Rotskruiper Maastricht

Gestart door Bas vd Burg, november 22, 2010, 11:23:04 AM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

't is nochtans geen rots des aanstoots ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

gerdwichers8

Ik hou van nuances.
Gaat een A.gulgula voor 16102010 in Twente dan nog lukken denk je?


gerdwichers8

Of worden het slechts 8 Raven op 17102010...

frankneijts

Citaat van: gerdwichers8 op november 23, 2010, 22:21:06 PM
Ik hou van nuances.
Gaat een A.gulgula voor 16102010 in Twente dan nog lukken denk je?

Bespeur ik hier een poging tot weer "een Petsjorapiepertje" Gerd...........?
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Vincent Hart

Citaat van: gerdwichers8 op november 23, 2010, 22:21:06 PM
Ik hou van nuances.
Gaat een A.gulgula voor 16102010 in Twente dan nog lukken denk je?
Als je liefde voor nuances oprecht is, zie ik het somber in. Maar ik vermoed dat lezers van dit topic meer zitten te wachten op info/wetenswaardigheden over de rotskruiper.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Theovanv

Citaat van: dralion13 op november 23, 2010, 17:05:16 PM
wow. wist niet dat internet 7 minuten vertraging had :o
Grapjas :P Ik vond op dat moment de vogel belangrijker dan direct hier verslag uit te brengen, dus vandaar de vertraging ;)


Citaat van: Sander Bot op november 23, 2010, 17:45:14 PM
Vandaag 16:10 gaan slapen.
Gister vloog ie om 16:09 uit beeld, dat patroon is er alvast!
Citaat van: Max Berlijn op november 23, 2010, 17:22:12 PM
Om te zien hoe het is afgelopen vandaag:

http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=25699&page=1

Slaapplaats lijkt bekend

Groet Max
16:10 gaan slapen? Nee hoor, hij is een tijdje uit beeld geweest, maar werd 16:05 weer teruggevonden en toen is hij nog lange tijd gezien, toen ik wegging om 16:30 werd hij nog gezien.


Citaat van: guusp op november 23, 2010, 20:57:43 PM
Wat ik me afvraag: dat zuidelijke uitkijkpunt waar over gesproken wordt, is dat die plek helemaal aan de andere kant van de groeve, aan de Lichtenbergweg? Of zit daar nog iets tussen?
Citaat van: HJDT op november 23, 2010, 21:08:51 PM
Gisteren was de vogel te zien vanaf de noordkant van de groeve en zat dan op de wand aan de westkant. Dit uitkijkpunt bereik je door vanaf de parkeerplaats rechtdoor te lopen over dat onverharde paadje waar die lage slagboom voor ligt. Het eerste uitkijkpunt aan je linkerkant is het (door mij) bedoelde uitkijkpunt. Hiervandaan moest je dus naar rechts kijken voor de wand waar de vogel zat.

Vandaag zat de vogel, voor zover ik begreep, vooral op de oostelijke wand (dus die aan de kant van de parkeerplaats ligt) maar dan in het deel dat het verste en uit het zicht van het eerder beschreven uitkijkpunt ligt. Om dit deel van de wand te kunnen bekijken moet je doorlopen over het onverharde pad totdat je bij een voormalig paardenweitje komt. Lang geleden kon je hier het hek over klimmen en dan moest je nog een stukje lopen voordat je bij de rand van de groeve was. Vanaf daar kun je dus een groot deel van de groeve overzien. Er zijn vast wel mensen die weten of je dat deel nog kunt betreden, het zou mogelijk je kansen op het zien van de vogel vergroten aangezien hij daar vandaag toch vaak leek te verblijven.

Groet Michel
Vanmiddag toen hij vanaf half 4 en na 4 uur weer gezien werd was dat vanaf het uitkijkpunt aan de Lichtenbergweg helemaal aan het eind inderdaad. En dan meteen de wand in de eerste bocht op het zuiden zat hij bij het 2e en 3e gat van links.
Theo van Veenendaal

Theovanv

Voor de overzichtelijkheid in een nieuwe post. Leuk om te laten zien en mss ook handig voor mensen die morgen gaan.


Dit was mijn uitzicht, de vogel zat helemaal achter die takjes bij de linkse twee gaten.


Verder naar links zaten ook nog mensen op het randje. Voor een idee van de omvang en hoogte.
Theo van Veenendaal

Patrick1977

Vanochtend in ieder geval tot 9.15 uur (toen moest ik vertrekken....) nog geen beweging.....
Waarneemlocatie: Nabij hoeve Lichtenberg (dus op plek van foto van Theo).

Groetjes,

Patrick Lemmens
Gr. Patrick Lemmens

Max Berlijn

Zat nog te denken. Zouden die gaten met elkaar verbonden zijn, indien dat zo is, dan hoeft hij dus helemaal niet uit het gat te komen waar hij in de namiddag in verdwijnt om te slapen.. Weet dat de vogel van Amsterdam ook vaak erg moeilijk was en alleen zijn slaapgedrag (achter de toenmalige neonletters van het gebouw) was een zekerheidje.

Succes, Max
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

Bart van Hoogstraten

Bericht uit de Volkskrant van vandaag.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Margreet Kwh

En ook in Trouw gesignaleerd:
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Certhia

Citaat van: MarKoHu op november 24, 2010, 10:42:31 AM
En ook in Trouw gesignaleerd:



Jaarlijks zo'n tien in België? Tja, journalistieke vrijheid zou ik zo zeggen want dat lijkt me toch niet te kloppen.


Marc

Theovanv

Citaat van: Certhia op november 24, 2010, 10:54:53 AM
Citaat van: MarKoHu op november 24, 2010, 10:42:31 AM
En ook in Trouw gesignaleerd:



Jaarlijks zo'n tien in België? Tja, journalistieke vrijheid zou ik zo zeggen want dat lijkt me toch niet te kloppen.


Marc
Foutje lijkt me, moet tien in totaal in België zijn ;)
Theo van Veenendaal

Folkert Jan

Citaat van: Patrick1977 op november 23, 2010, 20:08:16 PM
Mensen,

Ben al zeker 2 jaar niet meer in de groeve geweest.....
Morgenvroeg heb ik ca. 2 uurtjes tijd vanaf 8 uur.
Ik wil t toch gaan proberen.

Nu wordt gezegd over de slaapplaats ..... te zien van de zuidelijke uitkijkplek (??)

Ik begrijp nu het volgende. De vogel bevindt zich in de oostkant van de groeve (toch?)
Te zien vanuit de westkant, dus vanaf parkeerplaats richt West lopen....
Kom ik dan de uitkijkplek vanzelf tegen en is dit te lopen in de korte tijd die ik heb? ???

Dus graag indien nog mogelijk (nog) iets meer plekinfo.....

Wellicht niet alleen voor mij noodzakelijk....

groetjes,

Patrick Lemmens


Zie voor exactere plekaanduiding de waarneming van Garry Bakker
http://waarneming.nl/waarneming/view/51046178

Dank aan hem voor deze beschrijving.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Folkert Jan

Even over de leeftijd van de vogel.

Ik zie dat Max de vogel gister als eerste winter heeft ingevoerd in tegenstelling tot velen die de vogel als adult winterkleed hebben ingevoerd.
Een invoerfoutje van Max? of....
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

frankneijts

#135
Citaat van: rnbflavour op november 24, 2010, 11:13:17 AM
Even over de leeftijd van de vogel.

Ik zie dat Max de vogel gister als eerste winter heeft ingevoerd in tegenstelling tot velen die de vogel als adult winterkleed hebben ingevoerd.
Een invoerfoutje van Max? of....

Ik dacht dat Rotskruipers in de herfst op basis van verenkleed helemaal niet op leeftijd te brengen zijn (en zeker niet op de 'noodafstand' waarop deze vogel steeds gezien wordt): dus iedereen heeft gelijk (of niet)........
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Theovanv

Citaat van: frankneijts op november 24, 2010, 11:37:36 AM
Citaat van: rnbflavour op november 24, 2010, 11:13:17 AM
Even over de leeftijd van de vogel.

Ik zie dat Max de vogel gister als eerste winter heeft ingevoerd in tegenstelling tot velen die de vogel als adult winterkleed hebben ingevoerd.
Een invoerfoutje van Max? of....

Ik dacht dat Rotskruipers in de herfst op basis van verenkleed helemaal niet op leeftijd te brengen zijn (en zeker niet op de 'noodafstand' waarop deze vogel steeds gezien wordt): dus iedereen heeft gelijk (of niet)........
In dat geval hebben alleen de mensen gelijk die niks hebben ingevoerd en op onbekend hebben laten staan (bewust of niet) ;D
Theo van Veenendaal

Steven Wytema

ik denk dat de meesten het kleed proberen aan te duiden als (onvolwassen/vrouw/) winterkleed omdat ie een licht keeltje heeft.
Steven Wytema


Patrick1977

en als er nog lang geen witte rook uit de groeve komt vrees ik dat we het kleed niet meer kunnen controleren.....
Gr. Patrick Lemmens

Folkert Jan

In navolging van gister denk ik dat de meeste mensen toch pas later vanmiddag gaan of wachtten op het weekend, dus niet gelijk te druk maken.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

j.steenbergen

Hoe is het weer daar, gooit dat geen roet in het eten?
Jeroen Steenbergen

GertJ

Citaat van: rnbflavour op november 24, 2010, 12:09:35 PM
In navolging van gister denk ik dat de meeste mensen toch pas later vanmiddag gaan of wachtten op het weekend, dus niet gelijk te druk maken.


En het lot van de achterhoede is ook met weinig mensen zoeken, dan is de kans ook stukken kleiner dat-ie teruggevonden wordt.
Ik kan pas over anderhalve week, dan wordt het waarschijnlijk met een handjevol mensen proberen..
Je zou verwachten dat-ie met zonnig weer op een noordhelling zit.
Groet Gert Jager

Certhia

Zou me idd vooralsnog geen zorgen maken. Vogel is gewoon tricky en als hij op een andere plek in de groeve zit kan het gewoon even duren. Wellicht speelt t weer parten.


Keep your cool.


M

Bart van Hoogstraten

Citaat van: j.steenbergen op november 24, 2010, 12:10:33 PM
Hoe is het weer daar, gooit dat geen roet in het eten?

Ziet er goed uit -> vanaf donderdag t/m zondag geen neerslag meer en af en toe het zonnetje:
Weer Maastricht
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

hiskodevries

zaterdag kunnen jullie niet, dat weten jullie !!!
Sovondag
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

caliprobola

Citaat van: Certhia op november 24, 2010, 10:54:53 AM
Citaat van: MarKoHu op november 24, 2010, 10:42:31 AM
En ook in Trouw gesignaleerd:



Jaarlijks zo'n tien in België? Tja, journalistieke vrijheid zou ik zo zeggen want dat lijkt me toch niet te kloppen.


Marc
Was het maar waar. Na de vogel van Poulseur (provincie Luik) die 3 jaar op rij overwinterde, is er geen enkele twitchbare vogel meer geweest. De laatste winter dat die vogel te zien was, was 1989-1990 dacht ik...
In 2003 was er nog een melding van een vogel op een schoolgebouw in Neufchateau, helaas nooit terug gevonden en de waarneming is eveneens niet aanvaard.


mvg
Pieter Vantieghem

Bart van Hoogstraten

#147
Hier wordt de heilige Bonifatius echter niet vrolijk van  ;) :
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

frankw

Citaat van: GertJ op november 24, 2010, 12:14:42 PM
Citaat van: rnbflavour op november 24, 2010, 12:09:35 PM
In navolging van gister denk ik dat de meeste mensen toch pas later vanmiddag gaan of wachtten op het weekend, dus niet gelijk te druk maken.


En het lot van de achterhoede is ook met weinig mensen zoeken, dan is de kans ook stukken kleiner dat-ie teruggevonden wordt.
Ik kan pas over anderhalve week, dan wordt het waarschijnlijk met een handjevol mensen proberen..
Je zou verwachten dat-ie met zonnig weer op een noordhelling zit.
En er is me een berg aan geschikte wanden ed. Wordt er niet makkelijker op met minder man idd.

frankw

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 24, 2010, 12:52:47 PM
Hier wordt de heilige Bonifatius echter niet vrolijk van:
Wat wil je nou precies zeggen? Dat de vogelaars dat daar neer hebben gegooid? Lijkt me niet..