Hoofdmenu

KOEI'N KIEK'N

Gestart door andre.schulten, november 01, 2010, 11:09:11 AM

Vorige topic - Volgende topic

Margreet Kwh

Koeien van Marken, van de volgende fb-bron: https://www.facebook.com/VuurtorenHetPaardVanMarken
Album 28 mei 2013, "Dacht dat een koe gras eet maar waterplanten zijn ook erg lekker."


met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Bart van Hoogstraten

Soms nemen ze ook een kikkerbeet!  ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

BartAbc

vriendelijke groeten Bart Vreeken

voor het weerverleden van Nederland zie http://www.logboekweer.nl

Margreet Kwh

#453
Leuke discussie, ik had de bladeren nog niet proberen op naam te brengen.
Sowieso gebruikt een koe geen flora, die gaat op zijn eigen smaak af. Eetbaar of niet eetbaar. ;)
Voor zover ik het kan zien, lijkt Watergentiaan me aannemelijker. Ook al is de zin van BartvH een leuke vondst. :duim:
Edit: ik zie dat ik met twee Barts te maken heb!
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven


Freerk

Even de neuzen in dezelfde richting graag......!
Freddy de Boer

Twan martens

Say cheese.

Dirk van Opheusden

Is het er hier ook al eens over gegaan dat je het niet leuk vindt als koeien (min of meer enthousiast) op je af komen sjokken? Ik vind het leuke beesten, maar wel van een afstandje namelijk.
Dirk van Opheusden

KorHaan

Sjokken vind ik niet erg, Dirk, maar als ze galopperend op je afkomen breekt het koude angstzweet me uit! Vijfhonderd kilo runderbiefstuk, dat dreunend nadert, zie dàt nog maar als speels.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

johan79

Citaat van: KorHaan op juni 14, 2013, 19:53:29 PM
Sjokken vind ik niet erg, Dirk, maar als ze galopperend op je afkomen breekt het koude angstzweet me uit! Vijfhonderd kilo runderbiefstuk, dat dreunend nadert, zie dàt nog maar als speels.

Vriendelijke groet,
Ronald Sinoo

Heb ik ook eens gehad....
Later zei iedereen tegen me dat ik gewoon had moeten blijven staan.....  :huh:
nou... mooi niet... ik ben er dus als een haas vandoor gegaan...

Dirk van Opheusden

Citaat van: johan79 op juni 14, 2013, 20:17:04 PM
Citaat van: KorHaan op juni 14, 2013, 19:53:29 PM
Sjokken vind ik niet erg, Dirk, maar als ze galopperend op je afkomen breekt het koude angstzweet me uit! Vijfhonderd kilo runderbiefstuk, dat dreunend nadert, zie dàt nog maar als speels.

Vriendelijke groet,
Ronald Sinoo

Heb ik ook eens gehad....
Later zei iedereen tegen me dat ik gewoon had moeten blijven staan.....  :huh:
nou... mooi niet... ik ben er dus als een haas vandoor gegaan...

Zo'n dapper verhaal heb ik helaas ook. Ik liep eens door een verspreide kudde, waarvan een paar dieren naar mij toe kwamen lopen. Voor mij aanleiding om mijn pas te versnellen. Die koeien dus ook... Mijn looppasje vervolgens zette de koeien aan tot een drafje. Daarop ben ik naar het dichtstbijzijnde klaphek gesprint, met die beesten achter me aan. Daar stonden we dan naar elkaar te kijken. Uiteindelijk ben ik een heel eind verderop weer over het draad gestapt, terwijl die koeien me na stonden te staren.
Achteraf denk ik dat mijn fout is geweest dat ik nadrukkelijk de aandacht heb getrokken toen ik tussen de koeien liep. Juist in mijn angst heb ik lopen roepen, in de hoop dat ze van me weg zouden lopen.
Dirk van Opheusden

KorHaan

#461
 ;D 

Die beesten zijn zó nieuwsgierig... Als je naar een vogel staat te kijken, gewoon achter het hek, komt de hele kudde voor je neus staan, vlak voor het prikkeldraad, en zie je die hele vogel dus niet meer.


Gewone melkkoeien zijn al een crime, maar Galloways (die zwarte, hoornloze koeien) kunnen echt humeurig zijn.
Op de Dammerkade bij Ankeveen liepen er ooit twee, om het gras van het pad kort te houden. Als je daar voorbij wilde, moest je eerst inschatten of ze goedgehumeurd waren. Het pad was niet erg breed, en uitwijkmogelijkheden had je daar niet ( water links en rechts), dus ik schuifelde zo dicht mogelijk langs de braamstruiken terwijl ik geruststellende geluidjes maakte en de zwarte vleesbergen goed in het oog hield. Daarna keek ik vaak om of ze niet achter me aan kwamen.
Gelukkig heeft Natuurmonumenten die Galloways weggehaald. Ze liepen overigens met zijn tweeën het hele graspad tot pulp. Als het geregend had, stond je tot je enkels in de kuilen met water.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo


PS: Schotse Hooglanders doen nooit wat, dat zijn lieverds. Als ze breeduit op het fietspad liggen, kun je er gewoon omheen fietsen of lopen. Wel oppassen voor de hoorns in het voorbijgaan...Waarom ze uitgerekend op het fietspad gaan liggen, is me een raadsel.

Dirk van Opheusden

Galloways hebben we hier ook gehad; ze hebben tot voor kort jarenlang de uiterwaarden ten westen van de stad begraasd. Voor zover ik weet hebben zich nooit problemen voorgedaan. In de Baarsemwaard komen dagelijks veel mensen met honden, maar ook daar geen incidenten, ook niet als er kalfjes in de kudde waren.
Dirk van Opheusden

Margreet Kwh

http://www.youtube.com/watch?v=5YPVOvD20zA&feature=youtu.be
Een lakenvelder kalfje op De Helderse Vallei springt achter een vogel aan.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven