Hoofdmenu

Plant onbekend

Gestart door wouterbosgra, november 24, 2010, 10:52:01 AM

Vorige topic - Volgende topic

wouterbosgra

Hoi,

Toch maar eens dit schaam-exemplaar aangepakt. Ik loop er al jaren langs en kijk dan stug de andere kant op. Omdat ik aan mn water aanvoel dat dit een hele simpele is. Maar...schaam....geen idee! Wie o wie...?

Het betreft deze waarneming   http://waarneming.nl/waarneming/view/51048162
Plant onbekend - Plantae indet. gezien op 2010-11-22 te Leersum - Leersumse Veld
foto`s :






bij voorbaat dank Wouter Bosgra

Margreet Kwh

Wouter, hij doet me denken aan een tuinplant die wij vroeger hadden.
Maar ik kan het mis hebben.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

wouterbosgra

ok, ik begin me al iets minder te schamen  ;D

han.endt

Geen Spiraea salicifolia. Gezien het geheel ongetande blad (ook in de bloeiwijze) waarschijnlijk S. douglasii, maar beter is het om meer takken te bekijken om S. x billiardii volledig uit te sluiten. Nu is het gebaseerd op één blad. Zomerkenmerken vallen nu ook weg.

wouterbosgra

bedankt beiden. las ik nog eens ter plaatse ben zal ik me met deze suggesties in de hand erop werpen.

han.endt

Citaat van: wouterbosgra op november 24, 2010, 14:57:01 PM
bedankt beiden. las ik nog eens ter plaatse ben zal ik me met deze suggesties in de hand erop werpen.
De bladeren vlak onder de bloeiwijze hebben bij S. x billiardii enkele tanden in de bovenste helft. Bij S. douglasii zijn deze geheel ongetand. De tanden van S. x billiardii komen van de andere ouder: S. salicifolia. De hybride wordt het meest toegepast. S. salicifolia het minst.