DFB goes Amsterdamse Waterleidingduinen

Gestart door Vincent Hart, november 18, 2010, 22:53:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jarinka

Misschien is een exact adres dan ook wel handig, bijvoorbeeld voor de Tomtoms e.d.?
Groeten, Jarinka Heijink

DuDe

Citaat van: Jarinka op december 03, 2010, 22:55:18 PM
Misschien is een exact adres dan ook wel handig, bijvoorbeeld voor de Tomtoms e.d.?
Vogelenzangseduinweg 4
2114 AS Vogelenzang
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

Stijn E.

Hartelijke groet, Stijn
      Blog

DuDe

Hallo allemaal, ik weet niet of dit officieel moet, maar het lijkt me wel zo netjes. Ik heb namelijk een vraag: Rineke's zus (Lida) is ook een enthousiast, beginnend vogelaar. Ze hoorde van de excursie en dat Rineke en ik eraan meedoen. Hoewel ze tot nu niet op dit forum actief is geweest, zou ze het wel erg leuk vinden om mee te gaan! We kunnen haar van harte aanbevelen ( B)) en wie weet is er binnenkort een nieuw enthousiast lid van de DFB  ;)

Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

Jarinka

#65
@ Axel,

Om met de woorden van Wouter te spreken: hoe meer zielen, hoe meer vreugd! Heeft ze zich al via de site opgegeven :)?

Edit: trouwens een oproep voor iedereen, geef je op op de site of je komt! Dan weten we met hoeveel mensen we kunnen feesten (;D) en weet ik hoeveel gevulde koeken ik mee moet nemen :P
Groeten, Jarinka Heijink

GijsB

ik weet nog niet zeker of ik kom, maar als ik kom, zou ik dan vanaf amersfoort mee kunnen rijden met iemand? :angel:
Gijs

Stijn E.

Ehhm, even zien: onze auto ziet er nu zo uit:

Mijn vader
Ik
Jarinka
Jan
vrij

dus daar kan jij denk ik wel bij Gijs ;)
Ik zal het eens vragen aan mijn vader  :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

DuDe

Citaat van: Jarinka op december 11, 2010, 19:48:38 PM
@ Axel,

Om met de woorden van Wouter te spreken: hoe meer zielen, hoe meer vreugd! Heeft ze zich al via de site opgegeven :)?

Edit: trouwens een oproep voor iedereen, geef je op op de site of je komt! Dan weten we met hoeveel mensen we kunnen feesten (;D) en weet ik hoeveel gevulde koeken ik mee moet nemen :P
Leuk! En ik zet Lida er nĂș bij.
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

Yeronimo

Ik heb mij gisteravond hiervoor aangemeld maar wordt helaas nog steeds niet weergegeven, is er iets fout mee gegaan ?
Heb er in ieder geval zin in!
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

DuDe

Citaat van: Yeronimo op december 20, 2010, 23:51:02 PM
Ik heb mij gisteravond hiervoor aangemeld maar wordt helaas nog steeds niet weergegeven, is er iets fout mee gegaan ?
Heb er in ieder geval zin in!
Dat kan een tijdje duren hoor. En anders ga je illegaal mee  ;)
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

Stijn E.

Citaat van: DuDe op december 21, 2010, 07:24:27 AM
Citaat van: Yeronimo op december 20, 2010, 23:51:02 PM
Ik heb mij gisteravond hiervoor aangemeld maar wordt helaas nog steeds niet weergegeven, is er iets fout mee gegaan ?
Heb er in ieder geval zin in!
Dat kan een tijdje duren hoor. En anders ga je illegaal mee  ;)

Sorry Jeroen, dit gaat (zoals ook op de site staat) niet automatisch en het mailtje was me even ontschoten ;)
Ik zal je er nu bij zetten  :duim:

En Axel bedankt voor je berichtje  B)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Stijn E.

Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Yeronimo

Citaat van: DuDe op december 21, 2010, 07:24:27 AM
Dat kan een tijdje duren hoor. En anders ga je illegaal mee  ;)

In welke kofferbak is nog plaats ?  ;D

Citaat van: Stijn Eikelboom op december 21, 2010, 11:52:07 AM
Je staat erbij Jeroen.

Ah top! :) Dan zie ik jullie daar.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Norman

Zijn er nog mensen die een verlanglijstje hebben, behalve de Waterspreeuw?

En ja, ik begrijp dat iedereen een groep Grote Trappen zou willen zien, maar ik bedoel meer de soorten die je daar gewoon mag verwachten in deze tijd van het jaar. 

Post je wensen even dan kan ik er proberen rekening mee te houden met de te lopen route.

Stijn E.

Citaat van: Norman op december 24, 2010, 23:05:13 PM
Zijn er nog mensen die een verlanglijstje hebben, behalve de Waterspreeuw?

En ja, ik begrijp dat iedereen een groep Grote Trappen zou willen zien, maar ik bedoel meer de soorten die je daar gewoon mag verwachten in deze tijd van het jaar. 

Post je wensen even dan kan ik er proberen rekening mee te houden met de te lopen route.

Als ik zo even in het bericht van Lars kijken heb ik dit aan nieuwe soorten: Vuurgoudhaan, Wilde Zwaan, Bokje, Klapekster, Kleine Bonte Specht (en de Waterspreeuwen). Dan zijn er ook nog wel wat wenssoortjes die ik weliswaar al op m'n lijst heb, maar die leuk blijven, neem Grote Gele Kwik. Verder moet Zwarte Mees wel lukken (hoop ik :angel:). Kijkend naar de recente waarnemingen kom ik nog op Roerdomp en Waterral. Dat is het wel zo'n beetje denk ik :P

Zoals je ziet best wat dingen die je schaamsoorten kan noemen, met daarbij misschien best wat (mogelijk) vrij makkelijke soorten.
Ik ben benieuwd wat wat de 30e ons brengt; in elk geval heb ik er zin in :)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Norman

Die Zwarte mees is mijn number one schaamsoort. Het heeft jaren geduurd voordat ik deze mocht zien en nog kom ik ze niet regelmatig tegen.

Voor de overige; absoluut haalbare soorten waarvoor we onze ogen en oren open zullen houden. 

Jarinka

Oh oh, weet waar je om vraagt ;D!
Ik heb met de soortenlijst van de AWD gekeken welke soorten er wel eens gezien zijn, en daarna bij de waarnemingen gekeken hoe vaak ze gezien zijn. Dat heeft geleid tot de volgende twee lijstjes.

Nieuwe soorten
Wilde Zwaan
Waterral
Bokje
Kleine Bonte Specht
Klapekster
Zwarte Mees
Boomleeuwerik
Waterpieper
Waterspreeuw (die zien we toch wel als ze daar blijven :P)

Leuke (niet nieuwe) soorten
Roerdomp
IJsvogel
Havik
Kuifmees

Mocht iets niet (of slecht) te doen zijn, schrap hem dan gerust. Ik zie hem nog wel een keer ;D
Groeten, Jarinka Heijink

Jan vH

Van de soorten die deze maand in de AWD zijn gezien, heb ik alleen Bokje en Waterspreeuw nog niet gezien, dat zijn toch wel mijn wel de soorten die ik dus het liefste zie.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Norman

Zoals ik het nu zie wil een kwart van de deelnemers een Bokje zien.
Hmmm. sjouwen met de scope dus. En ik had mij nog wel voorgenomen scopeloos te gaan.  ;D

Dus tipje voor de liefhebbers van Bokjes (en de watervogels, roerdomp, ed. ) neem je scope mee, maar besef wel dat het zeker met de sneeuw nogal ruig terrein is en je wel de hele dag die scope meesjouwt.

Ik denk er zelf nog even over na, maar dat komt ook omdat ik een veel te zware scope/statief combinatie heb.

DuDe

Wij lopen wel achter de mensen met een scoop aan  ;) Mogen we er vast wel even doorheen kijken  B)
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

Jarinka

Mijn scope gaat sowieso mee, 't is een lichte combinatie en ik kan hem als een soort rugzak dragen :)
Groeten, Jarinka Heijink

Wouter van der Ham

Ik neem mijn scope niet mee, Ik heb nu een goede verrekijker en Bokje heb ik toch al 4x ofzo :angel:  Eventueel voor Roerdomp maar dan kan ik toch wel even door iemand's scope kijken ;)


Nieuwe soort :
Klene Bonte Specht
Boomleeuwerik
Waterspreeuw
Roerdomp
Grote Zaagbek
Nonnetje
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Stijn E.

Citaat van: wouteren3 op december 25, 2010, 13:10:50 PM
maar dan kan ik toch wel even door iemand's scope kijken ;)

Tuurlijk kan dat, maar als iedereen zo denkt...  B)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Robertmeer

Het lijken mijn broer en mij wel leuk om mee te gaan, alleen hebben we dan problemen met het vervoer. Zouden wij dan vanaf Woerden mee kunnen rijden met de Amersfoortgangers? Dan zorgen wij voor een telescoop  ;D .
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Wouter van der Ham

Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Wouter van der Ham

@Robert Jij hebt ook wel een lichte en kleine scoop, Dat is dan wel weer handig!
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Robertmeer

Wouter,
Jij komt toch vanuit Voorschoten? Dat is het wel redelijk onhandig voor jou om ons op te halen / op te pikken.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Stijn E.

Citaat van: Robertmeer op december 25, 2010, 14:10:57 PM
Het lijken mijn broer en mij wel leuk om mee te gaan, alleen hebben we dan problemen met het vervoer. Zouden wij dan vanaf Woerden mee kunnen rijden met de Amersfoortgangers? Dan zorgen wij voor een telescoop  ;D .

Gijs heeft afgezegd, dus jij kan in zijn plaats wel mee denk ik Robert. Je hoort meer van me  :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jarinka

Citaat van: Stijn Eikelboom op december 25, 2010, 14:19:54 PM
Citaat van: Robertmeer op december 25, 2010, 14:10:57 PM
Het lijken mijn broer en mij wel leuk om mee te gaan, alleen hebben we dan problemen met het vervoer. Zouden wij dan vanaf Woerden mee kunnen rijden met de Amersfoortgangers? Dan zorgen wij voor een telescoop  ;D .
Gijs heeft afgezegd, dus jij kan in zijn plaats wel mee denk ik Robert. Je hoort meer van me  :duim:
Maar het gaat Robert om hem en zijn broer ;)
Groeten, Jarinka Heijink