Waarschijnlijk een buizerd, maar ........

Gestart door paulus58, december 27, 2010, 19:51:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

paulus58

Deze zondag gezien in de Amsterdamse Waterleidingduinen. Het zal wel een "gewone" buizerd zijn, maar de donkerbruine kleur en spitse snavel deden mij toch twijfelen. Wie neemt de twijfel weg?
Alvast mijn dank,

Paul
Met vriendelijke groet,

Paul en Wen Yao van Wieringen

Maarten Sluijter

Citaat van: paulus58 op december 27, 2010, 19:51:51 PM
Deze zondag gezien in de Amsterdamse Waterleidingduinen. Het zal wel een "gewone" buizerd zijn, maar de donkerbruine kleur en spitse snavel deden mij toch twijfelen. Wie neemt de twijfel weg?
Alvast mijn dank,

Paul


Inderdaad een 'gewone' Buizerd.
.

Jos Welbedacht

De donker bruine kleur mag geen reden van twijfel zijn, Paul  :police: . Een groot deel van de Buizerds is erg donker, een ander deel erg licht.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

paulus58

Beste Jos,

Waarom mag ik niet twijfelen? Ik dacht dat het nu juist het doel van dit forum was, om daarbij hulp te vragen. Zoals je kunt zien aan mijn ingevoerde waarnemingen, heb ik zelf al vele verschijningsvormen mogen waarnemen. Toch twijfelde ik bij deze weer......

Groeten, Paul
Met vriendelijke groet,

Paul en Wen Yao van Wieringen

evertdirks

#4
Wat er bedoeld wordt is dat er veel meer duidelijke kenmerken op de foto staan dan alleen de kleur.
Kenmerken die veel minder gevoelig zijn voor verandering.
evert
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

Jos Welbedacht

#5
CiteerWaarom mag ik niet twijfelen? Ik dacht dat het nu juist het doel van dit forum was, om daarbij hulp te vragen. Zoals je kunt zien aan mijn ingevoerde waarnemingen, heb ik zelf al vele verschijningsvormen mogen waarnemen. Toch twijfelde ik bij deze weer......

Hey Paul,

Natuurlijk mag je wel twijfelen en ik help je graag bij de determinatie. Ik had expres een smiley achter mijn opmerking geplaatst zodat duidelijk werd dat de zin met een korreltje zout genomen moest worden. Het was meer positief en opbouwend bedoeld. Een donkerbruin kleed is zeker niet atypisch voor een Buizerd. Mag ik vragen waarom er bij dit kleed toch twijfel bij je opkwam? Misschien kunnen we die twijfel weg helpen.

Vriendelijke groeten,
Jos Welbedacht
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

paulus58

Hallo Jos,

De twijfel kwam doordat ik de bruine kleur als erg egaal ervoer en dat niet gelijk met een buizerd combineerde. In de smiley had ik niet direct een korreltje zout herkend. Waarschijnlijk vanwege de politiepet.
Met vriendelijke groet,

Paul en Wen Yao van Wieringen

Jos Welbedacht

Mijn fout! Ik had beter deze: " ;) " kunnen gebruiken. Op de foto's lijkt de vogel inderdaad tamelijk egaal maar toch zie je een paar vage lichte vlekken over het verenkleed gaan. Vooral de hand- en armpennen zijn bij deze vogel donkerder dan de vleugeldekveren. Ook in de staart zie je lichtere delen en zelfs wat bandering.
Groeten, Jos
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space