Rotskruiper Maastricht

Gestart door Bas vd Burg, november 22, 2010, 11:23:04 AM

Vorige topic - Volgende topic

Gerard Troost

Citaat van: Edwin Russer op november 24, 2010, 20:19:58 PM
wat had jij a.s. zaterdag gedaan als je dit prachtige vogeltje om wat voor reden dan ook nog niet had kunnen bewonderen :police:

Dan was ik 100% zeker ook naar Nijmegen gegaan.

En ben wel blij dat ik maandag al geweest, ben geloof dat hij niet heel makkelijk is de laatste dagen. . .
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Edwin Russer

Citaat van: Vincent Hart op november 24, 2010, 20:24:36 PM
Gelukkig deug ik zelf al helemaal voor geen meter, want hoewel ik van plan was (precies om de redenen die Gerard aandraagt) naar de Sovon-dag te gaan, en ik de VU-kruiper al heb, ga ik zaterdag toch lekker naar de ENCI  ;)

Wel achter het hek blijven 8)
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Jarinka

Citaat van: Edwin Russer op november 24, 2010, 20:29:03 PM
Citaat van: Vincent Hart op november 24, 2010, 20:24:36 PM
Gelukkig deug ik zelf al helemaal voor geen meter, want hoewel ik van plan was (precies om de redenen die Gerard aandraagt) naar de Sovon-dag te gaan, en ik de VU-kruiper al heb, ga ik zaterdag toch lekker naar de ENCI  ;)
Wel achter het hek blijven 8)
Want er mag niemand naar beneden om je bij elkaar te sprokkelen, en dan stikken de Oehoe's er misschien in B)
Groeten, Jarinka Heijink

Theovanv

Citaat van: Jarinka op november 24, 2010, 20:29:56 PM
Citaat van: Edwin Russer op november 24, 2010, 20:29:03 PM
Citaat van: Vincent Hart op november 24, 2010, 20:24:36 PM
Gelukkig deug ik zelf al helemaal voor geen meter, want hoewel ik van plan was (precies om de redenen die Gerard aandraagt) naar de Sovon-dag te gaan, en ik de VU-kruiper al heb, ga ik zaterdag toch lekker naar de ENCI  ;)
Wel achter het hek blijven 8)
Want er mag niemand naar beneden om je bij elkaar te sprokkelen, en dan stikken de Oehoe's er misschien in B)
Niet zo luguber heh :lol:
Theo van Veenendaal

Edwin Russer

Citaat van: gtroost op november 24, 2010, 20:27:47 PM
Citaat van: Edwin Russer op november 24, 2010, 20:19:58 PM
wat had jij a.s. zaterdag gedaan als je dit prachtige vogeltje om wat voor reden dan ook nog niet had kunnen bewonderen :police:

Dan was ik 100% zeker ook naar Nijmegen gegaan.

En ben wel blij dat ik maandag al geweest, ben geloof dat hij niet heel makkelijk is de laatste dagen. . .

Oke, respect voor je eerlijkheid :duim:
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Vincent Hart

Ik zal in elk geval m'n leven er niet voor wagen. Ik denk net als m'n vader nog regelmatig terug aan de bergwandeling die we begin jaren negentig in Spanje maakten op zoek naar rotskruipers - achteraf gezien een wonder dat we alleen af en toe een stukje weggleden terwijl we flinke stukken over met steenslag bedekte hellingen zijn geklauterd. Terugkijkend volstrekt onverantwoord ... Overigens wel een paar rotskruipers prachtig gezien toen  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Rob Halff

#216
Citaat van: Vincent Hart op november 24, 2010, 19:13:21 PM
Het zal vrijdag t/m zondag vast druk worden rond de groeve. Wellicht een goed idee wanneer de DBA (Wietze?) contact zoekt met Natuurmonumenten om samen duidelijke afspraken te maken over wat wel mag (evt. tijdelijk), en wat niet. Vervolgens die afspraken op de pieper/DB-site en hier op het forum. Weet iedereen waar 'ie aan toe is, en kunnen mensen elkaar op de plek aanspreken op gedrag wat tegen die afspraken ingaat. En nog los van verstoring/betreden van verboden terrein: Het zal maar gebeuren dat er iemand in de stress uitglijdt of iets dergelijks. Laten we al dat soort zaken proberen zoveel mogelijk in goede banen te leiden.

Ik denk dat Wietze geen contact zal gaan zoeken met Natuurmonumenten....hij zit immers in Madagascar  ;D sowieso zuur dat hij daar zit want hij heeft nog geen Rotskruiper in Nederland. Aan de andere kant zal hij daar genoeg andere mooie soorten gaan zien...

Vincent Hart

Hij zal z'n telefoon toch wel bij zich hebben?  >:D
Weet ik gelijk waarom ie niet geweest is nog - dat vroeg ik me al af.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Rein Genuït

Citaat van: Vincent Hart op november 24, 2010, 21:08:55 PM
Hij zal z'n telefoon toch wel bij zich hebben?  >:D
Weet ik gelijk waarom ie niet geweest is nog - dat vroeg ik me al af.

Want hij heeft hem vreemd genoeg nog niet op zijn lijstje
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

Vincent Hart

Weet niet of dat vreemd is, maar hem een beetje kennend kon ik me nauwelijks voorstellen dat 'ie nog niet geweest was bij (zo) een nieuwe NL soort - in het buitenland zijn is dan natuurlijk een goeie verklaring.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

UtrechtsVogelNet

Wietze pakt het slim aan: eerst alles binnentikken in Madagascar en dan na terugkomst de Rotskruip-er die er het komende seizoen blijft zitten  bezoeken  ;)

Vrijdag hoop ik weer een streepje te kunnen zetten. Ik heb nog 1 plek over in de auto; 6 uur vertrek uit Maarssen. Wie o wie? (stuur maar een PM of i.d.)

Gegroet, Phil

Ted van der Knaap

groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

JohanvantBosch

Citaat van: Rob Halff op november 24, 2010, 21:02:03 PM
Citaat van: Vincent Hart op november 24, 2010, 19:13:21 PM
Het zal vrijdag t/m zondag vast druk worden rond de groeve. Wellicht een goed idee wanneer de DBA (Wietze?) contact zoekt met Natuurmonumenten om samen duidelijke afspraken te maken over wat wel mag (evt. tijdelijk), en wat niet. Vervolgens die afspraken op de pieper/DB-site en hier op het forum. Weet iedereen waar 'ie aan toe is, en kunnen mensen elkaar op de plek aanspreken op gedrag wat tegen die afspraken ingaat. En nog los van verstoring/betreden van verboden terrein: Het zal maar gebeuren dat er iemand in de stress uitglijdt of iets dergelijks. Laten we al dat soort zaken proberen zoveel mogelijk in goede banen te leiden.

Ik denk dat Wietze geen contact zal gaan zoeken met Natuurmonumenten....hij zit immers in Madagascar  ;D sowieso zuur dat hij daar zit want hij heeft nog geen Rotskruiper in Nederland. Aan de andere kant zal hij daar genoeg andere mooie soorten gaan zien...

Ja.... je ziet toch veel liever een paar ground-rollers, lemuren en kameleons in plaats van zo'n suffe kruiper op afstand  >:D O0
('t blijft een super ontdekking, Arnold!  :duim: )

Rein Genuït

Citaat van: JohanvantBosch op november 24, 2010, 22:19:07 PM
Ja.... je ziet toch veel liever een paar ground-rollers, lemuren en kameleons in plaats van zo'n suffe kruiper op afstand  >:D O0
('t blijft een super ontdekking, Arnold!  :duim: )

De meeste afstandsmeters hebben geeneens capaciteit om deze afstand te meten  :)
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

theomuusse

Wat we ook kunnen doen is gewoon waarnemers die over het hek stappen gelijk een trap naar beneden geven.
Opgeruimd staat netjes!

Theo

Vincent Hart

Brrrr... Wat vreten die Cetti's bij jullie eigenlijk Theo, dat ze het zo goed doen? Bezoekers die verbodsbordjes negeren? Of verklap je dat pas tijdens de lezing?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

theomuusse

Nee, maar ik dacht even 10 blz vol halve ideetjes samen te vatten tot 1 mailtje.
Of zullen we inderdaad wachten totdat er iemand met schijt aan hekken naar beneden valt?
Namen jongens, namen.
Of liggen zoals altijd de daders nu toch alweer op het kerkhof.
Figuurlijk dan maar deze keer.

Theo

theomuusse

Okee, nu genuanceerd; wat schieten DB en deze site ermee op dan, met deze stouterikjes?
Gezeik met de politie, gezeik met beheerders, bevestiging van vooroordelen?
Kans op een ongeval, recreanten die het zien, enz.

Theo

Bernd-Jan

Wat al eerder is gezegd over het afval op die betreffende plek, ik kom hier al 3 jaar, minimaal 2 keer per jaar, het laatste jaar veel vaker. Deze plek is het al die tijd al een flinke bende geweest van zwerfvuil. Daarom ga ik er zeker vanuit dat deze vogelaars hier niks mee te maken hebben. 

Dorine

CiteerGisteren waren er mensen die door een gaatje in het hek voor de struiken zijn gaan zitten voor een beter uitzicht.

Ik zou zeggen, snoeischaar mee, maar dat zal ook wel niet mogen.
Of vragen aan de mensen die daar gaan controleren of iedereen netjes achter het hek blijft,
of zij even die vervelende struiken wat korter willen maken.
Is er ook geen reden om door dat hek te gaan, toch.
Iedereen blij, want toestroom van vogelaars zal nog wel even duren, gezien de verwachting dat die rotskruiper nog wel even zal blijven.
Dorine van Asten
peregrines.nl

Edwin Russer

Citaat van: Dorine op november 25, 2010, 07:39:32 AM
CiteerGisteren waren er mensen die door een gaatje in het hek voor de struiken zijn gaan zitten voor een beter uitzicht.

Ik zou zeggen, snoeischaar mee, maar dat zal ook wel niet mogen.
Of vragen aan de mensen die daar gaan controleren of iedereen netjes achter het hek blijft,
of zij even die vervelende struiken wat korter willen maken.
Is er ook geen reden om door dat hek te gaan, toch.
Iedereen blij, want toestroom van vogelaars zal nog wel even duren, gezien de verwachting dat die rotskruiper nog wel even zal blijven.

Pas op, daar moet je wel een kapvergunning voor bij de gemeente aanvragen ;)
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Dorine

Klopt, maar geldt dat ook voor snoeien?
Als er een paar meter achter dat hek wel een plek is waar je goed uitzicht hebt, is het toch de goden verzoeken.
En als dat met wat simpel snoeiwerk tegengegaan kan worden, is dat voor iedereen toch het beste.

Dorine van Asten
peregrines.nl

Edwin Russer

Citaat van: Dorine op november 25, 2010, 08:11:44 AM
Klopt, maar geldt dat ook voor snoeien?
Als er een paar meter achter dat hek wel een plek is waar je goed uitzicht hebt, is het toch de goden verzoeken.
En als dat met wat simpel snoeiwerk tegengegaan kan worden, is dat voor iedereen toch het beste.

Klopt, ik zat ook een beetje te zieken ;) Het lijkt mij ook geen probleem om wat takken weg te halen. Ik denk dat de gemeente Maastricht wel wat andere zaken aan z'n hoofd zal hebben. Per slot van rekening wordt daar het afval ook niet opgehaald.
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Edwin Russer

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

HPM

Citaat van: Dorine op november 25, 2010, 07:39:32 AM
CiteerGisteren waren er mensen die door een gaatje in het hek voor de struiken zijn gaan zitten voor een beter uitzicht.

Ik zou zeggen, snoeischaar mee, maar dat zal ook wel niet mogen.
[...]

Goede taakverdeling! De nachtploeg hangjongeren laat de bierblikjes achter en de dagploeg knipt de takken af.
Herman van der Meer

falco

Het lijkt me onzin dat die Oehoes verstoord zouden worden door een paar kamikazevogelaars. De grotten waar ze broedden zijn al een paar keer opgeblazen en ze blijven stoïcijns zitten, ik kan geen voorbeelden bedenken van vogels die nog beter tegen verstoring lijken te kunnen.

Met bovenstaande wil ik overigens geen lans breken voor degenen die over het hek klimmen.
Ies Goedbloed jr.

Ringing birds is a pastime for birdwatchers who aren't able to find rarities in the field ;)

hiskodevries

Contact opgenomen met NM
Over toezicht :
CiteerMaar er is nu dus wel verhoogd toezicht, ook door de politie, vooral omdat het dus bepaald niet ongevaarlijk is om binnen het hek te opereren en ze liever geen doden en gewonden hebben. Het is te hopen dat men zich een beetje aan de regels wil houden.
Op de vraag of  binnenkort een excursie in de groeve georganiseerd kan worden is positief gereageerd, maar dit zal niet op korte termijn kunnen.
Keep posted.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Folkert Jan

Citaat van: hiskodevries op november 25, 2010, 12:57:48 PM
Contact opgenomen met NM
Over toezicht :
CiteerMaar er is nu dus wel verhoogd toezicht, ook door de politie, vooral omdat het dus bepaald niet ongevaarlijk is om binnen het hek te opereren en ze liever geen doden en gewonden hebben. Het is te hopen dat men zich een beetje aan de regels wil houden.
Op de vraag of  binnenkort een excursie in de groeve georganiseerd kan worden is positief gereageerd, maar dit zal niet op korte termijn kunnen.
Keep posted.

Top!!
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Gerard Troost

Citaat van: rnbflavour op november 25, 2010, 13:05:22 PM
Citaat van: hiskodevries op november 25, 2010, 12:57:48 PM
Contact opgenomen met NM
Over toezicht :
CiteerMaar er is nu dus wel verhoogd toezicht, ook door de politie, vooral omdat het dus bepaald niet ongevaarlijk is om binnen het hek te opereren en ze liever geen doden en gewonden hebben. Het is te hopen dat men zich een beetje aan de regels wil houden.
Op de vraag of  binnenkort een excursie in de groeve georganiseerd kan worden is positief gereageerd, maar dit zal niet op korte termijn kunnen.
Keep posted.

Top!!

Eh top? Ze reageren positief op de vraag of er binnenkort een excursie georganiseerd kan worden, het kan alleen niet binnenkort :rolleye: :-\

Verder begrijp niet helemaal waarom er contact is opgenomen met NM. Ze even vertellen dat er door "onze" waarnemers op hun terrein dingen gebeuren die we niet willen. Laten we dat zelf oplossen ipv de terreineigenaar te vertellen dat "wij" er een zooitje van maken.

Wellicht kunnen we ze wel vragen of ze die stuiken bij die uitkijkpunten eens snoeien!
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen