Zuidelijke boomsprinkhaan

Gestart door swegh, september 06, 2006, 18:14:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

swegh

Best  forum,

Dit is toch een zuidelijke boomsprinkhaan?

groet,
Shar  

Jeroen Nagtegaal

Ja, ik kan er iig niks anders van maken, Waar heb je hem waargenomen??
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

swegh

#2
Dank je Jeroen.  Het Sprinkhaantje woont  in mijn tuin in Delft (centrum) op de druif.

Ik zal hem bij mijn waarnemingen zetten.

groet,
Shar

Stippen

#3
Deze soort is een echte stadsbewoner, in mijn vorige flat vond ik ze regelmatig in mijn slaapkamer op de 3e etage waar ze via de klimop naar binnen kwamen. Vliegen kunnen ze niet (nauwelijks?) met die kleine vleugeltjes.
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

swegh

Laatst zat er ook een in de serre.  Elk jaar is er wel eentje in de buurt te vinden  :D

Eten ze vooral planten?  

tekenaar

meer bladluizen en ander klein grut
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

Jeroen Nagtegaal

Mischien moet ik dan maar naar de stad verhuizen, het is een van de soorten die op mijn verlanglijsje staat,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

swegh

Ja Jeroen, in de steden moet je tegenwoordig wezen. Ook de bruine winterjuffer en de hoornaarzweefvlieg hebben de stad weten te vinden  :lol:

groet,
Shar  

marcel123

#8
Ik denk dat ie gemakkelijker gevonden wordt in de stad dan in het dorp. Ik vond er 1 in mijn dakgoot (dood) bij het schoonmaken en een aantal bij het snoeien in de tuin. Misschien moet je gewoon aan het werk gaan ;) dan kom je ze vanzelf tegen.

Jeroen Nagtegaal

CiteerJa Jeroen, in de steden moet je tegenwoordig wezen. Ook de bruine winterjuffer en de hoornaarzweefvlieg hebben de stad weten te vinden  :lol:

groet,
Shar
Nou ik eheb het welkend doorgebracht op de hei en heb min. 25 bruine winters gezien, elke juffer was of een tengere pantser of een bruine winter, en die hoornaar zweefvlieg was ook goed aanwezig,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com