Top of Holland birdingday

Gestart door GijsB, november 18, 2010, 22:10:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

GijsB

Zoals jullie misschien wel gelezen hebben heeft Martijn de TOH birdingday 2011 aangekondigd. 7 mei is de dag dat de hel los breekt in het noorden.

Het leek me leuk om met een paar DFB teams mee te doen (heel DFB in 1 team lijkt me wat groot, 2/3 teams lijkt me goed te doen).

Lijkt het jullie ook een goed idee?
Gijs

Jarinka

Leuk :). Dan ga ik nu al vrij vragen (voor het vreemde geval dat ik dan nog steeds bij de Blokker werk), want deze keer wil ik er wél bij zijn ;D

Edit: Oh wacht... dat is de dag voor Moederdag... Wens me succes (of anders ontslag ;D)!
Groeten, Jarinka Heijink

GijsB

het zou ook leuk zijn als elk team dan een auto tot zn beschikking had (uiteraard worden reiskosten gedeeld;)) dan kunnen we altijd naar de zeldzaamheid die wordt ontdekt
Gijs

Stijn E.

7 mei? Dan heb ik nog ruim de tijd om m'n vader over te halen ;D Als hij meegaat ben ik er bij en hebben we een auto waar dan nog 3 mensen bij kunnen (5 plaatsen - mijn vader, - mezelf)  :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jarinka

Citaat van: Stijn Eikelboom op november 19, 2010, 08:13:56 AM
7 mei? Dan heb ik nog ruim de tijd om m'n vader over te halen ;D Als hij meegaat ben ik er bij en hebben we een auto waar dan nog 3 mensen bij kunnen (5 plaatsen - mijn vader, - mezelf)  :duim:
Twee :angel:
Groeten, Jarinka Heijink

Folkert Jan

Had met het oog op de daglijst liever 14 mei gezien, maaja kan niet alles hebben  :rolleye:
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Jan vH

Citaat van: Jarinka op november 19, 2010, 08:17:40 AM
Citaat van: Stijn Eikelboom op november 19, 2010, 08:13:56 AM
7 mei? Dan heb ik nog ruim de tijd om m'n vader over te halen ;D Als hij meegaat ben ik er bij en hebben we een auto waar dan nog 3 mensen bij kunnen (5 plaatsen - mijn vader, - mezelf)  :duim:
Twee :angel:
Ik ga ook wel heel graag mee.  ;)
Jan van Harten
Validator Plantengallen


Jos Welbedacht

Ik heb er zin in! Ik ga echter wel met mijn eigen team, maar ik zie jullie dan graag als concurentie.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Vincent Hart

Misschien is het wel leuk om onderling wat 'wenssoorten' uit te wisselen? Zodat we (ook als het om soorten gaat die niet bij de waarnemingen op de site komen) elkaar op de hoogte kunnen houden. En daarnaast natuurlijk een telefoonlijst maken  :)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Yeronimo

Hmm heel erg zin in, nu nog kijken of er teamgenootjes zich aanmelden  ;D
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Thijs Fijen

Citaat van: rnbflavour op november 19, 2010, 12:12:38 PM
Had met het oog op de daglijst liever 14 mei gezien, maaja kan niet alles hebben  :rolleye:
Die volg ik niet helemaal.. Ik kan wel soorten bedenken die de 14e lastiger (kunnen) zijn dan de 7e, maar andersom vind ik iets moeilijker..
Thijs Fijen

Folkert Jan

#12
Citaat van: Thijs Fijen op november 23, 2010, 11:05:26 AM
Citaat van: rnbflavour op november 19, 2010, 12:12:38 PM
Had met het oog op de daglijst liever 14 mei gezien, maaja kan niet alles hebben  :rolleye:
Die volg ik niet helemaal.. Ik kan wel soorten bedenken die de 14e lastiger (kunnen) zijn dan de 7e, maar andersom vind ik iets moeilijker..

Welke soorten bedoel je dan?
ik doel op soorten als kwartel, kwartelkoning, porseleinhoen, spotvogel, bosrietzanger, grote karrekiet (TOH!) nachtzwaluw die dan een stuk makkelijker zijn. in theorie zijn ze natuurlijk ook de 7de wel te doen.

Daarentegen is het inderdaad afwachten hoelang de brand en rotganzen blijven met eventuele zeldzamere gansjes die er tussen lopen (dit jaar nog wel redelijk laat aanwezig).
Ook meer kans op een verlate beflijster natuurlijk, maar daar gok je met een daglijst niet op.

Het is niet voor niets dat de landelijke big day vaak rond de 16e gedaan wordt.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Wouter van der Ham

Leuk! Mijn vader of moeder kan ook wel rijden!
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Jos Welbedacht

CiteerDaarentegen is het inderdaad afwachten hoelang de brand en rotganzen blijven met eventuele zeldzamere gansjes die er tussen lopen (dit jaar nog wel redelijk laat aanwezig).

Die Brandganzen zijn er in de eerste helft van mei nog wel. Juist in het Lauwersmeer lijken die vogels zich daar massaal te verzamelen voor doortrek. Rotgans had ik dit jaar (8 mei) slechts als een groepje van 8 vogels, ik heb begrepen dat veel mensen de soort niet hadden.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Stijn E.

Mijn ouders blijken een reünie te hebben, dus kunnen ze niet rijden. Hopelijk kan ik met iemand anders meerijden; maar nog zat tijd om het te regelen natuurlijk  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Folkert Jan

Yeah de datum is veranderd naar de 14e  ;D ;D ;D
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Pieter van der Luit

Hartelijke groet,

Pieter van der Luit
www.ineziatours.nl


Op reis met andere waarnemers? Opreismetwaarneming.nl