto. Maar de vogel waar dit topic over gaat is inderdaad wel een Soepgans.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

C.Dekker

Heb de ross begin dit jaar op ezumakeeg prima kunnen bekijken en ga nu toch maar voor zeker voor de soep
Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is
groeten Cock

Jos Welbedacht

Terecht, want ook een Ross' Gans moet zwarte handpennen hebben en dat heeft de vogel op de bovenstaande foto niet. Ross' Gans heeft ook een iets meer gedrongen postuur.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

GijsB

en kijk eens naar de snavel, komt niet eens in de buurt van sneeuw of ross
Gijs

C.Dekker

Nee ross was ook geen optie hoor maar vond die achterste wat onzeker voor een leek als mij om te determineren
Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is
groeten Cock

Jan Harteman

Citaat van: Jan vH op december 28, 2010, 13:36:01 PM
In theorie kan een albino Ross of sneeuwgans natuurlijk wel helemaal wit zijn. Zie bijvoorbeeld deze foto. Maar de vogel waar dit topic over gaat is inderdaad wel een Soepgans.

Alles best, maar op die foto is toch echt een albino Canadese gans te zien, je ziet nog duidelijk de wang/keelvlek en de iets donkerdere hals.
Het onderschrift op die fotopagina klopt dus ook niet.

Jan vH

Citaat van: Jan Harteman op december 30, 2010, 12:17:06 PM
Citaat van: Jan vH op december 28, 2010, 13:36:01 PM
In theorie kan een albino Ross of sneeuwgans natuurlijk wel helemaal wit zijn. Zie bijvoorbeeld deze foto. Maar de vogel waar dit topic over gaat is inderdaad wel een Soepgans.

Alles best, maar op die foto is toch echt een albino Canadese gans te zien, je ziet nog duidelijk de wang/keelvlek en de iets donkerdere hals.
Het onderschrift op die fotopagina klopt dus ook niet.

Volgende keer beter kijken.  :-[
Jan van Harten
Validator Plantengallen

stefanhageman

Over albino Grote Canadezen gesproken kijk deze waarneming in Belgiƫ eens! Wat een pracht beest!


http://waarnemingen.be/waarneming/view/51643718?_popup=1
Stefan Hageman


Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Jan Harteman op december 30, 2010, 12:17:06 PM
Citaat van: Jan vH op december 28, 2010, 13:36:01 PM
In theorie kan een albino Ross of sneeuwgans natuurlijk wel helemaal wit zijn. Zie bijvoorbeeld deze foto. Maar de vogel waar dit topic over gaat is inderdaad wel een Soepgans.

Alles best, maar op die foto is toch echt een albino Canadese gans te zien, je ziet nog duidelijk de wang/keelvlek en de iets donkerdere hals.
Het onderschrift op die fotopagina klopt dus ook niet.

Zeker geen albino, dan was er nergens contrast! Eerder leucist of verdunt (Dilluded?)
Zelfde geldt voor de vogel van Stefan.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jan Harteman

Daar heb je een goed punt ;)
Als het een albino was, was het zelfs nog lastiger om de soort te determineren.