Hoofdmenu

Pestvogels

Gestart door laatvlieger, oktober 24, 2010, 11:51:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

Hans tijdens het koken kwam de alert binnen. Morgenochtend maak ik daar een rondje
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Guus Peterse

Dan zie ik je misschien nog Hisko.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Arthur

Gezien de knipoog, ga ik ervanuit dat de waarnemers ERNSTIG verstoord werden   ;D . De pestvogels hebben vast met verbazing een kwartiertje zitten uitbuiken.
http://waarneming.nl/waarneming/view/50695127


Groeten, Arthur

fkdeboer

Citaat van: Arthur op oktober 28, 2010, 11:44:28 AM
Gezien de knipoog, ga ik ervanuit dat de waarnemers ERNSTIG verstoord werden   ;D . De pestvogels hebben vast met verbazing een kwartiertje zitten uitbuiken.
http://waarneming.nl/waarneming/view/50695127

precies! blijft natuurlijk een apart gezicht om een groepje mannen met gigantische telelenzen naar een basisschoolplein te zien staan kijken :) de pestvogels trokken zich verder nergens wat van aan; die zijn blijkbaar alleen maar geinteresseerd in de besjes. prachtig kunnen zien en er zijn volgens mij heel wat mooie foto's gemaakt (wat wil je als je naar achter moet stappen omdat anders de pestvogel te groot voor je beeld is :P )
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

hiskodevries

#64
ik was daar net voordat de schooldeuren open gingen.
Natuurlijk zijn de leerlingen benieuwd waarom de mannetjes naar die boom kijken en lopen luid kwekkend richting de besdragende boom waarop 1 van de teletoeterdragers naar de jongelui roept of het wat stiller kan terwijl hij zelf de pestvogels vol in het gezicht flitst.
Wie verstoort wie :)
De pestvogels de leerlingen ?
de leerlingen de pestvogels
de vogelaars/teletoeters de leerlingen
de vogelaars/teletoeters de pestvogels
de leerlingen de vogelaars/teletoeters
(bovenstaand is met een knipoog want zo midden in de stad is natuurlijk altijd verstoring)
Guus, ik zag je nog met een verbeten gezicht naar de lokatie fietsen terwijl ik al weer naar de koffie retour was.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Guus Peterse

Citaat van: hiskodevries op oktober 28, 2010, 13:03:18 PMGuus, ik zag je nog met een verbeten gezicht naar de lokatie fietsen terwijl ik al weer naar de koffie retour was.
Verbeten? Volgens mij was ik heel ontspannen hoor.
Verder, wat die eventuele verstoring betreft, tsja, moeten ze (die pestvogels dus) maar niet midden in de stad gaan zitten.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

PieterH

Vanmiddag nog een tijdje in Witte Vrouwen gezocht om de vogels ook op de foto te zetten.
Met verschillende andere vogelaars gezocht tot ongeveer 14.00u , maar het lijkt erop dat de vogels gevlogen zijn helaas .
De bessen aan de bomen waren trouwens ook al bijna op...
Groeten , Pieter Hilgeman

nick

Het wordt leuker en leuker: na eerdere meldingen in Alkmaar in de nieuwbouwwijken van groepjes van 12 tot 21 exx in de voorgaande dagen, fietste ik begin van de middag tegen mijn eerste groepje zelfontdekte exx. aan, in het centrum, eerst slechts 3, even later 9, en daarnet(16.05) waren het er al 96...verspreid over een relatief klein, maar slecht overzichtelijk, gebied. Ik ben benieuwd hoe het zich de komende dagen zal gaan ontwikkelen. De groep van Den Helder was inmiddels gegroeid tot 120 exx! Nadat ik overigens bij de Pestvogels wegfietste, kwam ik nog een gemengde groep Staartmezen tegen, met maar liefst 12 zuivere Witkoppen er tussen!
Met vriendelijke groet,
Nick van der Ham

Tukkerbird

Het lijkt erop dat ze Overijssel over slaan, hier komt bijna geen melding vandaan terwijl het bij mijn werk vol zit met Gelderse roos?
Maar met deze aantallen zal dat vast nog gaan lukken ;)

Jarinka

Ze zitten in Utrechts, ze zitten in de buurt van Ede, maar Amersfoort slaan ze nog over.
Terwijl we hier ook hele mooie bessen hebben. Vorig jaar struikelde je hier in de wijk over de Kramsvogels :).
Groeten, Jarinka Heijink

Margreet Kwh

#71
Eindelijk ook in Haarlem, in de Leidsebuurt. Edit: twee dagen geleden al daar gehoord, zie ik nu.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Marcel van kammen

Ik kan helaas pas zaterdagmiddag op zoek naar de Pestvogels,in Friesland.
Hopelijk zit het weer dan een beetje mee,want ik wil ze toch echt wel erg graag eens fotograferen.

Moet ik er nog wel een paar vinden natuurlijk....nog even een paar dagen duimen dus.

Harm058

#73
@ Marchel

Ik hoop het ook voor je....

de beste kans maak je in de wijk huizum-west in Leeuwarden, ze zijn al enkele dagen aanwezig, en vandaag ook nog!
ze zijn echt niet schuw en heerlijk om te fotograferen! :)
als je de locatie en route(is vrij lastig) niet kent, dan klik je maar op mijn waarnemingen en dan vind je het wel! en mochten ze niet aanwezig zijn op de juiste plek(besjes zijn bijna op) dan struinen ze nog wel door de wijk...
Mocht je het niet kunnen vinden dan stuur je maar pm en geef ik je mijn 06
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Jeroen Nagtegaal

Gelderse roos is trouwens nu nog niet nuttig. Daarvoor moet eerst de vorst er goed overheen zijn gegaan. Nu zijn Lijsterbes en Cotoniaster veel succesvoller.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jan vH

Citaat van: Jarinka op oktober 28, 2010, 17:26:10 PM
Ze zitten in Utrechts, ze zitten in de buurt van Ede, maar Amersfoort slaan ze nog over.
Terwijl we hier ook hele mooie bessen hebben. Vorig jaar struikelde je hier in de wijk over de Kramsvogels :) .
Nu ook in Veenendaal gemeld! Dat wordt zoeken morgen!
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Marcel van kammen

@Harm: Ik ga je waarnemingen checken, hoop dat ze het nog tot zaterdag en het liefst ook zondag vol houden.
Hoe laat is het tegenwoordig eigenlijk donker? Ik ben namelijk tot 3 uur nog aan het werk....alhoewel,als ik nou 's ochtends om half 8 begin in plaats van 9 uur,scheelt toch weer 1 1/2 uurtje !


redmar_woudstra

Vandaag was het licht rond 5 uur al echt waardeloos!
groet,
Redmar

BramtK

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op oktober 28, 2010, 18:21:24 PM
Gelderse roos is trouwens nu nog niet nuttig. Daarvoor moet eerst de vorst er goed overheen zijn gegaan. Nu zijn Lijsterbes en Cotoniaster veel succesvoller.

Hier is de Gelderse roos al op. ;)
Groeten,

Bram ter Keurs

Marcel van kammen

Ja,maar zaterdag krijg ik een mooi najaarszonnetje kadoo dus dan is het vast langer licht ;-)

Harm058

De foto's die ik heb gemaakt waren om een uur of 16u...
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


R Visscher

Hoorn lijken ze ook over te slaan tot op heden. 
Eigenlijk hebben we ieder jaar wel een paar keer een groepje, maar tot nu toe vliegen ze hier met een grote boog omheen. Jammer, want ik heb alle groepjes tot nu toe gemist  :(
Morgen maar weer een rondje door de wijk doen.

frankw

Het is nog vroeg in het seizoen... Ik neem toch niet aan dat ze met zn allen over een week alweer naar het noorden vertrekken. :angel:
Wellicht dat ze zich meer gaan verspreiden in onze omgeving, maar ik denk dat iedereen die er wat moeite voor doet deze winter wel zn Pestvogels te zien krijgt. :duim:

Dorine

Citaat van: frankneijts op oktober 27, 2010, 00:08:07 AM
.........het wil nog niet erg vlotten in het donkere zuiden.........

en dan krijg je een mailtje met deze waarneming http://waarneming.nl/waarneming/view/50701299

van dat aantal kunnen ze er best een paar een tomtommetje geven en ze richting het zuid-oosten sturen, toch. 8)
Dorine van Asten
peregrines.nl

MARIA

Waren het op donderdag ca 25 stuks, vandaag 28-10 zijn er in het midden van het land in Maarssen(-broek) ca 125 pestvogels gezien.
dus het is inderdaad fenominaal! 8)

vriendelijke groet,
Maria v Antwerpen

henkjanvdkolk

Ook in Duitsland:
http://trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=449&land=4&site=0&datum=20101028&taal=1

En langs falsterbo 200 vandaag.

Langzaam maar zeker komen ze in ons land wel wat naar het zuidoosten, gisteren al Utrecht en Wijchen, vandaag ook Veenendaal en Bennekom. Laat maar doorkomen!
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Jarinka

Groeten, Jarinka Heijink

Gerard Troost

Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Jarinka op oktober 29, 2010, 10:23:08 AM
http://waarneming.nl/waarneming/view/50704687
En dat is nr. 3...
Wat gebeurt er eigenlijk met deze dode exemplaren? Toch niet de container in hoop ik.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

GijsB

Ik hoop dat ze worden opgezet inderdaad, zou zonde zijn als het niet gebeurd
Gijs