Durf het bijna niet te vragen..

Gestart door thijs, mei 17, 2005, 20:13:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

thijs

Zoveelste keer ^_^
Meeuw (alweer), Grootte: wat groter dan Zilvermeeuw, Snavel: lang, Kop: plat kopprofiel, zwarte oorstreek, van achter gezien had de vogel, in vergelijking met de nek, een iewat grijzige kop. De vogel bevond zich tussen wat Zilvers op een weilandje, morgen ga ik terug om misschien wat meer details te kunnen zien, en eventueel foto's te maken.
Ik zelf heb geen flauw benul, dus met alleen een suggestie zou ik al blij zijn <_<

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Ies Meulmeester

Mischien is het handig als je bijv. op Google of andere vogelsite even kijkt bij de plaaten van bijv: geelpoot, pontische en zilvermeeuw. Vind je mischien gelijk de betreffende soort.


thijs

Maar geen van die soorten heeft een zwarte oorstreek bij mijn weten.
Ik weet alleen van Zwartkopmeeuw, en die was het zeker niet.
Daar heb ik ook nog op gezocht, maar dat leverde niks op...
Nog wat, de mantel was gewoon van een adulte vogel, grijs, dus geen juveniel kleed.

Thijs

Thijs Udo
VWG Alkmaar

Bram Rijksen

Hoi Thijs,

Volgende keer als je zoiets tegenkomt: schrijf op wat je ziet (en als 't even kan: schetsen. Maakt niet uit hoe beroerd 't eruit ziet)!
Beschrijf de mantelkleur, de kleuren en patronen van de tertials, de poot-, snavel en oogkleur, de tekening op de handpennen, de staart etc.
Met déze beschrijving blijft de alleen de optie van Reuzenzwartkopmeeuw overeind...

Vriendelijke groet,

Bram Rijksen

thijs

Ik zal het onthouden.
Schetsen kan ik eerlijk gezegd minder dan niets van (jouwe bij art zijn ware kunstwerken!), maar ik zal wel de kenmerken opschrijven.
Ik heb de vogel vandaag niet terug gevonden, maar ik zal morgen maar weer terug gaan.
Reuzenzwartkopmeeuw heb ik nu ook op gezocht, komt op redelijk wat punten overeen moet ik zeggen, maar andere weer niet, maar het zal wel weer wat algemeens zijn ;)
Zal morgen mijn notitieboekje meenemen, moet ik sowieso een gewoonte van maken.

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar