Vogelgids uit 19e eeuw brengt miljoenen op....

Gestart door Botervlieg, december 07, 2010, 22:54:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

UtrechtsVogelNet

Het ziet er niet alleen mooi uit, het is ook mooi. Ik heb het geluk gehad dat ik een groot deel van het boek in het Teylers museum heb gezien.

Voor zover ik weet is dit het enige complete exemplaar in de Benelux.  Alleen de flamingo ziet er niet uit: ondanks de grootte van het boek, is de flamingo erg gekromd en gebogen omdat de vogel anders niet paste op de pagina; Audubon, die overigens in het begin vogels schoot om ze goed te kunnen tekenen, tekende de vogels namelijk ook nog eens op ware grootte.
In diverse collecties bevinden zich delen van Audubon's boek, maar een compleet exemplaar is zeldzaam.

Phil

Botervlieg

Citaat van: UtrechtsVogelNet op december 08, 2010, 08:27:01 AM
Het ziet er niet alleen mooi uit, het is ook mooi. Ik heb het geluk gehad dat ik een groot deel van het boek in het Teylers museum heb gezien.

Bof ik even dat het Teylers museum op loopafstand hier vandaan ligt  ;D

Teylers stond al op mijn lijstje om eens heen te gaan. Nu nog meer de moeite waard, dus.

Herman van der Klis

Citaat van: M. Baltus op december 08, 2010, 08:30:29 AM
Citaat van: UtrechtsVogelNet op december 08, 2010, 08:27:01 AM
Het ziet er niet alleen mooi uit, het is ook mooi. Ik heb het geluk gehad dat ik een groot deel van het boek in het Teylers museum heb gezien.

Bof ik even dat het Teylers museum op loopafstand hier vandaan ligt  ;D

Teylers stond al op mijn lijstje om eens heen te gaan. Nu nog meer de moeite waard, dus.

Je kunt een deel van het boek nog zien tot 2 jan 2011.

mvg

Herman van der Klis
Herman van der Klis

UtrechtsVogelNet

Klopt, ze hebben het nu weer tentoongesteld (althans, een deel, maar ja, beter iets dan niets). Een buitenkans, gaan zou ik zeggen, want het is behalve van historische waarde ook gewoon mooi (op die maffe flamingo na dan, hahaha).

Phil

j.steenbergen

Het boek is ook verkrijgbaar voor de minder vermogenden in een weliswaar iets minder groot, maar toch fors formaat (50 bij 30 cm of zoiets). Ik heb het ooit voor een prikkie kunnen kopen en het is toch een prachtwerk, al is het dan een reproductie.
Jeroen Steenbergen

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven


dupont

Zo, weer een levensdoel erbij... een echt Audubonnetje. Voortaan naar de Aldi schat....!!  :)
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

Herman van der Klis

Citaat van: UtrechtsVogelNet op december 08, 2010, 17:22:18 PM
Hierbij de digitale versie:
http://www.abirdshome.com/Audubon/

Phil

Psssss.....schitterend , 't houdt me wel van mijn werk.

mvg

Herman van der Klis
Herman van der Klis