Belgische JNM'er vraagt om hulp - JNM'ers gezocht

Gestart door hterhaar, oktober 28, 2010, 17:10:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

hterhaar


       
  • Persoonlijk bericht (Online)
                                                 Re: Zeldzaamheden in Nederland                                              « Reactie #9079 Gepost op: Vandaag om 16:41:51 »                                                               

                    Gedag,


Dit weekend   (30 okt tem 2 nov) fietsen we met de VogelWerkGroep van de Belgische JNM   van Gent naar Zeeland om daar 4 dagen zo intens mogelijk vogels te   kijken. Daar we in België via RBAB in het veld op de hoogte gehouden   worden van zeldzaamheden via sms zijn we wel verwend betreft snel te   kunnen reageren op knallers.
In Nederland zal dat iets moeilijker zijn want niemand van ons heeft een abonnement op DBA.


Mijn vraag is dus drievoudig.
-Is   er iemand op dit forum die ons gedurende deze 4 dagen op de hoogte wil   brengen van echte knallers (genre grote geelpoot, roodkeelnachtegaal,   taigastrandloper, siberische strandloper, bonte zanger maar ook andere   leukerds als pallas' boszanger, pleisterende groep pestvogels,   pleisterende kleine alk, zwarte zeekoet, ... )in Zeeland?
Dat mag op mijn nummer: 0032498300798
-Is   er iemand wiens nummer ik in mijn gsm kan opslaan om te bellen in het   geval we zelf een knaller ontdekken zodat dit verspreid kan worden?
-Is er nog nieuws van die grote geelpoot? Is er nog gezocht de laatste 2 dagen?


Alvast bedankt!
Jelle Van den Berghe