Barneveld: Vuilnisbelt e.o.

Gestart door Jan vH, december 22, 2010, 15:45:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jan vH

Voor als er iemand zin heeft:

De vuilnisbelt en omgeving is een unieke plek om Raven te zien. De kans is er bijna 100% en regelmatig zijn ze op maar enkele tientallen meters te zien. Ook de aantallen hiervan zijn soms hoog. Daarnaast zijn er bijna altijd (met uitzondering van zondagen en vaak zaterdagen) ook Geelpootmeeuwen en Pontische Meeuwen ter plaatse. Nu is er ook een vrijwel zekere Baltische Mantelmeeuw. Daarnaast zwerft er waarschijnlijk nog een Rode Wouw rond in de omgeving. Deze lijkt het best te zien te zijn vanaf landgoed De Schaffelaar. Bij het punt waarvandaan deze het vaakst te zien lijkt te zijn, zijn ook vaak Raven aanwezig, en er staat wat mais wat verschillende vinkensoorten kan opleveren (vaak Sijs en Keep).

Als iemand zin heeft om dus een keer te gaan kijken, stuur even een PM. Misschien kunnen we er een mini-excursie van maken, en anders kan ik altijd nog extra tips geven.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Wouter van der Ham

Leuk! alleen voor mij een beetje ver. Ik kijk wel of ik een x een dag vrij heb, In welke tijd van het jaar is het het leukst?
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Stijn E.

We plannen dit nu al tijden maar half Jan, dus als we wellicht met meer mensen gaan (en ook als dat niet zo is natuurlijk) ga ik mee ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jan vH

Citaat van: wouteren3 op december 22, 2010, 19:00:39 PM
Leuk! alleen voor mij een beetje ver. Ik kijk wel of ik een x een dag vrij heb, In welke tijd van het jaar is het het leukst?

Meeuwen en Raven zijn er het hele jaar wel, dus eigenlijk maakt de tijd van het jaar niet heel veel uit. Al zijn de aantallen meeuwen in de zomer volgens mij wel wat lager. Nu is het extra leuk omdat er waarschijnlijk een Rode Wouw en een Baltische Mantelmeeuw rondhangen.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Yeronimo

Ik ga binnenkort naar PTC+ in Barneveld voor een aantal dagen, dus dat wordt wel een leuke bonus!
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Marina

iemand een zonnebril gevonden daar?
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Jan vH

#6
Ik ga straks met Jarinka en Stijn een kijkje nemen.

De Rode Wouw lijkt zich trouwens verplaatst te hebben, vanmorgen zag ik er eentje een paar kilometer verderop. Zie deze waarneming.

EDIT: Dit is toch een ander exemplaar! We hebben de vanmiddag de Rode Wouw nog gezien!
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Jan vH

Citaat van: Yeronimo op december 24, 2010, 12:18:17 PM
Ik ga binnenkort naar PTC+ in Barneveld voor een aantal dagen, dus dat wordt wel een leuke bonus!

Leuk! Dat is nog geen kilometer afstand van waar de Rode Wouw vaak vliegt (deze plek). Vanmiddag had ik hier ook Raaf, Keep en flink wat Sijzen. De Baltische Mantelmeeuw lijkt trouwens wel weg te zijn.
Jan van Harten
Validator Plantengallen