Hoofdmenu

appel mysterie

Gestart door Denro, december 11, 2010, 16:25:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

Denro

Dag allen, gisteren middag rond een uurtje of vier heb ik zeven appels in de tuin gelegd. Twee op de tafel, waarvan één grote in het vogelvoederhuisje De andere vijf heb ik in het gras gegooid. Vanochtend keek ik naar buiten en. . . ze waren allemaal weg!
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

ronald

Citaat van: Denro op december 11, 2010, 16:25:40 PM
Dag allen, gisteren middag rond een uurtje of vier heb ik zeven appels in de tuin gelegd. Twee op de tafel, waarvan één grote in het vogelvoederhuisje De andere vijf heb ik in het gras gegooid. Vanochtend keek ik naar buiten en. . . ze waren allemaal weg!
Appelvinken?
groeten, Ronald van Seijen

Jeroen Nagtegaal

Kan makkelijk, heb je >5 merels?

Vorig jaar 30kg/week met 20-30 merels in de tuin.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Denro op december 11, 2010, 16:25:40 PM
Dag allen, gisteren middag rond een uurtje of vier heb ik zeven appels in de tuin gelegd. Twee op de tafel, waarvan één grote in het vogelvoederhuisje De andere vijf heb ik in het gras gegooid. Vanochtend keek ik naar buiten en. . . ze waren allemaal weg!

In welke wijk van Doetinchem woon je Dennis?  ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Denro

#4
Ik dacht ook meteen aan appelvinken :)

Die beesten zijn niet te vertrouwen.

Maar eerlijk gezegd denk ik eerder aan een zoog- of knaagdier. Vreemd genoeg heb ik nergens restanten kunnen vinden van de appels. Dus vogels zullen het niet geweest zijn.

Jammer dat de sneeuw is gesmolten anders had ik nu een mooi spoor gehad.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Ik zit zelf aan een steenmarter te denken  :rolleyes:

Woon in een geschikte biotoop en is hier wel eens gespot!

Heb net weer een appel in het vogelvoederhuisje gestopt.

Ben benieuwd of die morgen ook weg is!



Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

huysse


JanF

Als ik naar het kaartje kijk waar jij vemoedelijk je meeste huis - tuin - en - keuken waarnemingen doet dan sluit ik een Das niet uit.
met vr. groeten
Jan van de Fliert

Denro

Das zou super interessant zijn. Ik heb er ook aan gedacht en kijkend naar de variatie in het landschap waar ik woon is het idd niet uit te sluiten alleen op de verspreidingskaartjes is de soort nog schaars hier.
Ik ga binnenkort wederom veel appels neerleggen in de avonduurtjes. Kijken wat er gebeurd. En misschien moet ik maar eens een cameratje aanschaffen, speciaal voor de nachtelijke bezoekjes!
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Denro

En wederom zijn er appels verdwenen! Ik heb net weer appels neergelegd. Er is hier veel sneeuw gevallen dus ik hoop dat ik morgen wat sporen tegenkom! We zullen zien.
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

leonwillems@home.nl

ik neem aan dat het gaat om hele appels of had je ze in stukjes gesneden?

???
~ Keep a green tree in your heart and perhaps a singing bird will come ~

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Denro op december 13, 2010, 22:51:30 PM
En wederom zijn er appels verdwenen! Ik heb net weer appels neergelegd. Er is hier veel sneeuw gevallen dus ik hoop dat ik morgen wat sporen tegenkom! We zullen zien.

Ik zou het nu checken met een zaklamp -> gaat vanavond/vannacht nog sneeuwen!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Denro

het gaat om hele appels. Ik heb er eentje teruggevonden. Op het dak van de voormalige varkensschuur!!! Er heeft gisterenavond ook een beest een groot urinespoor achtergelaten. Heb verder nog een slechte foto van een spoor maar kan niet eens zien of die van een kat is of iets anders.
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Bart van Hoogstraten

Kattenspoor vertoont geen nagels, Das wel. Bijgaand een scan van een achtervoet uit de diersporengids van Annemarie van Diepenbeek (x2)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Denro

Bedankt voor de info Bart  :duim:

Dat is bladzijde 26 is het niet  ;)

PS Handig boekje.

Maar met  (veel) sneeuw is het soms niet te doen.

P.S. Heb een paar jaar geleden een sporenonderzoek (stage) voor Alterra gedaan op de natuurbrug Crailoo nabij Hilversum. Erg leerzaam was dat.
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

leonwillems@home.nl

een das op het dak? lijkt me eerder een steenmarter....

zie site VZZ : Ook eet hij, vooral tussen juli en december, veel vruchten en bessen, zoals bramen, bessen van vogelkers en zwarte nachtschade, appels, peren en kersen.
~ Keep a green tree in your heart and perhaps a singing bird will come ~

Denro

Patrick en ik waren het er in eerste instantie over eens dat we een das niet konden uitsluiten. Nu ik die appel op het dak heb gevonden durf ik wel te zeggen dat het zeer waarschijnlijk toch een steeno is idd.
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

liesbeth te Paske

Citaat van: Denro op december 23, 2010, 10:11:25 AM
Patrick en ik waren het er in eerste instantie over eens dat we een das niet konden uitsluiten. Nu ik die appel op het dak heb gevonden durf ik wel te zeggen dat het zeer waarschijnlijk toch een steeno is idd.
Misschien kan dit je verder helpen... ;)
http://www.natuurbericht.nl/?id=2192
Groet,
Liesbeth

Sonderbare Vogel

Denro

Dankjewel Liesbeth  voor de info maar helaas helpt het me niet verder. Ik heb de veldgids van van diepenhoek en heb alles wat er in het bericht staat al uitgevoerd. De sneeuw is gewoon te slecht en ik heb de sporen helemaal gevolgd.
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):