Tropische verrassing!

Gestart door yvonne, september 06, 2006, 20:34:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

yvonne

Wat is dit er voor een?

Vrienden en vriendinnen achter het genot van een vruchtencocktail op een terras op Vlietland zag ik deze papagaai.

Groetjes Yvonne  :rolleyes:  

Jeroen Nagtegaal

Vlietland?? Waar is dat?? Of bedoel je Vlieland,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Date Lutterop

Even google-en levert "Sun conure parrot", Aratinga solstitialis.

Groet,

Date

Groet,

Date


yvonne

Ja, dat klopt Vlieland bedoelde ik. :(  

Toine

#4
Zeer aparte waarneming! De Nederlandse benaming is 'Zonparkiet'. Uiteraard een ontsnapt exemplaar. De goudkleurige ring duid erop dat deze is uitgegeven is door de NBvV en de vogel is dan geboren in 2004. Ze worden niet súperveel gehouden in gevangenschap dus het blijft een mooie waarneming!
Hopelijk vind de eigenaar zijn vogel snel weer terug want als straks de winter begint kan deze parkiet het wel eens moeilijk gaan krijgen. Oorspronkelijk komen ze voor in Zuid-Amerika.

Heb je hem (of haar; geslachten zijn gelijk) ook geluid horen maken? Ze kunnen echt vreselijk schreeuwen! Echt typisch voor aratinga's dus deze vogel gaat niet zomaar aan je voorbij!

yvonne


Vrienden en vriedinnen,

Bedankt voor alle informatie met namen Tione is mij weer genoegen dit vergeet je niet gauw Zonparkiet zijn naam doet eer aan.
En zeker deze krijste enorm kon hem niet over het hoofd zien, vlak voor mijn neus.
2 weken terug zaten we er ook te eten Er vloog een zwart met een heel licht gevend groene buik voorbij het geluid leek op een piepende oude waterfiets geen gehoor kon hem niet goed bekijken alleen de kleur ben bang dat een eigenaar  zijn kooitje heeft open laten staan.

Met vriendelijke groet
Yvonne  :)