Hoofdmenu

Zoekplaatje

Gestart door Sanne Koolwijk, september 10, 2006, 20:48:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

Sanne Koolwijk

Hallo,

Bijgaand een foto van diverse vogels op flinke afstand aan het Quackgors, Voorne-Putten, vandaag. Ik vind het nog best lastig de verschillende soorten te onderscheiden. Volgens mij zitten er wat Steenlopers en Kieviten, meeuwen enzo. Kan iemand er hier nog meer van maken, zijn die beige vogels gewoon juveniele meeuwen? :unsure: Ik heb eventueel nog wat foto's..

Alvast bedankt! Groet Sanne

laatvlieger

#1
Beste Sanne,

Ik zie wel iets van 7 goudplevieren tussen de kieviten staan.
De meeuw rechts is een kokmeeuw. De steenlopers zie ikzo niet, of het moeten die twee klompjes links op ongeveer een 1/4 van de foto zijn.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Sanne Koolwijk

Bedankt voor de reactie! Die beige vogels zijn de goudplevieren?

Hier nog een tweede foto. Misschien heb ik Kieviten wel voor Steenlopers aangezien. Ik moet misschien toch een telescoop gaan aanschaffen!

Thijs Fijen

Beige vogels (soms nog met zwarte buik-keel) zijn de goudplevieren. De rest zijn kieviten. De meeuw is inderdaad een kokmeeuw want je ziet rode poten (en die heeft de stormmeeuw niet(daar doet ie mij namelijk ook wel aan denken))

Steenlopers zie ik er zo niet tussen.

Thijs
Thijs Fijen

laatvlieger

pffff

er zit ook nog iets anders op die tweede foto. Twee kieviten van rechts en dan daar net iets links van. Een bruinige steltloper met rode poten. Vrijwel zeker een tureluur. Maar de foto is eigenlijk te vaag om er iets zinnigs over te zeggen.

Links lijkt ook nog iets op die steen te zitten, een spreeuw?  
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Sanne Koolwijk

#5
Hier nog een derde foto. De 'spreeuw' staat nu helemaal rechts op de foto. Iets links van het midden een soortgelijkende vogel. En inderdaad, steenlopers zie ik zelf niet terug op de foto's..

Thijs Fijen

Wel een flinke spreeuw dan, maar het zal er toch wel 1 zijn.

Ik zie ook eendachtigen zwemmen, eiders :S??
Thijs Fijen

Sanne Koolwijk

CiteerWel een flinke spreeuw dan, maar het zal er toch wel 1 zijn.

Ik zie ook eendachtigen zwemmen, eiders :S??
Dat durf ik je niet te vertellen, die eend zat nog verder weg! Maar er zijn daar nooit eiders gezien, althans volgens deze site, dus het lijkt me onwaarschijnlijk.