3 x kokerjuffer

Gestart door blaauw7, oktober 06, 2010, 21:15:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

blaauw7

Gisteren op licht. Nr. 1 lijkt op een   Anabolia nervosa maar volgens mij is het een andere soort. Top vleugels is anders en ook  zijn er enkele witte vlekken op de vleugel aanwezig.
Nr 2 en 3 zijn Limnephilus soorten. 3 misschien L. marmoratus?
Groeten,
Dick Belgers

blaauw7

Wat denk je van deze drie Harry!

Gr Dick
Groeten,
Dick Belgers

Harry Boonstra

Hoi Dick,

Ik denk bij de eerste meer aan een Limnephilus misschien wel L. auricula. Die heb jij op 5-5-2010 ook al ingevoerd met foto.

De tweede is inderdaad ook een Limnephilus (geen idee welke...), de derde zou inderdaad wel L. marmoratus kunnen zijn, maar zoals bij vele insecten zie je de beesten toch liever onder de binoc. Had je ze nog kunnen vinden?

groet,
Harry
Groeten,
Harry

blaauw7

Deze had ik niet bewaard Harry. Heb niets meer kunnen vinden. Had nog een potje met beesten op alcohol bewaard voor het geval dat Bert er een keer naar zou kunnen kijken, helaas......... Kan het niet meer vinden heb het denk ik weggegooid. Zal al de kokers voortaan voor je bewaren. Miscchien kunnen we volgend jaar een keer samen op licht vangen... Hier of bij jou?
Groeten,
Dick Belgers

Harry Boonstra

Helaas..Helaas, Fijn dat je ze voortaan wilt bewaren! :) Ik denk dat we maar een keer bij jou en een keer bij mij moeten vangen! Neem je de kids en de vrouw maar mee!

Moeten we nog maar even verder uitwerken volgend voorjaar....
Groeten,
Harry