Waarnemingen op je schoen

Gestart door JohnvR, november 13, 2010, 21:46:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

JohnvR

Hierbij een topic om te zien wat we zoal op (niet onder) onze schoenen waarnemen. Sappige verhalen hoe ze daar gekomen zijn van harte aanbevolen. Hier een kleine vlinder, een micro Eudonia lacustrata lichte granietmot.

vuurvlinder

Leuk topic! Ik heb er ook eentje. Rouwmantel op lelijke loopschoen.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

ronald

haha, echt leuk, een topic over schoenwaarnemingen, dat ontbrak er hier nog maar aan  ;D
ik heb er geen foto's bij nog, maar wat bij onderzoek in moerasgebieden naar Gevlekte glanslibellen vaak op de schoenen zit zijn een mierensoort die enorm gemeen kunnen bijten. via de schoenen met zijn allen bij mijn broekspijpen naar binnen en als ze dan klem komen te zitten....happen maar! mierenbeten zijn niet echt fijn, maar dit type mier is echt erg, alsof de bijtplekjes branden en ik krijg er koude rillingen van over mijn hele lichaam. dit ongemak heeft me al jaren begeleid bij het onderzoek, hoe meer beten hoe geschikter de plek voor de gevlekte glanslibel. handig zulke indicatoren  ;) 
groeten, Ronald van Seijen

Margreet Kwh

Tijdens het lopen van mijn vlinderroute ging er een keer een Bruinblauwtje op mijn schoen zitten, zo kon ik hem makkelijk determineren met mijn kijkertje dat scherp kan stellen op de schoenpunten. Helaas geen foto.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

leonwillems@home.nl

#4
Ik heb eens een keer strontvliegen op mijn schoen .... ach, laat ook maar   ;D

en dan hebben we het nog niet eens over interessante geologische vondsten IN je schoen ...

~ Keep a green tree in your heart and perhaps a singing bird will come ~

Rick_Karsenbarg



De bosparelmoer, ook een liefhebber van schoenen
mvg,

Rick



Wat voor de rups het eind van zijn leven is, is voor de wijze een vlinder

ronald

leuk dat er meer foto's van schoenwaarnemingen zijn! een mooie ook nog  :duim:
groeten, Ronald van Seijen

JohnvR

Is trouwens een soort recycling van een ouder topic: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=39016

ronald

leuk topic is dat John! ik heb wel foto's van libellen op me, maar op mijn schoenen is het vaak heel rustig
groeten, Ronald van Seijen

Margreet Kwh

Dit natuurbericht gaat over zaden die op je schoen meeliften. Dat heb ik in Den Helder vaak gehad, dat kleefkruidbolletjes op mijn veters meeliftten.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Marijn_Verbeek

Belangrijk topic...

Ik heb nog één voor je, John,

Groet,
Marijn
Groet,
Marijn Verbeek

kroonp

Een opgeschrikt muisje (op de broek die over mijn schoen heen hangt).  ;)



Groet

Peter Kroon

Margreet Kwh

Wat een schattig muisje! Helaas ontbreken totnutoe de sappige verhalen.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

JohnvR

Hey leuk, nieuwe bijdragen. Goed herinnerd van Marijn!

Robert Heemskerk

Leuk die muis Peter!

Hij woont toch niet toevallig in je schoen  ::) ?

groet, Robert

Danny katerbarg

Laatst liep ik langs het water naar vogels te kijken voel ik plotseling een bruine kikker zo mijn schoen in glijden.
Ik dacht nog dat kan toch niet waar zijn het voelt echt als een kikker. Ik mijn schoen uittrekken en ja hoor er zat helemaal ongedeerd een grote bruine kikker in.
maak je ook niet elke dag mee:D
met vriendelijke groeten,
Danny Katerbarg( 29 jaar), Emmen

levenslijst vogels: 282
update: 04-02-2024 20:50

Marcel van kammen

Ow...sappige verhalen over beestjes onder de schoen...dan heb ik er nog wel 1.
Ooit een paar jaar terug ben ik voor 5 weken naar Texas geweest,gelogeerd op een ranch aldaar.
De 1e de beste avond dat ik daar was even een stukje wandelen met de gympies en een zomers broekje aan. Ik ben 100 meter verderop,loop door het donker met het zaklampje aan en als ik mijn voet neerzet denk ik: gadver,waar sta ik nu op?
In dezelfde seconde haar ik geratel en uit schrik trek ik mn been omhoog. Nog geen halve seconde later hangt er een jonge Ratelslang met zn tanden in mn broekspijp. Haha....zodra ie los had gelaten liep ik de 50 meter sneller dan usain bolt :-)
Het 1e wat we de volgende dag hebben gedaan is cowboy boots kopen in het dichtstbijzijnde dorp. Tsja,dat is toch wat anders dan de beestjes die ze in Nederland hebben, volgens mij heb ik daarna in 10 minuten zo'n 5 sigaretten opgerookt  O0   Foto's heb ik niet,dus je zal me op mn woord moeten geloven.

ow: ik zie net dat het op de schoen moet zijn. Jammer....mag mn verhaaltje toch blijven staan?  :angel:

Danny katerbarg

Citaat van: Marcel van kammen op oktober 18, 2011, 23:51:00 PM
Ow...sappige verhalen over beestjes onder de schoen...dan heb ik er nog wel 1.
Ooit een paar jaar terug ben ik voor 5 weken naar Texas geweest,gelogeerd op een ranch aldaar.
De 1e de beste avond dat ik daar was even een stukje wandelen met de gympies en een zomers broekje aan. Ik ben 100 meter verderop,loop door het donker met het zaklampje aan en als ik mijn voet neerzet denk ik: gadver,waar sta ik nu op?
In dezelfde seconde haar ik geratel en uit schrik trek ik mn been omhoog. Nog geen halve seconde later hangt er een jonge Ratelslang met zn tanden in mn broekspijp. Haha....zodra ie los had gelaten liep ik de 50 meter sneller dan usain bolt :-)
Het 1e wat we de volgende dag hebben gedaan is cowboy boots kopen in het dichtstbijzijnde dorp. Tsja,dat is toch wat anders dan de beestjes die ze in Nederland hebben, volgens mij heb ik daarna in 10 minuten zo'n 5 sigaretten opgerookt  O0   Foto's heb ik niet,dus je zal me op mn woord moeten geloven.

ow: ik zie net dat het op de schoen moet zijn. Jammer....mag mn verhaaltje toch blijven staan?  :angel:

Lijkt mij wel hoor. Dit verhaal is echt spannend. Je hebt echt mazzel gehad:D Had heel anders af kunnen lopen
met vriendelijke groeten,
Danny Katerbarg( 29 jaar), Emmen

levenslijst vogels: 282
update: 04-02-2024 20:50

Margreet Kwh

Vandaag een leuke waarneming op een schoen van een medewaarnemer gedaan, in de Amsterdamse waterleidingduinen. We struinden rond over het terrein ten oosten van het Renbaanveld (Middenstrook Grote Pad genaamd) en terwijl we de grond afspeurden naar planten en paddenstoelen, zag iemand de zaden die een deelnemer meevoerde op zijn veters, van Veldhondstong.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Margreet Kwh

#19
Gisteren weer een schoenwaarneming gedaan. Een strontvliegsoort zonder Nederlandse naam.

Scathophaga stercoraria, de details
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

JohnvR


Wouter van der Ham

Bij mij zat er ineens een Zwart Weeskind (Erg zeldzame nachtvlinder) op mijn sok!
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

vuurvlinder

Citaat van: wouteren3 op november 28, 2011, 19:16:20 PM
Bij mij zat er ineens een Zwart Weeskind (Erg zeldzame nachtvlinder) op mijn sok!

Foto?
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Wouter van der Ham

Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

vuurvlinder

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Violet (en Remco)

Al weer meer dan 120 dagen geleden dat er in dit topic is geplaatst! Hoog tijd dus voor weer een nieuwe 'waarneming op je schoen'  ;D

Vandaag een langsprietmot op m'n schoen.

http://waarneming.nl/waarneming/view/68043857



Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

JohnvR


Violet (en Remco)

Citaat van: JohnvR op mei 06, 2012, 20:17:28 PM
Goedgekeurd  :right:   ;)

Met dank  :) 
Ik was blijer met de 'waarneming op mijn schoen' dan met de langspriet zelf  ;D
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Remco (en Violet)

Is een Dennenspanner op een slipper ook geldig binnen dit topic ?
Groeten (Violet en) Remco

www.vlinderseemland.nl/

Violet (en Remco)

Een Oranje iepentakvlinder - Angerona prunaria op je schoen is ook wel leuk toch  ;)
In dit geval op de laars van mijn moeder (die ook gek op vlinders is).
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl