Woensdag 20 oktober: wie gaat er mee?

Gestart door Stijn E., oktober 16, 2010, 22:47:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

Stijn E.

Komende woensdag, dat is 20 oktober, willen Jarinka en ik weer eens ergens anders gaan vogelen in Nederland dan onze eigen omgeving ;) Het lijkt ons opzich wel erg leuk om dat aan de kust te doen (en dan bedoel ik dus iets als bijvoorbeeld IJmuiden), maar andere ideeën zijn natuurlijk welkom. We kunnen met de trein, al zijn ik en mijn fiets (en mijn ouders) nog niks veranderd ten opzichte van toen; liever geen gebied wat bijna niet zonder fiets te doen is  ;) En ik vergeet bijna de vraag zelf: wie heeft er zin om woensdag a.s. mee te gaan?  ;D
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Yeronimo

Wel zin, ook vrije dag. Maar vanaf Leeuwarden even naar IJmuiden is niet te doen, ook qua kosten niet voor een student.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Stijn E.

Citaat van: Yeronimo op oktober 16, 2010, 23:17:07 PM
Wel zin, ook vrije dag. Maar vanaf Leeuwarden even naar IJmuiden is niet te doen, ook qua kosten niet voor een student.

IJmuiden was slechts een voorbeeld hoor ;)
Welk gebied is voor jou wel aardig te doen?
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Yeronimo

Citaat van: Stijn Eikelboom op oktober 16, 2010, 23:23:59 PM
Citaat van: Yeronimo op oktober 16, 2010, 23:17:07 PM
Wel zin, ook vrije dag. Maar vanaf Leeuwarden even naar IJmuiden is niet te doen, ook qua kosten niet voor een student.

IJmuiden was slechts een voorbeeld hoor ;)
Welk gebied is voor jou wel aardig te doen?

Tja dat is erg lastig. Ik moet rekening houden met de reistijd.
Ik kan zo snel geen goed gebied verzinnen voor dit moment. Ik zoek morgen verder naar een goed vogelgebied in deze tijd van het jaar. Eerst maar een klein beetje slaap meepikken want morgen moet ik weer vroeg op.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Rickschonewille

#4
Citaat van: Stijn Eikelboom op oktober 16, 2010, 23:23:59 PM
Citaat van: Yeronimo op oktober 16, 2010, 23:17:07 PM
Wel zin, ook vrije dag. Maar vanaf Leeuwarden even naar IJmuiden is niet te doen, ook qua kosten niet voor een student.

IJmuiden was slechts een voorbeeld hoor ;)
Welk gebied is voor jou wel aardig te doen?

Woensdag kan je het beste aan de zee staan. Dan een W / NW wind. Dus waarschijnlijk veel leuke zeevogels. Misschien is een trektelpost ? Dat kan je dan erg veel nieuwe soorten opleveren. Trouwens, er staat de hele week een Westerwind, dus dat betekent lekker veel zeevogels :D

En ik zou Ijmuiden Woensdag niet doen, ze geven dan W6 op, dus dan is de pier gesloten.

Stijn E.

Citaat van: Rickschonewille op oktober 17, 2010, 07:06:22 AM
Citaat van: Stijn Eikelboom op oktober 16, 2010, 23:23:59 PM
Citaat van: Yeronimo op oktober 16, 2010, 23:17:07 PM
Wel zin, ook vrije dag. Maar vanaf Leeuwarden even naar IJmuiden is niet te doen, ook qua kosten niet voor een student.

IJmuiden was slechts een voorbeeld hoor ;)
Welk gebied is voor jou wel aardig te doen?

Woensdag kan je het beste aan de zee staan. Dan een W / NW wind. Dus waarschijnlijk veel leuke zeevogels. Misschien is een trektelpost ? Dat kan je dan erg veel nieuwe soorten opleveren. Trouwens, er staat de hele week een Westerwind, dus dat betekent lekker veel zeevogels :D

En ik zou Ijmuiden Woensdag niet doen, ze geven dan W6 op, dus dan is de pier gesloten.

Klinkt goed Rick ;) Heb je tips voor zeetrektelposten?




Citaat van: Yeronimo op oktober 16, 2010, 23:34:58 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op oktober 16, 2010, 23:23:59 PM
Citaat van: Yeronimo op oktober 16, 2010, 23:17:07 PM
Wel zin, ook vrije dag. Maar vanaf Leeuwarden even naar IJmuiden is niet te doen, ook qua kosten niet voor een student.

IJmuiden was slechts een voorbeeld hoor ;)
Welk gebied is voor jou wel aardig te doen?

Tja dat is erg lastig. Ik moet rekening houden met de reistijd.
Ik kan zo snel geen goed gebied verzinnen voor dit moment. Ik zoek morgen verder naar een goed vogelgebied in deze tijd van het jaar. Eerst maar een klein beetje slaap meepikken want morgen moet ik weer vroeg op.

Zoals je leest Jeroen gaan we misschien toch wel naar zee, en dan word het waarschijnlijk niks qua samen vogelen...
Het is jammer, maar er komt vast een andere keer  :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Vincent Hart

De beste zeetrektelposten met westelijke wind zijn toch wel Westkapelle en Camperduin. De laatste is ook prima met het OV bereikbaar, paar honderd meter wandelen vanaf de bushalte (trein naar Alkmaar + bus 151 halte Hondsbosscheweg). Wellicht sta ik daar woensdag ook ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jarinka

Hoe laat moet je daar (=Camperduin) ongeveer zijn om goede plaatsen te hebben?
Want volgens 9292ov kun je daar pas op z'n vroegst om kwart over 8 zijn met de vroegste trein. En dan zijn de meeste leuke vogels waarschijnlijk al voorbij...
Groeten, Jarinka Heijink

Vincent Hart

De leuke vogels die langer dan een kwartier voor zonsopkomst langskwamen, had je toch niet heel veel plezier van gehad ;) Maar ruim op tijd met beperkte goede plaatsen is idd zeker aan te bevelen ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Rickschonewille

Ik ga a.s. Woensdag naar Katwijk, ook altijd leuk daar.

Lonnie Bregman

Citaat van: Jarinka op oktober 17, 2010, 12:37:52 PM
Hoe laat moet je daar (=Camperduin) ongeveer zijn om goede plaatsen te hebben?
Want volgens 9292ov kun je daar pas op z'n vroegst om kwart over 8 zijn met de vroegste trein. En dan zijn de meeste leuke vogels waarschijnlijk al voorbij...

Dat valt echt wel mee hoor, om kwart over 8 is de zon net een kwartier op!

Ik ben deze week trouwens nog niet vrij, dus met mij wordt het sowieso niks...
Groeten, Lonnie Bregman

Vincent Hart

Je 'kunt' er trouwens al om 7.18u zijn, Jarinka ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Yeronimo

Citaat van: Vincent Hart op oktober 17, 2010, 12:24:59 PM
De beste zeetrektelposten met westelijke wind zijn toch wel Westkapelle en Camperduin. De laatste is ook prima met het OV bereikbaar, paar honderd meter wandelen vanaf de bushalte (trein naar Alkmaar + bus 151 halte Hondsbosscheweg). Wellicht sta ik daar woensdag ook ...

Enig idee hoe het vanaf de afsluitdijk is om daar te komen Vincent?
Volgens mij gaat het erg lang duren om daar te komen vanaf Leeuwarden.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Jarinka

Citaat van: Vincent Hart op oktober 17, 2010, 17:45:43 PM
Je 'kunt' er trouwens al om 7.18u zijn, Jarinka ;)
Oh, inderdaad! Blijkbaar was de bus naar het station hier de beperkende factor.
Dankje!
Groeten, Jarinka Heijink

Margreet Kwh

#14
Vanuit Leeuwarden kun je misschien beter naar Den Helder  gaan, Jeroen. Helaas gaat er geen bus tot aan de telpost, maar je kunt halte  Gemini nemen en dan westwaarts lopen tot de kustwachttoren op de dijk.
De zeetrektellers zijn te bereiken via http://www.vogelwerkgroepdenhelder.nl/
Dit is het gebied: http://waarneming.nl/gebied/info/4957

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven