Rotskruiper Maastricht

Gestart door Bas vd Burg, november 22, 2010, 11:23:04 AM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

Jammer dat jullie er niet bij zijn mannen!

Mijn vraag zou zijn of de respectievelijke directies niet te overtuigen zouden zijn van het nut van het vieren van pakjesavond op 5 december (zondag dus). Maar wellicht is het wat laat om een dergelijk voorstel langs directie en de Juniors te krijgen ... Soms heeft het zelfstandig ondernemerschap wel z'n voordelen  ;) Zoals al eerder aangedragen was het ook geen gek idee geweest als NM bij het plannen van deze excursie iets meer rekening gehouden had met de interne verplichtingen bij bedrijfsvormen met personeel ...

@Bas: Ik krijg uit Jaaps reactie juist niet de indruk dat 'ie twintig jaar geleden (net als ik) heel veel meer heeft gezien dan een fladderend vlekje tussen wat neonletters in slecht/sterk afgenomen licht.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Herman van der Klis

Ook ik heb, denk ik, in administratieve zin mij voor 2 plekken te veel opgegeven, dat was  voor een collega die uiteindelijk heeft besloten een andere keer te gaan. In ieder geval heb ik 2 x voor twee personen een bevestiging van de excursie ontvangen . Dus , wanneer er toch een aantal lieden morgen naar de ENCI-groeve gaan , zou ik als ik jullie was , wanneer je je niet hebt opgegeven , het er toch op wagen en je je  gewoon melden bij het hek. Er staan dus 4 aanmeldingen op mijn naam waarvan 2 te veel.
De vraag is of ze morgen een lijst hebben van mensen die zich hebben opgegeven . Niet geschoten is altijd mis.

mvg

Herman van der Klis
Herman van der Klis

Jaap Denee

#482
Nee hoor, Vincent, ik heb de vogel destijds mooi gezien, maar 20 jaar is een lange tijd.

Citaat van: Vincent Hart op december 03, 2010, 12:02:27 PM
Mijn vraag zou zijn of de respectievelijke directies niet te overtuigen zouden zijn van het nut van het vieren van pakjesavond op 5 december (zondag dus). Maar wellicht is het wat laat om een dergelijk voorstel langs directie en de Juniors te krijgen ... Soms heeft het zelfstandig ondernemerschap wel z'n voordelen  ;) Zoals al eerder aangedragen was het ook geen gek idee geweest als NM bij het plannen van deze excursie iets meer rekening gehouden had met de interne verplichtingen bij bedrijfsvormen met personeel ...

Er is sprake van 2 firma's die op resp. 4 en 5 december hun activiteiten ontplooien, Vincent. Verschuiven naar 5 december is daarom geen optie. Overigens had ik goedkeuring om later aan te schuiven bij de 'board meeting' van morgen, maar sneeuw en ijzel maken het onzeker of ik überhaupt de rondvraag nog haal.
Ik zet mijn hoop op een volgende excursie...
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Bas vd Burg

Tsja het regelen van de feestactiviteiten bij 2 familiebedrijven was al moeilijk genoeg en het  verschuiven van de activiteiten van het ene bedrijf van 4 naar 5 december is dan ook een optie waar ik maar niet aan begonnen ben  ;)

Als de excursie in de ochtend had plaatsgevonden, dan had ik nog wel een mogelijkheid gehad, maar nu de excursie in de middag plaatsvindt, zou het voor mij (net als bij Jaap), errug lastig worden de volledige plechtigheid bij te wonen. Dat ik dan de rondvraag zou missen is tot daar aan toe, maar agendapunt 3 (het openen der pakjes) is toch wel iets waar ik "geacht" wordt (en dat is nog maar een lichtelijk uitgedrukt) bij aanwezig te zijn  ;D ;D Met name de jongste werknemer van het bedrijf zou dit erg waarderen (laat staan de directeur!)

In ieder geval eenieder die gaat morgen veel succes!
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

JohanvantBosch

tjongejonge wat een gel**... zelfs een geknevelde sint zou dit direct naar het praat maar raak hoekje schoppen ;D

Jaap Denee

Citaat van: JohanvantBosch op december 03, 2010, 13:50:26 PM
tjongejonge wat een gel**... zelfs een geknevelde sint zou dit direct naar het praat maar raak hoekje schoppen ;D

De geknevelde Sint moet gewoon z'n bek houden.  ;)
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

leonwillems@home.nl

Natuurmonumenten laat (via vogelinfolimburg) weten : Omdat er absoluut niet meer als 50 deelnemers meemogen (o.a. veiligheidsbeleid Enci)vallen alle mensen die zich niet nog hebben (kunnen) inschrijven helaas buiten de boot.
Alleen mensen op de lijst kunnen mee.
~ Keep a green tree in your heart and perhaps a singing bird will come ~

Vincent Hart

Citaat van: Jaap Denee op december 03, 2010, 13:59:04 PM
Citaat van: JohanvantBosch op december 03, 2010, 13:50:26 PM
tjongejonge wat een gel**... zelfs een geknevelde sint zou dit direct naar het praat maar raak hoekje schoppen ;D

De geknevelde Sint moet gewoon z'n bek houden.  ;)
...En geboeid toekijken?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jaap Denee

Citaat van: Vincent Hart op december 03, 2010, 14:08:19 PM
Citaat van: Jaap Denee op december 03, 2010, 13:59:04 PM
Citaat van: JohanvantBosch op december 03, 2010, 13:50:26 PM
tjongejonge wat een gel**... zelfs een geknevelde sint zou dit direct naar het praat maar raak hoekje schoppen ;D

De geknevelde Sint moet gewoon z'n bek houden.  ;)
...En geboeid toekijken?

;D   ;)
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Edwin Russer

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Thijs Fijen

Het begin is wel weer wat suf hoor. Maar verder lekker informatief en goed verwoord :)
Thijs Fijen

Ted van der Knaap

"Hij loopt. Floep, Floep.. ..Ja, hij deed Hups met een Flappertje...

Twitchers, daar wil je toch niet mee gezien worden  ;)
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Jaap Denee

Citaat van: Ted van der Knaap op december 03, 2010, 15:49:55 PM
"Hij loopt. Floep, Floep.. ..Ja, hij deed Hups met een Flappertje...

Twitchers, daar wil je toch niet mee gezien worden  ;)

Wat denk je dat de echte reden is waarom ik morgen afhaak?
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Ted van der Knaap

Citaat van: Jaap Denee op december 03, 2010, 15:51:01 PM
Citaat van: Ted van der Knaap op december 03, 2010, 15:49:55 PM
"Hij loopt. Floep, Floep.. ..Ja, hij deed Hups met een Flappertje...

Twitchers, daar wil je toch niet mee gezien worden  ;)

Wat denk je dat de echte reden is waarom ik morgen afhaak?

..sstttttt!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

JohanvantBosch

Citaat van: Jaap Denee op december 03, 2010, 13:59:04 PM
Citaat van: JohanvantBosch op december 03, 2010, 13:50:26 PM
tjongejonge wat een gel**... zelfs een geknevelde sint zou dit direct naar het praat maar raak hoekje schoppen ;D

De geknevelde Sint moet gewoon z'n bek houden.  ;)
:-X ;D

ArjanH

Citaat van: Thijs Fijen op december 03, 2010, 14:34:24 PM
Het begin is wel weer wat suf hoor. Maar verder lekker informatief en goed verwoord :)


Qua stijl komt het NRC soms wat suffig en zelfs wat elitair over maar inhoudelijk en qua feiten zijn de stukken doorgaans dik in orde. Ook in dit geval waarbij ik de inleiding erg treffend vind. Laten we wel wezen: voor veel mensen is het gewoon een sport om naar vrijwel elke zeldzaamheid toe te gaan en dat heeft mijns inziens, of twitchend Nederland dat nu leuk vind of niet, voor een belangrijk deel ook te maken met de lijstjes. Het artikel in de NRC geeft daar geenszins een waardeoordeel over. En om misverstanden te voorkomen: dat doe ik zelf ook niet want ik ben zo nu en dan ook speciaal naar zeldzaamheden gegaan. En dat zal ik in de toekomst wellicht ook nog wel gaan doen.

lesley van loo

CiteerNatuurmonumenten laat (via vogelinfolimburg) weten : Omdat er absoluut niet meer als 50 deelnemers meemogen (o.a. veiligheidsbeleid Enci)vallen alle mensen die zich niet nog hebben (kunnen) inschrijven helaas buiten de boot.
Alleen mensen op de lijst kunnen mee.   

dat is dan best lullig voor de mensen die graag meewilden en niet meekonden omdat sommigen zichzelf hebben opgegeven en dus helemaal niet kunnen of zelfs meer plekken hebben opgegeven dan er uiteindelijk gaan.

het is dat ik geen twitcher ben maar anders zou ik me behoorlijk gen@@id voelen.
maar goed, iedereen lult er overheen dus dan zal niemand het echt vervelend vinden of zich schuldig voelen.
Lesley van Loo

http://www.ltdphoto.com/

Vincent Hart

Maar Lesley, mensen die het gelukt is zich tijdig in te schrijven beschikten op dat moment toch ook niet over deze info? Het is wel veelgevraagd om van mensen die zich op een bepaald moment kunnen inschrijven te verlangen om dat niet te doen, omdat ze niet uitsluiten dat ze later niet blijken te kunnen, met minder mensen gaan dan verwacht, of NM 3 dagen na de inschrijving met nieuwe regels komt. En misschien had NM dit iets handiger kunnen regelen (van te voren een tijdstip aankondigen waarop de inschrijving startte, zo'n excursie niet in een Sinterklaas-weekeinde organiseren, etc.)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HPM

Volgens zegslieden in het NRC-artikel zijn er 400 twitchers en 7000 tellers in Nederland.
Afgaande op het vogelforum van Waarneming zou ik zweren dat het andersom was.
En dan weten we nog niet eens hoeveel vogelaars er zijn die twitchen noch tellen.
Herman van der Meer

Guus Peterse

Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

joostheeremans

Hoeveel mensen tellen twitchers?
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

MarcelHaas

Citaat van: Vincent Hart op december 03, 2010, 18:30:19 PM
En misschien had NM dit iets handiger kunnen regelen (van te voren een tijdstip aankondigen waarop de inschrijving startte, zo'n excursie niet in een Sinterklaas-weekeinde organiseren, etc.)

Tssss.... Wordt er eens een keer een excursie geregeld, is het weer niet goed... 'We' kunnen het schijnbaar nooit goed doen. Let wel: de vogel is gewoon van afstand te zien: de excursie is voor liefhebbers. Niet iedereen kan op een bepaalde dag en/of tijdstip. Dat heb je altijd. Wat denk je wat er zou zijn gebeurd als je een bepaalde tijd had aangekondigd dat de inschrijving start? Dan loopt het binnen 5 minuten vol. Moet je evengoed mensen teleurstellen. Met andere woorden: het lukt nooit om iedereen tevreden te stellen. Er zullen heus wel weer nieuwe excursies gehouden worden, dan sluit je dan gewoon aan.

Wees blij met de mogelijkheid zou ik zeggen...

Vincent Hart

Misschien had ik het wat handiger kunnen zeggen  :angel:

Uiteraard geweldig dat er een excursie is geregeld (en vervolgexcursies nog in het vat zitten), en je hebt gelijk: Bij een aangekondigd tijdstip van inschrijven was deze excursie nog sneller volgelopen en waren er evenzeer (en evenveel) mensen teleurgesteld.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HPM

Citaat van: HPM op december 03, 2010, 18:35:20 PM
Volgens zegslieden in het NRC-artikel zijn er 400 twitchers en 7000 tellers in Nederland.
Afgaande op het vogelforum van Waarneming zou ik zweren dat het andersom was.
En dan weten we nog niet eens hoeveel vogelaars er zijn die twitchen noch tellen.

Citaat van: guusp op december 03, 2010, 19:05:25 PM
Of die twitchen en tellen.

Als die 400 twitchers ook allemaal tellen zouden er volgens die cijfers toch nog meer dan 16 keer zoveel niet-twitchende tellers moeten zijn dan twitchende.

Citaat van: joostheeremans op december 03, 2010, 19:12:28 PM
Hoeveel mensen tellen twitchers?

Goeie vraag. Die 400 is vast zwaar overdreven  ;D

Herman van der Meer

Jaap Denee

Citaat van: lesley van loo op december 03, 2010, 18:19:06 PM
CiteerNatuurmonumenten laat (via vogelinfolimburg) weten : Omdat er absoluut niet meer als 50 deelnemers meemogen (o.a. veiligheidsbeleid Enci)vallen alle mensen die zich niet nog hebben (kunnen) inschrijven helaas buiten de boot.
Alleen mensen op de lijst kunnen mee.   

dat is dan best lullig voor de mensen die graag meewilden en niet meekonden omdat sommigen zichzelf hebben opgegeven en dus helemaal niet kunnen of zelfs meer plekken hebben opgegeven dan er uiteindelijk gaan.

het is dat ik geen twitcher ben maar anders zou ik me behoorlijk gen@@id voelen.
maar goed, iedereen lult er overheen dus dan zal niemand het echt vervelend vinden of zich schuldig voelen.

Dus je voelt je niet genaaid, maar je komt wel even stennis schoppen? Dan ben je aan het juiste adres...


@ Marcel: het is natuurlijk fantastisch dat er op zo'n korte termijn iets geregeld is voor het selecte groepje liefhebbers en we hopen natuurlijk allemaal van harte dat NM snel nieuwe excursies organiseert voor al die andere liefhebbers die nu buiten de boot vallen.  :duim:
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

steenl

Citeerwe hopen natuurlijk allemaal van harte dat NM snel nieuwe excursies   organiseert voor al die andere liefhebbers die nu buiten de boot vallen.

Geheel mee eens!! Net terug van een vogeltripje uit Panama. Morgen gaan, dan kom ik 's avonds de deur niet meer in.  8)
Het is nog een lifer voor me. Dus ben er dan zeker bij. Hopelijk is de excursie voor herhaling vatbaar.
Succes voor iedereen die morgen gaat.
Ik doe hem anders wel als kerstcadeautje.

lesley van loo

CiteerDus je voelt je niet genaaid, maar je komt wel even stennis schoppen?
yep  ;)  dus als ik er wel heenwilde maar het kon niet meer had ik wel stennis mogen schoppen?
maar maak je niet druk dan doe ik dat ook niet.

CiteerDan ben je aan het juiste adres...
want? daar hou jij wel van?

dit gaat natuurlijk nergens over maar ik kan me zo voorstellen dat er mensen zijn die hier heel graag heenwillen en nu niet kunnen terwijl anderen zich maar alvast opgegeven hadden en dan wel zouden kijken of ze wel konden.
Lesley van Loo

http://www.ltdphoto.com/

Denro

Lesley, lees het topic wat beter door en je ziet dat jaap het niet zo bedoeld! Wat een mis-communicaties een forum al niet teweeg kan brengen! !
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Jaap Denee

Stel nou eens dat ik me afgelopen week heb aangemeld in de wetenschap dat ik kon. Dat ik dat thuis nog moest regelen doet daar niets aan af. Wij vieren morgen vanaf 16:00 uur Sinterklaas en heel mijn schoonfamilie komt bij ons over de vloer, maar toch 'mag' ik naar de groeve om naar de Rotskruiper te zoeken. En waarom? Omdat ik niets liever doe. Vervolgens moet ik me wel helemaal uit de naad haasten om zo snel mogelijk thuis te zijn: dat is de deal. Normaal gesproken moet dat in 2 uur lukken. Niets aan de hand.

Nu zie ik vanmorgen dat de weersvoorspellingen heel slecht zijn: sneeuw en ijzel. Afgelopen week hadden we door dit soort weer de langste avondfile ooit. En ja, het is morgen geen doordeweekse dag, maar nee, ik ga het risico niet lopen dat ik hoe dan ook vast kom te zitten. Die 2 uur terug naar huis zijn ineens heel krap en om met zulk weer als een bezetene naar huis te moeten rijden is niet handig. Dus ik baal als een stekker, maar herzie mijn beslissing om te gaan en meld me netjes af bij NM. Daarna meld ik dat hier op het forum zodat anderen er hopelijk (anderhalve dag voor de excursie) nog hun voordeel mee kunnen doen.

Vervolgens komt jij hier suggereren dat ik opzettelijk anderen de kans heb ontnomen om te gaan! Dat is niet alleen uitermate hufterig, dat is ook dom. Zie de reactie van Vincent en Dennis. En ik leg je dit uit omdat ik hoop dat je de volgende keer anders reageert en wat beter leest. Lukt het je niet dan kan ik er ook vrede mee hebben, als het licht wat minder helder schijnt is het immers moeilijk nuance zien. Maar dan weten we dat tenminste.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

GertJ

Dezelfde beroerde weerberichten zorgen er voor dat ik er morgen van af zie: dan maar een weekje later gaan zoeken. Piet Paulusma bedankt voor de laatste druppel...


(Ik had me trouwens niet aangemeld voor de excursie, ik had er liever eentje 's ochtends)
Groet Gert Jager