Rotskruiper Maastricht

Gestart door Bas vd Burg, november 22, 2010, 11:23:04 AM

Vorige topic - Volgende topic

frankmeer

Citaat van: guusp op november 22, 2010, 22:17:32 PM
Luikerweg blijven volgen voorbij het restaurant (Berglust, meen ik)

Chalet Bergrust heet het.
Frank van der Meer

Guus Peterse

Ach, rust en lust, bijna hetzelfde.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Steven Wytema

Citaat van: guusp op november 22, 2010, 23:01:17 PM
Ach, rust en lust, bijna hetzelfde.
Het blijft anders wel rustig tot nu toe met de berichtgeving  :angel:
(weinig lust voor de mensen die daar staan)
Steven Wytema


Rikstar

ach, wie wil er nou voor zo'n saai beestje rijden ;)  daar geven we onze snipperdagen niet voor op.
nee maar serieus, ben wel benieuwd of het beestje nog wordt gezien, misschien is hij aan het uitslapen.

Citaat van: Steven Wytema op november 23, 2010, 09:03:38 AM
Citaat van: guusp op november 22, 2010, 23:01:17 PM
Ach, rust en lust, bijna hetzelfde.
Het blijft anders wel rustig tot nu toe met de berichtgeving  :angel:
(weinig lust voor de mensen die daar staan)
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Dylan

Het loopt tegen tienen en nog geen roodgrijze rook uit Maastricht ... succes & sterkte voor iedereen die staat te turen en te hopen!
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

PieWie

misschien moeten we oehoe braakballen gaan pluizen? Zoeken naar rood en witte veertjes...

groeten,
Pierre



Edwin Russer

Net gebeld door F. Wagenaar. Vogel is zojuist teruggevonden! Wordt nog gepiept.
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Timo Roeke

Goed nieuws, zodra de piep binnen is, rijd ik hier weg.

Guus Peterse

Hoera! Dan ben ik morgen in Limburg.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Certhia

Nou, dat gaat dus een maandlijst gebeuren worden. Ik voorspel dat deze unit er nog wel tot half februari zit.  :)


Marc

Edwin Russer

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Theovanv

En hij is weer uit beeld gevlogen ;)
Theo van Veenendaal

UtrechtsVogelNet

Mooi, morgen hoop ik ook te gaan! Kan vrijwel zeker weg.
Als er iemand mee wilt rijden, u is welkom (ik vertrek vanuit directe omgeving Utrecht). Graag een berichtje dan. Dus, Guus, als je wilt, kun je meecrossen.

Gr, Phil

Edwin Russer

Citaat van: Theovanv op november 23, 2010, 11:20:22 AM
En hij is weer uit beeld gevlogen ;)

Ja, dat zal wel vaker gebeuren. Maar ik denk net, zoals Marc, dat de vogel daar wel gaat overwinteren tot pakweg ergens in maart ;)
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

GijsB

t kan best, het amsterdam beest deed het ook, maar ik hoop dat ie iig tot het weekend blijft zitten
Gijs

Jelle Aalders

Ik ben onderweg. Mag van mij weer worden gevonden.
Met vriendelijke groet,

Jelle Aalders

twitter.com/jelleaalders

Theovanv

Citaat van: Edwin Russer op november 23, 2010, 11:29:44 AM
Citaat van: Theovanv op november 23, 2010, 11:20:22 AM
En hij is weer uit beeld gevlogen ;)

Ja, dat zal wel vaker gebeuren. Maar ik denk net, zoals Marc, dat de vogel daar wel gaat overwinteren tot pakweg ergens in maart ;)
is die kans dan echt zo groot dat ie zo lang blijft plakken? Kan ie hier genoeg voedsel vinden? Wordt het hier niet te koud? Waarom zou hij niet straks, of na een paar dagen verder trekken?
Theo van Veenendaal

JohanvantBosch

Citaat van: Theovanv op november 23, 2010, 12:03:05 PM
Citaat van: Edwin Russer op november 23, 2010, 11:29:44 AM
Citaat van: Theovanv op november 23, 2010, 11:20:22 AM
En hij is weer uit beeld gevlogen ;)

Ja, dat zal wel vaker gebeuren. Maar ik denk net, zoals Marc, dat de vogel daar wel gaat overwinteren tot pakweg ergens in maart ;)
is die kans dan echt zo groot dat ie zo lang blijft plakken? Kan ie hier genoeg voedsel vinden? Wordt het hier niet te koud? Waarom zou hij niet straks, of na een paar dagen verder trekken?

Alles is mogelijk Theo en we hebben geen van allen een glazen bol (denk ik). Jij weet net zoveel als wij.  :-\ O0

Theovanv

Ik ben in ieder geval onderweg. Hoop er om 3 uur te zijn en spoedig te kunnen juichen. Oehoe heb ik overigens ook nog niet in het wild ;)
Theo van Veenendaal

redmar_woudstra

@Theo:

Gezien eerdere ervaringen met andere Rotskruipers die een eind buiten het verspreidingsgebied terecht zijn gekomen lijkt de kans aardig aanwezig dat de vogel langer blijft. Zeker weten doe je dat niet natuurlijk, maar kan me uit het recente verleden iig een exemplaar herinneren die in de Eifel (?) zat? iig in Duitsland, niet te ver van de grens, in vergelijkbaar habitat en die bleef de hele winter daar.
groet,
Redmar

Theovanv

Dat klinkt bemoedigend ;) hij is alleen nog wel erg weinig gemeld vandaag.
Theo van Veenendaal

Jelle Aalders

Nu in venlo... En nu maar hopen..
Met vriendelijke groet,

Jelle Aalders

twitter.com/jelleaalders

Dylan

Rotskruiper: Ik overweeg (dus nog niet zeker) morgen te gaan als ik dat met thuis+werk in kan passen. Als de Rotskruiper wil lukken dan als ik er toch ben ook Grauwe Gors en wat er verder wellicht te zien is. Auto vanuit Boskoop, mogelijk vroeg voor de spits uit. Indien er mensen omg. Boskoop-Alphen-Bodegraven zijn die mee willen rijden geef even een seintje (dylan.verheul at gmail.com) dan houd ik je op de hoogte van plannen.
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

martinharskamp

de vogel is maar even heel kort door een paar mensen gezien. het is nu hier (bij de groeve) een zielige bedoening in de regen...

nicky hulsbosch

Hij is nog steeds niet teruggevonden. Misschien voor mensen uit de buurt. Er is door Albert de Jong een Siberische tjiftjaf gevonden bij de Pietersplas vlakbij de Enci.
Groeten Nicky Hulsbosch

http://waarneming.nl/user/view/1739

Max Berlijn

Citeerde vogel is maar even heel kort door een paar mensen gezien

Even nuanceren, door Patrick Palmen: Ongeveer 30 man gedurende enkele minuten leuk te zien (alle kenmerken begreep ik) maar je moest op de goede plek staan met het meeste uitzicht, vloog weg voor een donkere wand en raakte kwijt.

Groet Max
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

Ted van der Knaap

Nou... ...als ik moet afgaan op deze info: http://www.complete-encyclopedie.nl/Dieren/Vogels/Rotskruiper/ dan hoef ik niet naar Maastricht en is het maar een "algemeen vogeltje"  ;)
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Rinie van Reenen

Citaat van: redmar_woudstra op november 23, 2010, 12:23:43 PM
@Theo:

Gezien eerdere ervaringen met andere Rotskruipers die een eind buiten het verspreidingsgebied terecht zijn gekomen lijkt de kans aardig aanwezig dat de vogel langer blijft. Zeker weten doe je dat niet natuurlijk, maar kan me uit het recente verleden iig een exemplaar herinneren die in de Eifel (?) zat? iig in Duitsland, niet te ver van de grens, in vergelijkbaar habitat en die bleef de hele winter daar.

Enne... wie weet hoe lang het beestje er al ongezien zit!
Groet, Rinie van Reenen

Theovanv

Ik ben op drie kwartier van Maastricht CS, maar het ziet er niet gunstig uit! Hopelijk wordt hij vandaag weer terug gevonden.
Theo van Veenendaal

Gert Ottens

#89
Citaat van: Theovanv op november 23, 2010, 13:45:42 PM
Ik ben op drie kwartier van Maastricht CS, maar het ziet er niet gunstig uit! Hopelijk wordt hij vandaag weer terug gevonden.
Citaat van: dodaars op november 23, 2010, 13:00:22 PM
Nu in venlo... En nu maar hopen..

Als iedereen die onderweg is naar Maastricht nu even ieder uur laat weten waar hij uithangt, dan wordt het forum niet al te zeer 'vervuild' met allerlei 'nutteloze bijdragen'...:-)

Gert