Rotskruiper Maastricht

Gestart door Bas vd Burg, november 22, 2010, 11:23:04 AM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jaap Denee

Citaat van: Vincent Hart op november 26, 2010, 16:24:23 PM
http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=25777&page=1
Het blijft ploeteren ...

Tsja, je HOEFT morgen niet naar Maastricht. Toch?

En anders gewoon lekker insmeren met vaseline, een krantje achter de broeksriem, kannetje warme koffie mee en gaan.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Vincent Hart

Het was vooral bedoeld als medeleven met 'moeters'. Ik doe het als ik ga inderdaad echt alleen mezelf aan ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jaap Denee

Citaat van: Vincent Hart op november 26, 2010, 16:51:52 PM
Het was vooral bedoeld als medeleven met 'moeters'. Ik doe het als ik ga inderdaad echt alleen mezelf aan ;)

'Moeters' hebben ook een keuze.

Daarnaast heb ik (bij volharding) nog meer achting voor de 'mogers' dan voor de 'moeters', dus stel me niet teleur.  ;)
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Vincent Hart

Stel dan ook niet zulke torenhoge eisen!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HansP

Citaat van: Jaap Denee op november 26, 2010, 17:10:09 PM

'Moeters' hebben ook een keuze.

Daarnaast heb ik (bij volharding) nog meer achting voor de 'mogers' dan voor de 'moeters', dus stel me niet teleur.  ;)

Jij mag niet van Baas L, Jaap?
Groet,
Hans Pohlmann

Steven Wytema

Citaat van: HansP op november 26, 2010, 19:52:55 PM
Citaat van: Jaap Denee op november 26, 2010, 17:10:09 PM

'Moeters' hebben ook een keuze.

Daarnaast heb ik (bij volharding) nog meer achting voor de 'mogers' dan voor de 'moeters', dus stel me niet teleur.  ;)

Jij mag niet van Baas L, Jaap?
Of Baas M, of Baas N...


(nu ik het zo lees denk ik dat de volgende Baas O gaat worden :) )
Steven Wytema


UtrechtsVogelNet

Team Utreg was succesvol vandaag; helaas door files de eerste waarneming net misgelopen net als het team van Bas vd B et al. Deze besloten tegen half 10 op een andere lokatie te zoeken en wij bleven op de oude plek. Twinting minuten later al konden we ons in rap tempo bij Bas et al voegen waar de vogel zich leuk liet zien maar helaas na enkele minuten (voor ons, vogel was in totaal zeker 15-20min zichtbaar) dook mijnheer/mevrouw weg.

Pas aan het eind vd middag herontdekte Jaap vd A van Team Utreg de vogel bij een van de gaten (de 4de van links dit keer!) tot tweemaal toe, en liet-ie van grote afstand het bekende vleugelgedrag zien. Hoe anderen eerder dit als een fantastische waarneming beschreven is me een raadsel want het is verschrikkelijk ver weg en er is geen kleur aan te zien, maar goed, het is overduidelijk een Rotskruiper. Dat dan weer wel. Maar qua waarneming vond ik het echt mwah ..... we waren blij dat we hem/haar sochtends een heel stuk dichterbij konden bewonderen.

Een lang, soms ook koud maar memorabel en gezellig dagje!
Voor de 'moeters' dit weekend: concentreer je vooral niet alleen op dat ene linkergat want de Kruiper kan overal opduiken!! Onze indruk is trouwens dat de gaten onderling met elkaar in verbinding staan, maar dat kunnen we mis hebben natuurlijk.

Gegroet en succes namens Team Utreg,
Phil

PS. Snoeischaren hebben we niet nodig gehad en die 1.85m lengte voor het hek is schromelijk overdreven.

Jeroen Nagtegaal

Over de gaten. Zover mij bekend is staan ze inderdaad deels nog met elkaar in vebinding.
Het gangenstelsel is op enkele plaatsen dicht gemetseld. Dit is echter enkele meters buiten de opening.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jaap Denee

Citaat van: Steven Wytema op november 26, 2010, 20:13:36 PM
Citaat van: HansP op november 26, 2010, 19:52:55 PM
Citaat van: Jaap Denee op november 26, 2010, 17:10:09 PM

'Moeters' hebben ook een keuze.

Daarnaast heb ik (bij volharding) nog meer achting voor de 'mogers' dan voor de 'moeters', dus stel me niet teleur.  ;)

Jij mag niet van Baas L, Jaap?
Of Baas M, of Baas N...


(nu ik het zo lees denk ik dat de volgende Baas O gaat worden :) )


Nee, inderdaad. En dat terwijl ik dik in de vaseline en met een Telegraaf in de broek met een bak dampende koffie naast Vincent had kunnen staan...


(Baas O... grappig)
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Sander Haak

#310
Nu ik op de kaart kijk zit de ENCI-groeve toch weer anders in elkaar dan ik ter plekke dacht. We hebben de Rotskruiper vandaag gezien zoals aangegeven met de pijlen (zie tekst en uitleg commander-in-chief Phil van het Utreg Team). Het rode vlak bevindt zich precies tussen de twee locaties en is nergens vandaan goed te zien. Vermoedelijk zit vriend Rotskruiper driekwart van de dag op deze wand en is dan dus niet te vinden.
Groet, Sander Haak (Woerden)

Vincent Hart

Citaat van: Jaap Denee op november 26, 2010, 22:10:11 PM
Nee, inderdaad. En dat terwijl ik dik in de vaseline en met een Telegraaf in de broek met een bak dampende koffie naast Vincent had kunnen staan...
Is dat een Telegraaf in je broek offeh ... Ik zal namens jou een kusje naar het kruipertje blazen. Ze hebben daar toch wel ook gewoon neonletters he? Anders herken ik 'm niet!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

meeuwissen

Citaat van: Vincent Hart op november 26, 2010, 18:45:42 PM
Stel dan ook niet zulke torenhoge eisen!
Torenhoge verwachtingen, denk ik. Maastricht is voor deze Groninger te ver, maar we hebben hier wel een hoge, zandstenen Martinitoren......
Succes morgen, het wordt zonnig!
Groet
Guido Meeuwissen

Predator

Vandaag vanaf half 3 op de uitkijk gestaan aan de Lichtenbergweg.
Hij werd om 16.17 eindelijk gevonden boven de 3e nis waar je in kunt kijken vanaf links. Dit terwijl Ik continu de wand hier links van in de gaten heb gehouden.
Zou hij toch door mn scoop zijn gesneaked of komt hij binnendoor of over de heuvel naar zijn slaapplaats?
Groet, Maarten

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Sander Haak op november 26, 2010, 22:25:22 PM
Nu ik op de kaart kijk zit de ENCI-groeve toch weer anders in elkaar dan ik ter plekke dacht. We hebben de Rotskruiper vandaag gezien zoals aangegeven met de pijlen (zie tekst en uitleg commander-in-chief Phil van het Utreg Team). Het rode vlak bevindt zich precies tussen de twee locaties en is nergens vandaan goed te zien. Vermoedelijk zit vriend Rotskruiper driekwart van de dag op deze wand en is dan dus niet te vinden.



Dat deel is wel te overzien, alleen wordt de afstand 500meter of meer...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankw

Citaat van: Sander Haak op november 26, 2010, 22:25:22 PM
Nu ik op de kaart kijk zit de ENCI-groeve toch weer anders in elkaar dan ik ter plekke dacht. We hebben de Rotskruiper vandaag gezien zoals aangegeven met de pijlen (zie tekst en uitleg commander-in-chief Phil van het Utreg Team). Het rode vlak bevindt zich precies tussen de twee locaties en is nergens vandaan goed te zien. Vermoedelijk zit vriend Rotskruiper driekwart van de dag op deze wand en is dan dus niet te vinden.
De locatie van die linker pijl is nagenoeg exact de locatie waar de vogel dinsdag ochtend ook werd gezien. Ik denk dat dit een goede theorie is. :duim:

Arnold Meijer

Het lijkt me gepast dat ik me even verontschuldig voor alle ellende die ik teweeg heb gebracht.
Zie http://www.bluerobin.nl
- drukwerk
- vogelshirts
- autostickers

Max Berlijn

Sander (en phil)

Ik begrijp jullie rode vlak niet. De buitenwanden van het vlak (tussen de pijlen) zijn prima te zien door vanaf de Oehoe plek het pad door te volgen. Vandaag is hij er om 10.00 gezien (ik was daar en waarnemers van die tijd hebben me uitgelegd waar ze hem hadden).

Groet Max
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

Sander Haak

#318
Max, ik heb geprobeerd om de "10uur plek" aan te geven met de linker pijl. Ik stond daar namelijk ook. De wand waar hij toen op verscheen stond bijna loodrecht op dat uitzichtpunt. Volgens mij klopt de afstand tot de "Oehoe-plek" ook wel ongeveer. Om loodrecht op de "rode wand" te kunnen kijken moet je volgens mij aan de zuid-west kant van de groeve staan en ruim 500m overbruggen zoals Jeroen zegt.
Groet, Sander Haak (Woerden)

ArjanH

Citaat van: Arnold Meijer op november 26, 2010, 23:16:28 PM
Het lijkt me gepast dat ik me even verontschuldig voor alle ellende die ik teweeg heb gebracht.


Lijkt me nergens voor nodig. Wat is ellende ? Dat mensen wellicht tevergeefs zijn afgereisd naar Maastricht ? Dat lijkt me het risico van twitchen. Mooie en gerechtvaardigde kop in De Volkskrant trouwens.

Ben Gaxiola

Citaat van: Arnold Meijer op november 26, 2010, 23:16:28 PM
Het lijkt me gepast dat ik me even verontschuldig voor alle ellende die ik teweeg heb gebracht.

Het leed, het leed...

en dan probeer je er nog een slaatje uit te slaan ook.   8)

zie http://www.bluerobin.nl/Blue_Robin_dtp/birdingshirts.html
Ben Gaxiola

UtrechtsVogelNet

Citaat van: Ben Gaxiola op november 27, 2010, 00:08:30 AM
Citaat van: Arnold Meijer op november 26, 2010, 23:16:28 PM
Het lijkt me gepast dat ik me even verontschuldig voor alle ellende die ik teweeg heb gebracht.

Het leed, het leed...

en dan probeer je er nog een slaatje uit te slaan ook.   8)

zie http://www.bluerobin.nl/Blue_Robin_dtp/birdingshirts.html

Hahaha, het t-shirt " Birding ruined my life" mag er ook zijn. Valt trouwens wel op dat voor dit shirt enkel mannen-shirts leverbaar zijn ... ;-)

Max, ik stond daar ook om 10 uur waar jij aangeeft (heb je dan blijkbaar niet gezien helaas). We stonden daar met een man of 10 denk ik.
De vogel was sochtends verdwenen links om het hoekje tov het meest linkergat. Als ik me goed heb georienteerd werd hij op die wand een later herontdekt (en moesten we dus omlopen). Daarna dook-ie naar beneden maar aan de kijkers-zijde en die plek kun je niet zien. Ook niet van het slaapplek-uitkijkpunt.
Net als Predator heb ik smiddags vrijwel continu het linkergat in de gaten gehouden e.o. en ook geregeld de andere paar gaten waar Jaap hem uiteindelijk (gelukkig!) herontdekte na lang wachten en speuren.

Als ik het  verhaal goed heb gegrepen (maar misschien vergis ik me) hebben we de vogel dus tegen 10 uur gezien waar hij maandag ook is waargenomen? Of is dat weer een andere lokatie? Was in ieder geval een stuk dichterbij dan de slaapplek.

Anways, een geweldige ontdekking. Arnold, toch bedankt hiervoor ondanks alle veroorzaakte leed!  :D
Phil

UtrechtsVogelNet

Nog geen melding vandaag ?!? Dat verbaast me ! Hopelijk verschijnt-ie nog ten tonele.

Phil

Patrick1977

tzal toch niet..............morgen pas mn tweede poging na woensdag.... och ja de enige limbo zonder rotskruiper is ook bijzonder, toch???

Gr patrick lemmens
Gr. Patrick Lemmens

Jaap Denee

Luuk meldt hem zojuist weer. Vogel is zichtbaar vanaf het NW uitkijkpunt.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

frankw

Citaat van: ArjanH op november 27, 2010, 00:02:05 AM
Citaat van: Arnold Meijer op november 26, 2010, 23:16:28 PM
Het lijkt me gepast dat ik me even verontschuldig voor alle ellende die ik teweeg heb gebracht.


Lijkt me nergens voor nodig. Wat is ellende ? Dat mensen wellicht tevergeefs zijn afgereisd naar Maastricht ? Dat lijkt me het risico van twitchen. Mooie en gerechtvaardigde kop in De Volkskrant trouwens.

Arjan, ik neem aan dat Arnold er een knipoog achter dacht. ;)
Ga jij nog? Doen! 

UtrechtsVogelNet

Citaat van: Patrick1977 op november 27, 2010, 09:49:32 AM
tzal toch niet..............morgen pas mn tweede poging na woensdag.... och ja de enige limbo zonder rotskruiper is ook bijzonder, toch???

Gr patrick lemmens

Ha Patrick (ontmoet bij de Bijeneters), gewoon gaan, gaat vast en zeker lukken!! Zeker nu er nog vele ogen speuren, in je uppie zal het lastig(er) worden. Mijn advies: ga dit weekend.
Hoop dat je hem gaat zien!

Gr, Phil

Rob Halff

Citaat van: Jaap Denee op november 27, 2010, 09:59:15 AM
Luuk meldt hem zojuist weer. Vogel is zichtbaar vanaf het NW uitkijkpunt.

Het schijnt dat de vogel zich vanmorgen fraai liet bekijken! Notabene op de Oehoe plek en die is vanaf het uitkijkpunt goed te overzien en aanzienlijk dichterbij dan voorgaande dagen. Hopelijk nu ook betere foto's?!

jaapbird

Mocht je inderdaad vanf die kant op de wand willen kijken zijn daar goede uitkijkpunten voor. Er is ook nog een parkeerplaatsje aan die kant en vanaf daar loop je in paar minuutjes zo naar de rand van de groeve. Ipv schuin naar boven te rijden moet je de weg naar rechts volgen dan zie je vanzelf aan de linkerkant het parkeerplekje als je de behuizing voorbij bent.

Goed zicht op de "oranje" wand maar wel ver weg

Max Berlijn

Vanavond opnames van vandaag (waarbij de vogel life herontdekt werd) bij L1 televisie (ook digitaal als de link er is plaats ik hem.

Groet Max
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.