DFB goes Amsterdamse Waterleidingduinen

Gestart door Vincent Hart, november 18, 2010, 22:53:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Norman

#30
Citaat van: Jarinka op november 26, 2010, 22:41:47 PM
Moeten we ook door diepe plassen lopen? Ik heb namelijk wel laarzen, maar die zijn maar waterdicht tot de enkel.[/q]

Ik draag leren wandelschoenen en die voldoen altijd qua vocht bestendigheid. Deze kun je eventueel combineren met een paar gamaschen. Af en toe zullen we door hoog gras lopen waardoor je met sportschoenen binnen korte tijd in je sokken zit te soppen.

Ik zelf heb een grondige hekel aan laarzen, omdat ik hier niet lekker in wandel, maar als hier lekker op wandelt is dit een optie.

firecrest

Om extra veel leden te trekken is het misschien ook handig om te weten welke soorten we gaan zien.
Soorten die we zeker gaan zien zijn o.a.: Brilduiker, Grote Zaagbek, Krooneend, Goudvink, Grote Gele Kwik, Vuurgoudhaan en als we helemaal naar de Zwanenplas gaan ook Wilde Zwaan en Bokje.
Soorten waar we een goede kans op hebben zijn Waterspreeuw, Witkopstaartmees, Klapekster, IJsvogel, Kleine Bonte en Groene Specht.
Ook zitten er zoals Norman al zei heel veel Damherten en zie je af en toe een vos.
En we gaan natuurlijk ook een hele goede soort ontdekken ;)
Dus tot de 30e!

Vincent Hart

Citaat van: Norman op november 27, 2010, 20:36:13 PMIk zelf heb een grondige hekel aan laarzen, omdat ik hier niet lekker in wandel, maar als hier lekker op wandelt is dit een optie.
Ik vermoed dat Jarinka de leren variant bedoelt, en jij de rubberen  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Norman

Citaat van: firecrest op november 27, 2010, 23:08:05 PM
Om extra veel leden te trekken is het misschien ook handig om te weten welke soorten we gaan zien.
Soorten die we zeker gaan zien zijn o.a.: Brilduiker, Grote Zaagbek, Krooneend, Goudvink, Grote Gele Kwik, Vuurgoudhaan en als we helemaal naar de Zwanenplas gaan ook Wilde Zwaan en Bokje.
Soorten waar we een goede kans op hebben zijn Waterspreeuw, Witkopstaartmees, Klapekster, IJsvogel, Kleine Bonte en Groene Specht.
Ook zitten er zoals Norman al zei heel veel Damherten en zie je af en toe een vos.
En we gaan natuurlijk ook een hele goede soort ontdekken ;)
Dus tot de 30e!

Dat zijn nog al wat verwachtingen, Lars.  :P  En die moet ik allemaal waarmaken?  ;D
Nou, maar goed dat je mee gaat.  :angel:

Norman

Citaat van: Vincent Hart op november 27, 2010, 23:28:07 PM
Citaat van: Norman op november 27, 2010, 20:36:13 PMIk zelf heb een grondige hekel aan laarzen, omdat ik hier niet lekker in wandel, maar als hier lekker op wandelt is dit een optie.
Ik vermoed dat Jarinka de leren variant bedoelt, en jij de rubberen  ;)

Hahaha, ja dat zou inderdaad goed kunnen.

Nou als ik Jarinka een tip mag geven. Vraag eens aan Sint of Piet of de Kerstman een mooi paar leren of Goretex wandelschoenen.
Ik heb zelf een voorkeur voor leren, omdat Goretex zomers zo warm zit en leer eigenlijk jaarrond goed te gebruiken is.

Vaak bij Perrysport kun je leuke aanbiedingen vandaan halen. Of als je echt alle keus wilt hebben, House of Outdoor in Maarssen of Irene Buitenleven in Huizen.

Jarinka

Het zijn officieel paardrijlaarzen, die t/m de enkel uit rubber bestaat en voor de rest uit stof. Om door het natte hoge gras te sjokken zijn ze prima, maar als we stukken door diepe plassen lopen wat minder.
Groeten, Jarinka Heijink

DuDe

Citaat van: Norman op november 28, 2010, 10:00:30 AM
Citaat van: firecrest op november 27, 2010, 23:08:05 PM
Om extra veel leden te trekken is het misschien ook handig om te weten welke soorten we gaan zien.
Soorten die we zeker gaan zien zijn o.a.: Brilduiker, Grote Zaagbek, Krooneend, Goudvink, Grote Gele Kwik, Vuurgoudhaan en als we helemaal naar de Zwanenplas gaan ook Wilde Zwaan en Bokje.
Soorten waar we een goede kans op hebben zijn Waterspreeuw, Witkopstaartmees, Klapekster, IJsvogel, Kleine Bonte en Groene Specht.
Ook zitten er zoals Norman al zei heel veel Damherten en zie je af en toe een vos.
En we gaan natuurlijk ook een hele goede soort ontdekken ;)
Dus tot de 30e!

Dat zijn nog al wat verwachtingen, Lars.  :P  En die moet ik allemaal waarmaken?  ;D
Nou, maar goed dat je mee gaat.  :angel:
Erg leuk dat je je diensten hebt aangeboden Norman! Ik heb er al erg veel zin in en ben benieuwd wat we (met alle bijeengekomen kennis) aan leuke soorten zullen zien.
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

Norman

Citaat van: Jarinka op november 29, 2010, 14:05:39 PM
Het zijn officieel paardrijlaarzen, die t/m de enkel uit rubber bestaat en voor de rest uit stof. Om door het natte hoge gras te sjokken zijn ze prima, maar als we stukken door diepe plassen lopen wat minder.

Als je daar lekker op loopt, dan voldoen deze prima.

Norman

Citaat van: DuDe op november 29, 2010, 14:23:04 PM
Citaat van: Norman op november 28, 2010, 10:00:30 AM
Citaat van: firecrest op november 27, 2010, 23:08:05 PM
Om extra veel leden te trekken is het misschien ook handig om te weten welke soorten we gaan zien.
Soorten die we zeker gaan zien zijn o.a.: Brilduiker, Grote Zaagbek, Krooneend, Goudvink, Grote Gele Kwik, Vuurgoudhaan en als we helemaal naar de Zwanenplas gaan ook Wilde Zwaan en Bokje.
Soorten waar we een goede kans op hebben zijn Waterspreeuw, Witkopstaartmees, Klapekster, IJsvogel, Kleine Bonte en Groene Specht.
Ook zitten er zoals Norman al zei heel veel Damherten en zie je af en toe een vos.
En we gaan natuurlijk ook een hele goede soort ontdekken ;)
Dus tot de 30e!

Dat zijn nog al wat verwachtingen, Lars.  :P  En die moet ik allemaal waarmaken?  ;D
Nou, maar goed dat je mee gaat.  :angel:
Erg leuk dat je je diensten hebt aangeboden Norman! Ik heb er al erg veel zin in en ben benieuwd wat we (met alle bijeengekomen kennis) aan leuke soorten zullen zien.

Graag gedaan. De vingers kruisen voor droog weer!!

wijnands

AWD is mijn vaste stek, als het uitkomt en ik als heel oude jongere welkom ben kom ik misschien ook wel even de telelens uitlaten.
Groeten,
Jeroen Wijnands

Wouter van der Ham

Citaat van: wijnands op december 01, 2010, 21:32:04 PM
AWD is mijn vaste stek, als het uitkomt en ik als heel oude jongere welkom ben kom ik misschien ook wel even de telelens uitlaten.

Hoe meer zielen , Hoe meer vreugd!
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

wijnands

Citaat van: firecrest op november 27, 2010, 23:08:05 PM
Om extra veel leden te trekken is het misschien ook handig om te weten welke soorten we gaan zien.
Soorten die we zeker gaan zien zijn o.a.: Brilduiker, Grote Zaagbek, Krooneend, Goudvink, Grote Gele Kwik, Vuurgoudhaan en als we helemaal naar de Zwanenplas gaan ook Wilde Zwaan en Bokje.
Soorten waar we een goede kans op hebben zijn Waterspreeuw, Witkopstaartmees, Klapekster, IJsvogel, Kleine Bonte en Groene Specht.
Ook zitten er zoals Norman al zei heel veel Damherten en zie je af en toe een vos.
En we gaan natuurlijk ook een hele goede soort ontdekken ;)
Dus tot de 30e!

Als ik een ding geleerd heb is dat niets behalve de damherten zeker is. Plekken waar je keer op keer dezelfde soort ziet kunnen opeens totaal verlaten zijn. Zeker nu het weer opeens anders is zitten veel soorten niet meer waar ik ze keer op keer aantrof.
Groeten,
Jeroen Wijnands

Botervlieg

Beste allemaal,

Ik had eerder een bericht geplaatst, dat ik wel graag meewilde maar niet zeker was of ik mee kon.

Ik kan helaas niet met jullie meegaan. Dus bij deze wil ik afzeggen.

Ik wens jullie heel veel plezier en hoop dat jullie leuke soorten kunnen spotten!

Groetjes, Marleen

Stijn E.

Citaat van: M. Baltus op december 02, 2010, 15:31:39 PM
Beste allemaal,

Ik had eerder een bericht geplaatst, dat ik wel graag meewilde maar niet zeker was of ik mee kon.

Ik kan helaas niet met jullie meegaan. Dus bij deze wil ik afzeggen.

Ik wens jullie heel veel plezier en hoop dat jullie leuke soorten kunnen spotten!

Groetjes, Marleen


Jammer Marleen, maar volgende keer beter  :duim:




Mag ik mensen er verder aan herinneren dat ze dit formulier even invullen als ze komen?
http://defrisseblik.weebly.com/amsterdamse-waterleidingduinen.html

Zoals eerder gezegd krijgen we dan een mooi overzicht van wie er moet komen, en op de dag zelf kunnen we dan ook makkelijk bepalen wie er al wel is, en wie niet. Ben je bijvoorbeeld wat later, dan hebben we dat ook snel door  ;)  :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

wijnands

Wat we op een ander forum bij dit soort activiteiten vaak doen is het openingsbericht bijwerken met actuele informatie (zoals datum, van hoe laat tot hoe laat, aantal aanmeldingen tot nu toe, etc.)
Wat die opening betreft, huisdieren zijn in het gebied echt niet welkom hoor. Er loopt een enkele kat die niet kan lezen en heel af en toe een hond van een baasje wat het ook niet kan maar dat is het.
Groeten,
Jeroen Wijnands

Botervlieg

Citaat van: Stijn Eikelboom op december 02, 2010, 15:42:20 PM
Citaat van: M. Baltus op december 02, 2010, 15:31:39 PM
Beste allemaal,

Ik had eerder een bericht geplaatst, dat ik wel graag meewilde maar niet zeker was of ik mee kon.

Ik kan helaas niet met jullie meegaan. Dus bij deze wil ik afzeggen.

Ik wens jullie heel veel plezier en hoop dat jullie leuke soorten kunnen spotten!

Groetjes, Marleen


Jammer Marleen, maar volgende keer beter  :duim:

Dank je wel, Stijn.

Ja, dat hoop ik zeker.
Wil sowieso wel graag wat meer waarnemers uit de buurt ontmoeten, om samen mee op pad te gaan.
Zeker vogelkenners die met mij op pad willen, ben ik nog naar opzoek.

Maar 'de frisse blik' is zo succesvol en leuk  :duim:, dat blijft vast nog lang bestaan.
En dan komt er gerust nog eens een kans.

Groetjes, Marleen

Norman

Marleen, jammer dat je niet mee kan. Is er niks meer te regelen?

Vincent Hart

Citaat van: wijnands op december 02, 2010, 17:17:39 PM
Wat we op een ander forum bij dit soort activiteiten vaak doen is het openingsbericht bijwerken met actuele informatie (zoals datum, van hoe laat tot hoe laat, aantal aanmeldingen tot nu toe, etc.)
Wat die opening betreft, huisdieren zijn in het gebied echt niet welkom hoor. Er loopt een enkele kat die niet kan lezen en heel af en toe een hond van een baasje wat het ook niet kan maar dat is het.
Je eerste tip heb ik ter harte genomen  :duim: Wat betreft de huisdieren: Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat iemand die zin serieus zou opvatten (zie ook de eerste reactie), maar voor de duidelijkheid: Geen huisdieren mee (alleen op je boterham).
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

GijsB

dacht je echt dat die reactie serieus was

maargoed, weet jij toevallig of er buiten china ook kattenvlees te koop is?
Gijs

Jarinka

Citaat van: dralion13 op december 02, 2010, 21:22:38 PM
dacht je echt dat die reactie serieus was

maargoed, weet jij toevallig of er buiten china ook kattenvlees te koop is?
Korea en Taiwan :angel:
Groeten, Jarinka Heijink

GijsB

kan alleen maar een webshop vinden die levert binnen Amerika :(

maar toch bedankt ;D
Gijs

Botervlieg

Citaat van: Norman op december 02, 2010, 20:57:00 PM
Marleen, jammer dat je niet mee kan. Is er niks meer te regelen?

Hallo Norman,

Ik zal je even een pb sturen.

Groetjes, Marleen

Vincent Hart

Veel lof voor je inzet, Gijs, maar er stond niet dat het verplicht was  ;D
(en excuus aan eventuele vegetariers)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

GijsB

oohh, dat valt al weer mee (was even bang dat ik mn eigen kat moest slachten)
Gijs

Vincent Hart

Als je maar van de mijne afblijft ...
*gaat restje Chinees opeten
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

wijnands

Citaat van: Vincent Hart op december 02, 2010, 21:07:15 PM
Citaat van: wijnands op december 02, 2010, 17:17:39 PM
Wat we op een ander forum bij dit soort activiteiten vaak doen is het openingsbericht bijwerken met actuele informatie (zoals datum, van hoe laat tot hoe laat, aantal aanmeldingen tot nu toe, etc.)
Wat die opening betreft, huisdieren zijn in het gebied echt niet welkom hoor. Er loopt een enkele kat die niet kan lezen en heel af en toe een hond van een baasje wat het ook niet kan maar dat is het.
Je eerste tip heb ik ter harte genomen  :duim: Wat betreft de huisdieren: Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat iemand die zin serieus zou opvatten (zie ook de eerste reactie), maar voor de duidelijkheid: Geen huisdieren mee (alleen op je boterham).

Je weet 't niet he....
Groeten,
Jeroen Wijnands

Wouter van der Ham

Even voor de duidelijkheid. Hoe laat spreken we af en Waar?
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Norman

Citaat van: wouteren3 op december 03, 2010, 21:36:00 PM
Even voor de duidelijkheid. Hoe laat spreken we af en Waar?

Eerder al vermeld door Vincent; Om 10 uur.
Waar, dat verzin ik dan maar even, Ingang het Panneland.

firecrest

Citaat van: Norman op december 03, 2010, 22:03:01 PM
Citaat van: wouteren3 op december 03, 2010, 21:36:00 PM
Even voor de duidelijkheid. Hoe laat spreken we af en Waar?

Eerder al vermeld door Vincent; Om 10 uur.
Waar, dat verzin ik dan maar even, Ingang het Panneland.
Niet de Oase?

Norman

Nee, niet de Oase.
Pannenland is gratis parkeren (en voor mij dichterbij. ;) )