Rotskruiper Maastricht

Gestart door Bas vd Burg, november 22, 2010, 11:23:04 AM

Vorige topic - Volgende topic

Bart van Hoogstraten

Citaat van: frankw op november 24, 2010, 12:54:24 PM
Wat wil je nou precies zeggen? Dat de vogelaars dat daar neer hebben gegooid? Lijkt me niet..

Lijkt mij wel (daar komt echt anders helemaal nooit iemand). Maar ik ga ervan uit dat ze dat heus wel inzamelen bij verlaten post.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

frankw

Sorry, maar dat vind ik een beetje een zwakke onderbouwing.. Er zal ook wel eens hangjeugd en ander volk komen. Zolang je niet hebt gezien dat iemand het er neer heeft gegooid kan je alleen maar met je vinger naar anderen wijzen ingegeven door je eigen (in dit geval wrs misplaatste) gevoel.

Moet je eens kijken bij de foto's van de Grote Burgemeester van Barneveld van een jaar (of 2?) geleden. Wat een rotzooi maken die vogelaars! :angel:

Pauljp

Aangezien ik op deze foto sta even een reactie. Die troep lag hier al, en aan sommige restanten te zien al geruime tijd. Het was duidelijk te zien dat deze plek regelmatig gebruikt wordt door hangjongeren, gezien de troep en het type daarvan en bijvoorbeeld het winkelwagentje welke iets lager op de helling lag. Ik heb in elk geval geen vogelaar het winkelwagentje over het hek naar beneden zien gooien die dag, waarschijnlijk hadden deze iets beters te doen.
Vriendelijke groet,
Paul Groot

Bart van Hoogstraten

Excuus excuus, trek mijn beschuldiging weer in!  :angel:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Theovanv

Citaat van: frankw op november 24, 2010, 13:03:06 PM
Sorry, maar dat vind ik een beetje een zwakke onderbouwing.. Er zal ook wel eens hangjeugd en ander volk komen. Zolang je niet hebt gezien dat iemand het er neer heeft gegooid kan je alleen maar met je vinger naar anderen wijzen ingegeven door je eigen (in dit geval wrs misplaatste) gevoel.

Moet je eens kijken bij de foto's van de Grote Burgemeester van Barneveld van een jaar (of 2?) geleden. Wat een rotzooi maken die vogelaars! :angel:
Hahaha, ja, dat was echt dramatisch inderdaad ;) ;D
Theo van Veenendaal

Edwin Russer

Citaat van: hiskodevries op november 24, 2010, 12:43:43 PM
zaterdag kunnen jullie niet, dat weten jullie !!!
Sovondag

Prioriteiten stellen Hisko!
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Certhia

Citaat van: Pauljp op november 24, 2010, 13:10:03 PM
Aangezien ik op deze foto sta even een reactie. Die troep lag hier al, en aan sommige restanten te zien al geruime tijd. Het was duidelijk te zien dat deze plek regelmatig gebruikt wordt door hangjongeren, gezien de troep en het type daarvan en bijvoorbeeld het winkelwagentje welke iets lager op de helling lag. Ik heb in elk geval geen vogelaar het winkelwagentje over het hek naar beneden zien gooien die dag, waarschijnlijk hadden deze iets beters te doen.
Vriendelijke groet,
Paul Groot


En besides, je weet toch dat vogelaars alleen melkpakken achterlaten!


M

Pauljp

En een van de melkmannen was er ook nog!

Edwin Russer

Citaat van: Certhia op november 24, 2010, 13:22:43 PM
Citaat van: Pauljp op november 24, 2010, 13:10:03 PM
Aangezien ik op deze foto sta even een reactie. Die troep lag hier al, en aan sommige restanten te zien al geruime tijd. Het was duidelijk te zien dat deze plek regelmatig gebruikt wordt door hangjongeren, gezien de troep en het type daarvan en bijvoorbeeld het winkelwagentje welke iets lager op de helling lag. Ik heb in elk geval geen vogelaar het winkelwagentje over het hek naar beneden zien gooien die dag, waarschijnlijk hadden deze iets beters te doen.
Vriendelijke groet,
Paul Groot


En besides, je weet toch dat vogelaars alleen melkpakken achterlaten!


M

Hahahaha, ik geloof van de Friesche Vlag, toch? Toch proef ik na een jaar nog steeds iets van onverwerkte onderbuikgevoelens waarbij een zeldzaam vogeltje op de Mavla werd gestringd 8)

http://www.freewebs.com/hoaxbirders/begrippenenafkortingen.htm (melkpak moet nog worden toegevoegd)
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Certhia

Citaat van: Edwin Russer op november 24, 2010, 13:33:05 PM
Citaat van: Certhia op november 24, 2010, 13:22:43 PM
Citaat van: Pauljp op november 24, 2010, 13:10:03 PM
Aangezien ik op deze foto sta even een reactie. Die troep lag hier al, en aan sommige restanten te zien al geruime tijd. Het was duidelijk te zien dat deze plek regelmatig gebruikt wordt door hangjongeren, gezien de troep en het type daarvan en bijvoorbeeld het winkelwagentje welke iets lager op de helling lag. Ik heb in elk geval geen vogelaar het winkelwagentje over het hek naar beneden zien gooien die dag, waarschijnlijk hadden deze iets beters te doen.
Vriendelijke groet,
Paul Groot


En besides, je weet toch dat vogelaars alleen melkpakken achterlaten!


M

Hahahaha, ik geloof van de Friesche Vlag, toch? Toch proef ik na een jaar nog steeds iets van onverwerkte onderbuikgevoelens waarbij een zeldzaam vogeltje op de Mavla werd gestringd 8)

http://www.freewebs.com/hoaxbirders/begrippenenafkortingen.htm (melkpak moet nog worden toegevoegd)


Ach onderbuikgevoelens zou ik t niet willen noemen maar voor het in het vergeethoekje terechtkomt moet je zo af en toe iedereen er weer even aan herinneren. :)

frankw

Citaat van: Pauljp op november 24, 2010, 13:24:31 PM
En een van de melkmannen was er ook nog!
Ai.. Toch niet voor 10.30u weg? 8)

Theovanv

Ik vind het toch wel apart dat hij nog niet teruggevonden is, alhoewel dat natuurlijk niet makkelijk is. Zouden er dan zo weinig mensen aan het zoeken zijn?
Theo van Veenendaal

Edwin Russer

Citaat van: Theovanv op november 24, 2010, 14:00:43 PM
Ik vind het toch wel apart dat hij nog niet teruggevonden is, alhoewel dat natuurlijk niet makkelijk is. Zouden er dan zo weinig mensen aan het zoeken zijn?

Het zegt nog niets. Ik denk dat er genoeg mensen aanwezig zullen zijn. Gisteren is de vogel ook geruime tijd niet gezien. De beste strategie is toch rond een uur of vier bij de slaapplek te gaan staan.
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Theovanv op november 24, 2010, 14:00:43 PM
Ik vind het toch wel apart dat hij nog niet teruggevonden is, alhoewel dat natuurlijk niet makkelijk is. Zouden er dan zo weinig mensen aan het zoeken zijn?

Weet je wat de aldaar fouragerende Oehoe's zoal eten?  :rolleyes:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Patrick1977

tja die slaapplek......
daar stond ik vanochtend ook vanaf 8 uur .....

Echter wel dus al om 9.15 uur weg, maar ik verwacht dat de hele dag ochtend mensen bij die slaapplek hebben gestaan (en goed gekeken).
Of hij moet voor die tijd zijn vertrokken uit zn grot.... Het was echter wederom baggerweer dus kan ik me eigenlijk best voorstellen dat ie liever binnenblijft......

Gr. Patrick Lemmens

HansP

via-via-via-via hoorde ik net dat de vogel vandaag toch heel even vliegend gezien is. Geen idee of het een betrouwbare melding is.
Groet,
Hans Pohlmann

Theovanv

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 24, 2010, 14:11:02 PM
Citaat van: Theovanv op november 24, 2010, 14:00:43 PM
Ik vind het toch wel apart dat hij nog niet teruggevonden is, alhoewel dat natuurlijk niet makkelijk is. Zouden er dan zo weinig mensen aan het zoeken zijn?

Weet je wat de aldaar fouragerende Oehoe's zoal eten?  :rolleyes:
Natuurvervuilende vogelaars? :rolleye: :P
Theo van Veenendaal

Edwin Russer

Citaat van: Theovanv op november 24, 2010, 14:00:43 PM
Ik vind het toch wel apart dat hij nog niet teruggevonden is, alhoewel dat natuurlijk niet makkelijk is. Zouden er dan zo weinig mensen aan het zoeken zijn?

Tada!

http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=25718&page=1
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Theovanv op november 24, 2010, 14:12:52 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 24, 2010, 14:11:02 PM
Citaat van: Theovanv op november 24, 2010, 14:00:43 PM
Ik vind het toch wel apart dat hij nog niet teruggevonden is, alhoewel dat natuurlijk niet makkelijk is. Zouden er dan zo weinig mensen aan het zoeken zijn?

Weet je wat de aldaar fouragerende Oehoe's zoal eten?  :rolleyes:
Natuurvervuilende vogelaars? :rolleye: :P

Even serieus:
Nee, helaas erger -> Ik sprak Voskamp, de ornitholoog van de Provincie Limburg die zich met de Oehoe's bezig houdt, na een lezing van hem -> hij had een paar verkeersslachtoffers naar Wageningen gestuurd voor onderzoek. De Maastrichtse Oehoe's bleken een gehalte PCB tot wel 1200 PpM te hebben!. Hij was er verwonderd over dat ze nog leefden met zo'n gehalte (normaal is 4 tot 10 PpM). Vermoedelijk oorzaak is woonwagenkamp Vinkeslag bij Maastricht, daar zijn in de jaren 80 illegaal een paar grote Belgische transformators gesloopt. De 1000-den liters met PCB-vervuilde olie hebben ze gewoon laten weglopen en die heeft inmiddels via het grondwater de voedselkringloop bereikt. Dit is dus meteen de verklaring waarom de Oehoe-stand van Zuid-Limburg voornamelijk alleen maar uit nieuwe Oehoe's bestaat. Op het menu van de Oehoe's daar staat overigens voornamelijk Egel (wat eigenlijk al een top-predator is).  :P
Zie ook PCB
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Theovanv

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 24, 2010, 14:26:09 PM
Citaat van: Theovanv op november 24, 2010, 14:12:52 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 24, 2010, 14:11:02 PM
Citaat van: Theovanv op november 24, 2010, 14:00:43 PM
Ik vind het toch wel apart dat hij nog niet teruggevonden is, alhoewel dat natuurlijk niet makkelijk is. Zouden er dan zo weinig mensen aan het zoeken zijn?

Weet je wat de aldaar fouragerende Oehoe's zoal eten?  :rolleyes:
Natuurvervuilende vogelaars? :rolleye: :P

Even serieus:
Nee, helaas erger -> Ik sprak Voskamp, de ornitholoog van de Provincie Limburg die zich met de Oehoe's bezig houdt, na een lezing van hem -> hij had een paar verkeersslachtoffers naar Wageningen gestuurd voor onderzoek. De Maastrichtse Oehoe's bleken een gehalte PCB tot wel 1200 PpM te hebben!. Hij was er verwonderd over dat ze nog leefden met zo'n gehalte (normaal is 4 tot 10 PpM). Vermoedelijk oorzaak is woonwagenkamp Vinkeslag bij Maastricht, daar zijn in de jaren 80 illegaal een paar grote Belgische transformators gesloopt. De 1000-den liters met PCB-vervuilde olie hebben ze gewoon laten weglopen en die heeft inmiddels via het grondwater de voedselkringloop bereikt. Dit is dus meteen de verklaring waarom de Oehoe-stand van Zuid-Limburg voornamelijk alleen maar uit nieuwe Oehoe's bestaat. Op het menu van de Oehoe's daar staat overigens voornamelijk Egel (wat eigenlijk al een top-predator is).  :P
Zie ook PCB
Dat is ernstig inderdaad. Maar jij doelde net op de mogelijkheid dat de Oehoe de Rotskruiper opgegeten zou kunnen hebben.
Theo van Veenendaal

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Theovanv op november 24, 2010, 14:34:28 PM
Dat is ernstig inderdaad. Maar jij doelde net op de mogelijkheid dat de Oehoe de Rotskruiper opgegeten zou kunnen hebben.
[/quote]

Dat was een flauw plagerijtje -> denk dat de Oehoe geen Rotskruipers te pakken krijgt, vermoedelijk is deze holenbroeder 's nachts onbereikbaar voor de Oehoe, houdt hij zich schuil in een richel of spleet.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Bart van Hoogstraten

Citaat van: HansP op november 24, 2010, 14:12:41 PM
via-via-via-via hoorde ik net dat de vogel vandaag toch heel even vliegend gezien is. Geen idee of het een betrouwbare melding is.

Hij is vandaag om 14:15 nog gezien
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

leonwillems@home.nl

zie net op de mailgroep van Vogelinfolimburg dat er een tiental vogelliefhebbers in hun drive over het hek zijn geklommen en zich in de groeve hebben begeven...... er wordt hier verbaliserend tegen opgetreden!!!!
~ Keep a green tree in your heart and perhaps a singing bird will come ~

Edwin Russer

Citaat van: leonwillems@home.nl op november 24, 2010, 15:43:46 PM
zie net op de mailgroep van Vogelinfolimburg dat er een tiental vogelliefhebbers in hun drive over het hek zijn geklommen en zich in de groeve hebben begeven...... er wordt hier verbaliserend tegen opgetreden!!!!

Ai, dit gaat zeer waarschijnlijk weer een pittige discussie opleveren. Uiteraard absoluut onverkwikkelijk gedrag en wordt onze naam alszijnde vogelliefhebbers behoorlijk bedoezeld.

http://groups.yahoo.com/group/vogelinfolimburg/message/18253
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

WillemBosma

#174
De vogel zit er nog, de pudding zit nog in het broodje... ook wel verwacht eigenlijks... desondanks toch even in lichte spanning gezeten vandaag :angel:
Vrijdag weer een poging, gister mislukt, wellicht dat de regen een rol heeft gespeelt aangezien hij 15:30 ongeveer weer werd gevonden, toen klaarde het ook weer aardig op..

Jammer om te lezen dat sommigen zichzelf niet kunnen beheersen.. ik gun het iedereen van harte maar het moet niet gekker worden.

Succes iedereen!

Groet, Willem Bosma
Willem Bosma

Velp/Opeinde

Patrick1977

Wat mij betreft hoeft hier niet over gediscussieerd te worden hoor.....
Hier is namelijk absoluut geen twijfel mogelijk over verboden en dus illegale praktijken.....

Toevallig zeiden we vanmorgen nog tegen elkaar aan het hek:.....Voordeel van zo'n waarneemlocatie is wel dat we hier in ieder geval geen verstoringsdiscussie krijgen. ........

Ongelofeloos dus!

Groet,

Patrick Lemmens
Gr. Patrick Lemmens

Certhia

Citaat van: Patrick1977 op november 24, 2010, 15:55:30 PM
Wat mij betreft hoeft hier niet over gediscussieerd te worden hoor.....
Hier is namelijk absoluut geen twijfel mogelijk over verboden en dus illegale praktijken.....

Toevallig zeiden we vanmorgen nog tegen elkaar aan het hek:.....Voordeel van zo'n waarneemlocatie is wel dat we hier in ieder geval geen verstoringsdiscussie krijgen. ........

Ongelofeloos dus!

Groet,

Patrick Lemmens


Ook dit was slechts een kwestie van tijd.

M

Ben Wielstra

Ik keur dit gedrag natuurlijk niet goed, maar het is wel een beetje raar om deze actie onder 'het verstoren van vogels' te plaatsen.

leonwillems@home.nl

ben, in de oorspronkelijke mail op vogelinfolimburg wordt gewezen op de gevolgen van dit soort acties voor de aanwezige oehoe's ter plekke, dus wel degelijk verstoring!
~ Keep a green tree in your heart and perhaps a singing bird will come ~

UtrechtsVogelNet

Vrijdag en het weekend zit-ie er vast nog wel  :angel:   Ga ik hem ook intikken (heb er al een hele dag voor uitgetrokken ...).
Als iemand vanuit richting mee wil crossen, dan hoor ik het wel (opstapplaats is station Maarssen; wil er bij het eerste licht zijn).

See you then, Phil