Rotskruiper Maastricht

Gestart door Bas vd Burg, november 22, 2010, 11:23:04 AM

Vorige topic - Volgende topic

Folkert Jan

Citaat van: gtroost op november 25, 2010, 13:11:38 PM
Citaat van: rnbflavour op november 25, 2010, 13:05:22 PM
Citaat van: hiskodevries op november 25, 2010, 12:57:48 PM
Contact opgenomen met NM
Over toezicht :
CiteerMaar er is nu dus wel verhoogd toezicht, ook door de politie, vooral omdat het dus bepaald niet ongevaarlijk is om binnen het hek te opereren en ze liever geen doden en gewonden hebben. Het is te hopen dat men zich een beetje aan de regels wil houden.
Op de vraag of  binnenkort een excursie in de groeve georganiseerd kan worden is positief gereageerd, maar dit zal niet op korte termijn kunnen.
Keep posted.

Top!!

Eh top? Ze reageren positief op de vraag of er binnenkort een excursie georganiseerd kan worden, het kan alleen niet binnenkort :rolleye: :-\

Verder begrijp niet helemaal waarom er contact is opgenomen met NM. Ze even vertellen dat er door "onze" waarnemers op hun terrein dingen gebeuren die we niet willen. Laten we dat zelf oplossen ipv de terreineigenaar te vertellen dat "wij" er een zooitje van maken.

Wellicht kunnen we ze wel vragen of ze die stuiken bij die uitkijkpunten eens snoeien!

Ja het feit dat ze er positief op reageren vind ik top. Doe het maar in 2011....gelijk een leuk begin voor de jaarlijst ;)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Gery

Citaat van: gtroost op november 25, 2010, 13:11:38 PM
Citaat van: rnbflavour op november 25, 2010, 13:05:22 PM
Citaat van: hiskodevries op november 25, 2010, 12:57:48 PM
Contact opgenomen met NM
Over toezicht :
CiteerMaar er is nu dus wel verhoogd toezicht, ook door de politie, vooral omdat het dus bepaald niet ongevaarlijk is om binnen het hek te opereren en ze liever geen doden en gewonden hebben. Het is te hopen dat men zich een beetje aan de regels wil houden.
Op de vraag of  binnenkort een excursie in de groeve georganiseerd kan worden is positief gereageerd, maar dit zal niet op korte termijn kunnen.
Keep posted.

Top!!

Eh top? Ze reageren positief op de vraag of er binnenkort een excursie georganiseerd kan worden, het kan alleen niet binnenkort :rolleye: :-\

Verder begrijp niet helemaal waarom er contact is opgenomen met NM. Ze even vertellen dat er door "onze" waarnemers op hun terrein dingen gebeuren die we niet willen. Laten we dat zelf oplossen ipv de terreineigenaar te vertellen dat "wij" er een zooitje van maken.

Wellicht kunnen we ze wel vragen of ze die stuiken bij die uitkijkpunten eens snoeien!

En doe je een oproep aan de vogelaars om wat te helpen met het opruimen van het zwerf afval. Voor wat hoort wat vind ik   :angel:

Marina

Citaat van: Gery op november 25, 2010, 13:20:32 PM
Citaat van: gtroost op november 25, 2010, 13:11:38 PM
Citaat van: rnbflavour op november 25, 2010, 13:05:22 PM
Citaat van: hiskodevries op november 25, 2010, 12:57:48 PM
Contact opgenomen met NM
Over toezicht :
CiteerMaar er is nu dus wel verhoogd toezicht, ook door de politie, vooral omdat het dus bepaald niet ongevaarlijk is om binnen het hek te opereren en ze liever geen doden en gewonden hebben. Het is te hopen dat men zich een beetje aan de regels wil houden.
Op de vraag of  binnenkort een excursie in de groeve georganiseerd kan worden is positief gereageerd, maar dit zal niet op korte termijn kunnen.
Keep posted.

Top!!

Eh top? Ze reageren positief op de vraag of er binnenkort een excursie georganiseerd kan worden, het kan alleen niet binnenkort :rolleye: :-\

Verder begrijp niet helemaal waarom er contact is opgenomen met NM. Ze even vertellen dat er door "onze" waarnemers op hun terrein dingen gebeuren die we niet willen. Laten we dat zelf oplossen ipv de terreineigenaar te vertellen dat "wij" er een zooitje van maken.

Wellicht kunnen we ze wel vragen of ze die stuiken bij die uitkijkpunten eens snoeien!

En doe je een oproep aan de vogelaars om wat te helpen met het opruimen van het zwerf afval. Voor wat hoort wat vind ik   :angel:
Dat vind ik nou een goede opmerking!
Hoe meer rotzooi er ligt, hoe meer mensen geneigd zijn er troep bij te gooien. Staat er überhaupt wel een goede prullenbak die regelmatig wordt geleegd? Het is echt doodzonde van zo'n mooie plek en geen reclame voor waarnemers (ongeacht wie de troep heeft neergegooid, helaas).
Aan daadkracht ontbreekt het de waarnemers daar niet, als ik dit zo lees.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Folkert Jan

Is de vogel nu elke dag op dezelfde plek gaan slapen?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Gert Ottens

Volgens mij is dat (nog) niet goed bekend.
Maandagmiddag 16.10 uur zagen we de vogel (vanaf het meest noordelijke uitkijkpunt) verder de groeve invliegen (in Zuidelijke richting), zodat toen niet duidelijk was waar de vogel ging slapen. Aan het eind van dinsdagmiddag (ook weer rond 16.00 uur) leek de vogel te gaan slapen in een gat, waar hij de volgende ochtend (bij mijn weten) niet uit kwam vliegen. Maar vanochtend is de vogel schijnbaar te voorschijn gekomen op een plek waar hij/zij gistermiddag was gaan pitten?

Gert

hiskodevries

Nee ik heb gevraagd wat wel mag.
en je mag dus achter de hekken blijven.
Verder heeft het hoofdkantoor NM gevraagd aan de beheereenheid zuid-limburg om die bomen/struiken te snoeien, waarvoor ook geldt 'zal wel niet gelijk gebeuren'
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Gerard Troost

Citaat van: hiskodevries op november 25, 2010, 14:26:01 PM
Verder heeft het hoofdkantoor NM gevraagd aan de beheereenheid zuid-limburg om die bomen/struiken te snoeien
:duim:
Kun je gemeente Westkapelle ook eens bellen, daar staan ook beetje te veel struiken B)
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Folkert Jan

Citaat van: Gert Ottens op november 25, 2010, 14:21:17 PM
Volgens mij is dat (nog) niet goed bekend.
Maandagmiddag 16.10 uur zagen we de vogel (vanaf het meest noordelijke uitkijkpunt) verder de groeve invliegen (in Zuidelijke richting), zodat toen niet duidelijk was waar de vogel ging slapen. Aan het eind van dinsdagmiddag (ook weer rond 16.00 uur) leek de vogel te gaan slapen in een gat, waar hij de volgende ochtend (bij mijn weten) niet uit kwam vliegen. Maar vanochtend is de vogel schijnbaar te voorschijn gekomen op een plek waar hij/zij gistermiddag was gaan pitten?

Gert

En waar is hij gister precies gaan slapen? is dat bekend?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

UtrechtsVogelNet

Citaat van: hiskodevries op november 25, 2010, 14:26:01 PM
Nee ik heb gevraagd wat wel mag.
en je mag dus achter de hekken blijven.
Verder heeft het hoofdkantoor NM gevraagd aan de beheereenheid zuid-limburg om die bomen/struiken te snoeien, waarvoor ook geldt 'zal wel niet gelijk gebeuren'

Vanzelfsprekend achter de hekken blijven. Maar met snoeien kunnen we vast al  op gepaste en bescheiden wijze best her en der een beetje helpen  :angel:

Gr, Phil

Guus Peterse

Citaat van: rnbflavour op november 25, 2010, 14:37:34 PMEn waar is hij gister precies gaan slapen? is dat bekend?
Op dezelfde plek als waar hij vanmorgen blijkbaar tevoorschijn kwam: vanaf het zuidelijke uitzichtpunt naar rechts kijkend in de buurt van het meest linkse zichtbare gat. Zie o.a. de ingevoerde waarneming van vandaag. Dat lijkt dus wel voorlopig een bemoedigend patroon te zijn.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

UtrechtsVogelNet

Mooi!! We zijn er ook vroeg bij, dus we hopen voor half 10 al aan het Limburgggggse bier te zitten  :rolleye:

Gr, Phil

Rob Halff

Citaat van: gtroost op november 25, 2010, 14:35:28 PM
Citaat van: hiskodevries op november 25, 2010, 14:26:01 PM
Verder heeft het hoofdkantoor NM gevraagd aan de beheereenheid zuid-limburg om die bomen/struiken te snoeien
:duim:
Kun je gemeente Westkapelle ook eens bellen, daar staan ook beetje te veel struiken B)

Vraag dan meteen even of ze ook de oostpunt van Vlieland mee willen pakken. Zal een stuk prettiger zoeken worden volgend najaar.... ;D

Sander Haak

Citaat van: UtrechtsVogelNet op november 25, 2010, 15:49:48 PM
Mooi!! We zijn er ook vroeg bij, dus we hopen voor half 10 al aan het Limburgggggse bier te zitten  :rolleye:

Gr, Phil

Goede berichten Phil, zullen we dan daarna de Rotskruiper gaan zoeken? Ik voorspel minimaal 2 exemplaren.  ;)
Groet, Sander Haak (Woerden)

Edwin Russer

Citaat van: UtrechtsVogelNet op november 25, 2010, 15:49:48 PM
Mooi!! We zijn er ook vroeg bij, dus we hopen voor half 10 al aan het Limburgggggse bier te zitten  :rolleye:

Gr, Phil

Rond dat tijdstip is er nog geen kroeg open ;D  of neem je een kratje mee zoals Hans ter Haar ooit deed toen wij als eersten volkomen onverwacht de Rotszwaluwen van Hoorn zagen.
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

UtrechtsVogelNet

 :) Krat bier neem ik niet mee morgen; heb al een volle auto met enthousiaste vogelaars. Plus heggeschaar en grasmaaier om alvast e.e.a. toegankelijker te maken ... maar in Limburggggg zijn de kroegen gewoon open hoor, geen probleem.
En zoals Sander al schrijft, we vinden die 2de ook wel dan. U hoort van ons,

Phil

GijsB

Gijs

UtrechtsVogelNet


joostverhoeven

Hoi,

Ik ga morgenvroeg mijn 2e poging wagen..
Maar even voor de duidelijkheid moet je nu doorlopen tot het uitkijkpunt op de van Schaikweg om richting de Zonnebergwerg/lichtenbergweg te kijken?
Of is hij te zien vanaf de Zonnebergwerg/lichtenbergweg?

Alvast bedankt!

GR.
Groeten,

Joost Verhoeven

Edwin Russer

Citaat van: UtrechtsVogelNet op november 25, 2010, 18:45:00 PM
Citaat van: dralion13 op november 25, 2010, 17:47:51 PM
die 2e voor of na het bier :rolleye:

Eh ... tijdens denk ik al !  :P

Ik zou nog maar even wachten met dat bier, anders zie ze je echt dubbel 8)
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Guus Peterse

Citaat van: joostverhoeven op november 25, 2010, 18:46:35 PMMaar even voor de duidelijkheid moet je nu doorlopen tot het uitkijkpunt op de van Schaikweg om richting de Zonnebergwerg/lichtenbergweg te kijken?
Of is hij te zien vanaf de Zonnebergwerg/lichtenbergweg?
De beste plek lijkt op dit moment het uizichtpunt aan de Lichtenbergweg te zijn, en de beste tijd de tweede helft / tegen het eind van de middag.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Guus Peterse

Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

HPM

Herman van der Meer

joostheeremans

Citaat van: Edwin Russer op november 25, 2010, 18:52:01 PM
Citaat van: UtrechtsVogelNet op november 25, 2010, 18:45:00 PM
Citaat van: dralion13 op november 25, 2010, 17:47:51 PM
die 2e voor of na het bier :rolleye:

Eh ... tijdens denk ik al !  :P

Ik zou nog maar even wachten met dat bier, anders zie ze je echt dubbel 8)
"Dronken vogelaar valt in groeve"
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Piet Admiraal

gaat er morgen nog iemand naar de rotskruiper???
alvast bedankt,
groet Piet

Vincent Hart

Er gaat in elk geval een Amsterdamse delegatie, maar aangezien het vrijdag is zullen die er niet alleen staan.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

WillemBosma

Willem Bosma

Velp/Opeinde