Hoofdmenu

gips

Gestart door Robert, september 06, 2006, 21:34:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

Robert

hallo,
ik wil beginnen met afdrukken te maken van dieren sporen.... maar zonder gips kan ik niks beginnen. wat voor gips moet ik hebben en waar kan ik dat kopen.?!
Groeten Robert Pater

Roden(Dr)

Jeroen Nagtegaal

Ik denk dat je het beste het snelst drogend gips kunt kopen wat er is, en het te gebruiken bij warm en droog weer, Zover ik weet duurt het best lanf, 1 uur ofzo voordat je het kan meenenm en thuis verder kan drogen,  
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

RWester

Hoi Robert, je zit in het verkeerde topic met je onderwerp. Dit topic gaat alleen over vogels. Ik verplaats hem naar het juiste onderdeel, iok denk in dit geval 'te koop gevraagd'
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


tekenaar

#3
Hier heet het "hobbykit" een soot mengsel van gips met iets plastic-achtigs wat wordt gebruikt om muren te egaliseren / dikke barsten in muren dicht te smeren en zo. Alleen is "hier" Slovenie en ik weet niet hoe zoiets in Nederland heet. Ongetwijfeld kan je in Nederland iets vergelijkbaars kopen in de doehetzelfwinkel.
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

wimtegels

Ik kan je misschien wat verder helpen. Ik maak zelf namelijk regelmatig sporen. De modelgips die je o.a. bij de gamma kunt kopen is goed, maar droogt veel te langzaam.

Ik heb goede ervaringen met supraduro modelgips.
Is goedkoop en goed. Ik koop hem in voor circa 12 euro voor 25 kg.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

wimtegels

Ik koop deze gips in Swalmen.
Ik weet niet waar jij woont, maar msschien kan een hobbywinkel hem ook voor je bestellen.

Het maken van gipssporen is een erg leuk bezigheid. Maar het vinden van gave sporen valt erg tegen.

Oevers van rivieren zijn vaak leuke plekken als de waterstand net gezakt is.

Als je wilt beginnen en je hebt nog vragen, dan sel ze maar. Dat kan hier, maar je kunt ook een persoonlij bericht sturen
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels