Rotskruiper Maastricht

Gestart door Bas vd Burg, november 22, 2010, 11:23:04 AM

Vorige topic - Volgende topic

Edwin Russer

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2


firecrest

Mocht iemand per ongeluk een plekje te veel hebben gereserveerd. Dan wil ik die persoon wel uit de brand helpen ;D

Jammer dat de site van natuurmonumenten het zo slecht deed vanochtend...

Guus Peterse

Overigens, het lijkt me best leuk om in de ENCI-groeve te kunnen lopen, maar of je echt meer kans hebt om die rotskruiper te vinden of om 'm mooier in beeld te krijgen, betwijfel ik. Zelfde voor de oehoe's trouwens. Volgens mij zijn de uitkijkpunten van boven eigenlijk gewoon de beste plekken.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Rob Halff

Citaat van: guusp op december 01, 2010, 18:08:32 PM
Overigens, het lijkt me best leuk om in de ENCI-groeve te kunnen lopen, maar of je echt meer kans hebt om die rotskruiper te vinden of om 'm mooier in beeld te krijgen, betwijfel ik. Zelfde voor de oehoe's trouwens. Volgens mij zijn de uitkijkpunten van boven eigenlijk gewoon de beste plekken.

Want?

Jaap Denee

Citaat van: guusp op december 01, 2010, 18:08:32 PM
Overigens, het lijkt me best leuk om in de ENCI-groeve te kunnen lopen, maar of je echt meer kans hebt om die rotskruiper te vinden of om 'm mooier in beeld te krijgen, betwijfel ik. Zelfde voor de oehoe's trouwens. Volgens mij zijn de uitkijkpunten van boven eigenlijk gewoon de beste plekken.


Troostende woorden voor degenen die moeten wachten tot een later moment. Maar laten we realistisch zijn: onder vrijwel alle wanden loopt een weg, dus in principe zou je de Rotskruiper op een kortere afstand moeten kunnen zien. Alles hangt af van de bewegingsruimte die we, onder begeleiding, krijgen.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Vincent Hart

Citaat van: Jaap Denee op december 01, 2010, 18:22:08 PMAlles hangt af van de bewegingsruimte die we, onder begeleiding, krijgen.
Je wordt wel wat week op je oude dag ... We overmeesteren direkt na aanvang van de excursie met een paar man de begeleiding van NM en leggen ze gekneveld in een afgelegen hoekje van de groeve. Daarna in alle rust de gelegenheid om de kruipert te 'corneren'  >:D
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Edwin Russer

Citaat van: Jaap Denee op december 01, 2010, 18:22:08 PM
Citaat van: guusp op december 01, 2010, 18:08:32 PM
Overigens, het lijkt me best leuk om in de ENCI-groeve te kunnen lopen, maar of je echt meer kans hebt om die rotskruiper te vinden of om 'm mooier in beeld te krijgen, betwijfel ik. Zelfde voor de oehoe's trouwens. Volgens mij zijn de uitkijkpunten van boven eigenlijk gewoon de beste plekken.


Troostende woorden voor degenen die moeten wachten tot een later moment. Maar laten we realistisch zijn: onder vrijwel alle wanden loopt een weg, dus in principe zou je de Rotskruiper op een kortere afstand moeten kunnen zien. Alles hangt af van de bewegingsruimte die we, onder begeleiding, krijgen.

Je moet wel zo'n bouwvakkershoofddeksdel opzetten, heb ik begrepen. Als je onder die rotswanden doorloopt komt er wel eens hier en daar zo'n fijn rotsblokje naar beneden denderen ::)
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

UtrechtsVogelNet

Citaat van: Vincent Hart op december 01, 2010, 18:44:24 PM
Citaat van: Jaap Denee op december 01, 2010, 18:22:08 PMAlles hangt af van de bewegingsruimte die we, onder begeleiding, krijgen.
Je wordt wel wat week op je oude dag ... We overmeesteren direkt na aanvang van de excursie met een paar man de begeleiding van NM en leggen ze gekneveld in een afgelegen hoekje van de groeve. Daarna in alle rust de gelegenheid om de kruipert te 'corneren'  >:D

Precies Vincent :-)) Na binnenkomst onmiddelijk 50 kanten ophollen en vervolgens pas weer groeperen bij de Rotskruiper ...
Maar zonder gekheid, ik vind het erg leuk dat dit op zo'n korte termijn mogelijk is en dat NM haar medewerking verleent. En natuurlijk lopen we ook met een Bob-de-Bouwer-helm op, dat hoort er gewoon bij.

Tot zaterdag! Team Utreg komt met 4 man.
Phil

jaapbird

Is de V(ogel)K(nok)P(loeg) ook aanwezig om al te enthousiasten in toom te houden ?  ;)

Ik zie de krantenkoppen al voor me : Na openstelling voor vogelspotters zijn zowel de oehoe's als de rotskruiper opgevlogen en nooit meer teruggevonden.

Is met een hele dikke  ;) maar wel met een kleine serieuze ondertoon.
Maw gedraag U aub





Jaap Denee

Citaat van: Vincent Hart op december 01, 2010, 18:44:24 PM
Citaat van: Jaap Denee op december 01, 2010, 18:22:08 PMAlles hangt af van de bewegingsruimte die we, onder begeleiding, krijgen.
Je wordt wel wat week op je oude dag ... We overmeesteren direkt na aanvang van de excursie met een paar man de begeleiding van NM en leggen ze gekneveld in een afgelegen hoekje van de groeve. Daarna in alle rust de gelegenheid om de kruipert te 'corneren'  >:D


Hahaha, ben je mal. Maar ik moet eerst Sinterklaas en zijn knaapjes zien te 'corneren' en gekneveld in een hoekje leggen, anders gaat het feest helemaal niet door.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

UtrechtsVogelNet

Citaat van: Jaap Denee op december 01, 2010, 19:52:09 PM
Citaat van: Vincent Hart op december 01, 2010, 18:44:24 PM
Citaat van: Jaap Denee op december 01, 2010, 18:22:08 PMAlles hangt af van de bewegingsruimte die we, onder begeleiding, krijgen.
Je wordt wel wat week op je oude dag ... We overmeesteren direkt na aanvang van de excursie met een paar man de begeleiding van NM en leggen ze gekneveld in een afgelegen hoekje van de groeve. Daarna in alle rust de gelegenheid om de kruipert te 'corneren'  >:D


Hahaha, ben je mal. Maar ik moet eerst Sinterklaas en zijn knaapjes zien te 'corneren' en gekneveld in een hoekje leggen, anders gaat het feest helemaal niet door.
Je bedoelt JOUW feestje toch in je laatste zin? Want het Kruiper-festijn gaat het helemaal worden natuurlijk ...   :D

UtrechtsVogelNet

Citaat van: jaapbird op december 01, 2010, 19:41:09 PM
Is de V(ogel)K(nok)P(loeg) ook aanwezig om al te enthousiasten in toom te houden ?  ;)

Ik zie de krantenkoppen al voor me : Na openstelling voor vogelspotters zijn zowel de oehoe's als de rotskruiper opgevlogen en nooit meer teruggevonden.

Is met een hele dikke  ;) maar wel met een kleine serieuze ondertoon.
Maw gedraag U aub

Lees eens de posts met wat gevoel voor humor ...

Edwin Russer

Ik zie de krantenkoppen al voor me : Na openstelling voor vogelspotters zijn zowel de oehoe's als de rotskruiper opgevlogen en nooit meer teruggevonden.

En niet alleen de kruiper en de oehoe's, tuig van de richel die twitchers 8)
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Vincent Hart

Citaat van: Jaap Denee op december 01, 2010, 19:52:09 PM
Citaat van: Vincent Hart op december 01, 2010, 18:44:24 PM
Citaat van: Jaap Denee op december 01, 2010, 18:22:08 PMAlles hangt af van de bewegingsruimte die we, onder begeleiding, krijgen.
Je wordt wel wat week op je oude dag ... We overmeesteren direkt na aanvang van de excursie met een paar man de begeleiding van NM en leggen ze gekneveld in een afgelegen hoekje van de groeve. Daarna in alle rust de gelegenheid om de kruipert te 'corneren'  >:D


Hahaha, ben je mal. Maar ik moet eerst Sinterklaas en zijn knaapjes zien te 'corneren' en gekneveld in een hoekje leggen, anders gaat het feest helemaal niet door.
Stel anders voor dat ze zondag komen (5 december), maak je er een knevelweekendje van!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

jaapbird

Ik zie de krantenkoppen al voor me : Na openstelling voor   vogelspotters zijn zowel de oehoe's als de rotskruiper opgevlogen en   nooit meer teruggevonden.

En niet alleen de   kruiper en de oehoe's, tuig van de richel die twitchers 8)


Inderdaad : tuig VAN de richel          (af zonder parachute)    :angel:   Zijn best een paar mooie plekken te vinden.

Vincent Hart

Wel een complex referentiekader om je aan te houden zo, Jaap. Geen vogeltjes pesten, maar stoute vogelaars resoluut om het leven brengen. Als jij nou bovenaan blijft staan om boosdoeners een zetje te geven, gaan wij in de groeve van het vogeltje genieten  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HansP

Citaat van: Vincent Hart op december 01, 2010, 21:37:39 PM
Als jij nou bovenaan blijft staan om boosdoeners een zetje te geven,

En daarom moet iedereen beneden in de groeve een helm op.....
Groet,
Hans Pohlmann

ArjanH

Citaat van: HansP op december 01, 2010, 21:40:00 PM
Citaat van: Vincent Hart op december 01, 2010, 21:37:39 PM
Als jij nou bovenaan blijft staan om boosdoeners een zetje te geven,

En daarom moet iedereen beneden in de groeve een helm op.....


:D


Sterke reactie. Overigens is het volgens mij altijd verplicht om in een groeve een helm te dragen. Zelf ben ik regelmatig naar Winterswijk gegaan om daar naar mineralen en fossielen te gaan zoeken / graven. Helaas nooit een zak vol diamanten, smaragden of fossielen van een verdwaalde Dodo mee naar huis kunnen nemen trouwens. Maar daar is het uit den boze om zonder helm de groeve in te gaan. Ook wanneer je ver van de wanden verwijderd bent dien je dit hoofddeksel te dragen.

Thijs Fijen

Citaat van: ArjanH op december 01, 2010, 21:57:28 PM
Citaat van: HansP op december 01, 2010, 21:40:00 PM
Citaat van: Vincent Hart op december 01, 2010, 21:37:39 PM
Als jij nou bovenaan blijft staan om boosdoeners een zetje te geven,
En daarom moet iedereen beneden in de groeve een helm op.....


:D


Sterke reactie. Overigens is het volgens mij altijd verplicht om in een groeve een helm te dragen. Zelf ben ik regelmatig naar Winterswijk gegaan om daar naar mineralen en fossielen te gaan zoeken / graven. Helaas nooit een zak vol diamanten, smaragden of fossielen van een verdwaalde Dodo mee naar huis kunnen nemen trouwens. Maar daar is het uit den boze om zonder helm de groeve in te gaan. Ook wanneer je ver van de wanden verwijderd bent dien je dit hoofddeksel te dragen.
In groeve 't Rooth niet... ENCI in die keer dat ik er was ook niet
Thijs Fijen

Rick_Karsenbarg

Het is natuurlijk ook maar de vraag in hoeverre zon helm je helpt als een rotsblok van 30 kilo vanaf een metertje of 20 hoogte naar beneden komt zetten :P
mvg,

Rick



Wat voor de rups het eind van zijn leven is, is voor de wijze een vlinder

Jarinka

Citaat van: Rick_Karsenbarg op december 02, 2010, 09:33:57 AM
Het is natuurlijk ook maar de vraag in hoeverre zon helm je helpt als een rotsblok van 30 kilo vanaf een metertje of 20 hoogte naar beneden komt zetten :P
Voor een rotsblok van 30 kilo zal het niet helpen, maar voor wat gruis van 100 gram...
Groeten, Jarinka Heijink

Herman van der Klis

gewoon arbo-regeltjes.

mvg

Herman van der Klis
Herman van der Klis

GertJ

Zijn er nog mensen die niet met de excursie mee gaan maar gewoon gaan proberen dat beest op de klassieke manier 's ochtends terug te vinden? Ik ben zeer waarschijnlijk van de partij, fijn om alvast te weten dat er meer mensen gaan zoeken...
Groet Gert Jager

Tim Zutt

Wij hebben ons opgegeven voor de excursie, maar willen ook bij het eerste licht gaan zoeken. De weersvoorspellingen zijn niet gunstig, dus het wordt allemaal nog spannend. Zo wordt het nog een hele onderneming vanuit de kop van Noord Holland.

Groet,
Tim en Miranda Zutt

Tim Zutt

Als iemand nog een suggestie heeft voor een betaalbare slaapplaats in de buurt van Maastricht, hoor ik het graag.
Groet,
Tim Zutt

liesbeth te Paske

Als je kamer deelt kun je hier voor een tientje of 6 terecht, ligt aan dezelfde kade als de ENCI, alleen een eindje stroomafwarst.
Botel
Groet,
Liesbeth

Sonderbare Vogel

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jaap Denee

Ik weet niet hoe NM omgaat met afmeldingen en het opnieuw beschikbaar stellen van de vrij gekomen plekken, maar ik heb me zojuist afgemeld (in theorie is er dus een plekje beschikbaar gekomen).

@ Vincent: Sinterklaas ligt hoe dan ook gekneveld in een hoekje, maar ik kon het de directie niet aandoen. En na de excursie even snel terug knallen naar huis zit er morgen vanwege de voorspelde sneeuwval en al onze medelanders en hun autootjes op zomerbandjes zeer waarschijnlijk niet in... Het is een geruststellende gedachte dat ik de soort 20 jaar geleden al zo goed gezien heb...  :-X
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Bas vd Burg

hahaha Jaap geweldig!!!

Hier in Katwijk ligt Sinterklaas morgen niet gekneveld in een hoekje, desondanks mijzelf niet opgegeven voor de excursie. Ik denk namelijk dat ik dan zelf vanaf vanavond gekneveld in een hoekje van de koude garage zou hebben gelegen en pas morgen rond 1700u weer bevrijd zou worden om acte de présence te geven.......  :rolleye:

(en ook ik ben nog steeds blij dat ik de vogel van 1989 erg goed heb gezien)
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012