crocodile hunter Steve Irwin is dood..

Gestart door laatvlieger, september 04, 2006, 13:38:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

laatvlieger

Nou ja,
geen leuk onderwerp natuurlijk...

http://www.nu.nl/news/817324/62/%27Crocodi...Irwin_dood.html
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Robert

ik was groot fan :(  ik heb respect voor die man
Groeten Robert Pater

Roden(Dr)

huysse

Nou ik niet, een beetje boven op krokodillen springen? :angry:

Groet,
Marijke

Robert

maar dat deed hij niet voor niets
onderzoek.
Groeten Robert Pater

Roden(Dr)

Windekind

#4
Onderzoek ?

Populariteit !!!

Hij was dapper, nam de risico's voor lief en stierf een bijbehorende dood.

Hoogmoed ......

Het zij zo.

EP
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Rogier

Steve Irwin heeft ontzettend veel gedaan voor het natuurbesef en -bescherming in zijn thuisland Australie en in de rest van de wereld.
Wanneer een dier in nood was, schroomde hij nooit om 'm te redden, ook al was het risicovol. Daarnaast heeft hij ook een aantal wildparken gesticht, om de biodiversiteit daar te behouden. Absoluut iemand met hart voor de natuur, zonde dat deze man gestorven is..
Groeten,
Rogier Verbeek

Jan-Pieter

Precies!!!!!!!!! Show die hij opvoerde was puur voor tv. In Australië gedroeg hij zich heel anders. En hij deed idd veel onderzoek had heel veel kennis want je moet toegeven dat je toch heel erg goed moet weten wat je doet en hoe een dier gaat reageren als je op hem gaat zitten of gaat vangen zonder verdere hulpmiddelen.

MVG JP

ps je zult begrijpen dat ik hem wel mocht.

Jeroen Nagtegaal

De manier waarop, vind ik het meest jammer, Zijn tv, shows zorgde ervoor dat ik teminste nog wat engels leerde, hopen dat andere het overnemen,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Dragonfly

Hij is in het harnas gestorven tijdens iets wat hij het liefste deed. Een betere manier om dood te gaan dan oud worden en niets meer kunnen...

En ook ik heb altijd met veel plezier gekeken naar zijn tv-series en hem bewonderd om zijn inzet voor de bescherming van de natuur.
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

tekenaar

#9
Ik heb gemengde gevoelens over zijn tv-shows. Enerzijd bereikte hij met zijn spectakel-methode een publiek wat ik wel nooit zal bereiken, anderzijds gaf hij een beeld van diersoorten wat m.i. niet op de werkelijkheid is gebaseerd. Alles moest groot, gevaarlijk en spectaculair zijn. Ik voel meer voor een objectievere (maar mogelijk ook saaiere!) benadering. Ik heb meestal niet gekeken naar zijn programma's omdat ik me ergerde aan zijn manier van presenteren. Voor de rest ben ik het wel eens met Dragonfly.

Ik heb wel studenten inheemse adders laten zien. Het eerste wat ik ze vertelde (nog voordat ze een adder te zien kregen) is: iedereen die "Steve denkt na te doen" vliegt de groep uit (= kan direct naar huis gaan & krijgt geen cijfer voor het vak). Steve wist wel wat hij deed (denk ik), maar wereldwijd hebben veel mensen dat geinterpreteerd als "rond dit soort beesten moet je je opgefokt gedragen", met soms rampzalige gevolgen. "Don't try this yourself" (in de aftiteling) heeft weinig effect als je eerst zo'n overtuigend voorbeeld geeft.  
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

Piter Anjema

Deze man deugde voor geen meter, en het kan me ook totaal niet boeien dat hij de pijp uit is.

Micheal Jackson heeft de naam wacho jacko gekregen omdat ie 2 sec. een baby over de rand van een balkon hield.

Deze man ging met een baby in een krokodillenkuil voor de tv,en dan krokodillen voeren.
Dan kun je wel beweren dat je precies weet wat je doet.
Maar zoiets doe je NIET!

Hulde aan de Pijlstaartrog

wj_emsens

#11
Men mag niet vergeten dat hij veel betekend heeft voor de natuur in Australië en dat hij voor veel mensen de ogen heeft doen opengaan t.o.v. voorheen weinig geliefde en door sommigen sterk gehate diergroepen. Dat betekent meer dan de manier waarop hij dit heeft bereikt.
Ik had altijd wel respect voor die man hoewel ik hem nooit heb ontmoet.
Willem-Jan Emsens

boogey55

#12
CiteerDeze man deugde voor geen meter, en het kan me ook totaal niet boeien dat hij de pijp uit is.

Micheal Jackson heeft de naam wacho jacko gekregen omdat ie 2 sec. een baby over de rand van een balkon hield.

Deze man ging met een baby in een krokodillenkuil voor de tv,en dan krokodillen voeren.
Dan kun je wel beweren dat je precies weet wat je doet.
Maar zoiets doe je NIET!

Hulde aan de Pijlstaartrog
Wacko Jacko had die naam al eerder. Egenlijk vanaf het moment dat ie een stripfiguur na deed.

Dat je een baby meeneemt tijdens het voeren van krokodillen doe je niet nee. Al is het alleen maar omdat je plotseling b.v. een pijnscheut in je rug  kan krijgen.
En zeker niet omdat je voor de tv spannender overkomt.
Steve was overdreven in de Nederlandse ogen. Austaliers zijn wat anders.
Ik heb heel wat van zijn series gezien en veel geleerd. Zijn betrokkenheid in de natuur is m.i. echt.

Al met al heeft Steve niets gedaan waarom die stomme Pijlstaartrog gehuldigd zou moeten worden voor zijn dood. Maar ja, het zegt natuurlijk ook wel iets over jou.

Ik zeg: in memoriam.
Groet, Pim Frijling
Wolvega

jessesven

Ik moet ook zeggen dat ik wel een zwak voor Steve had. Ik ken echter wat mensen die beroepshalve mt reptielen etc. omgaan, die zeggen allemaal dat die rog een lintje moet krijgen: ze vonden dat hij solde met beesten, klopt ook wel als je naar de aflevering kijkt waar achter de schermen wordt gefilmd: het is n.l. grotendels in scene gezet.

Windekind

Ook veel kritiek gekregen voor het verstoren van diergroepen op Antartica. Het gaan zitten op of worstelen met een krokodil slaat ook nergens op.

Misschien een andere manier van natuurbeleving dan hier in Nederland. Maar daar zitten risico's aan.

Pech gehad !!!!





Elmar

Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Jeroen Nagtegaal

Hij heeft het natuurlijkqw el van jongs af aan mee gekregen, eigenlijk zijn ze ouders schuld, Gister was er wel nog een mooi stuk over hem op Animal Planet, Hij heeft natuurlijk wel de wereld laten weten op een mischien verkeerde manier dat er eens iets moet gaan gebeuren, en dat bijv. kroko's ook "aardig" kunnen zijn,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

derop

Ja, we zijn het allemaal wel zo'n beetje over eens dat Steve Wacko was. Maar moeten we niet vergeten dat hij ook veel goede dingen voor elkaar heeft gekregen en een behoorlijk aantal beesten heeft gered van een zeer beestonwaardig bestaan of de dood. Als hij met mijn kind op de arm de krokodillen was gaan voeren had ik hem ook hoogst persoonlijk zelf gevoerd aan die krokodillen. That's just not done!! Gewoon heel stom van hem.
Ik vind niet dat je zomaar iemand dood kunt wensen en de 'doder' dan gaat feliciteren. That's also not done!!!
(Alleen beesten wensen iemand de dood en dan ook alleen maar als ze honger hebben. )
En om nou zijn ouders de schuld te geven,...kom op zeg! Het was toch een volwassen vent! Nee Steve is gewoon te jong dood gegaan maar wel op een manier die hij misschien zelf nog wel zo mooi zou hebben gevonden. Het was tenslotte behoorlijk spectaculair. EN hij heeft er weer een statement bij: Don't mess with a stingray! Laat deze prachtige beesten met rust en bescherm hun leefgebied! Want dat is wat Steve tenslotte aan de mensen wilde meegeven,.of wij die manier nou leuk vonden of niet.
[size=8][span style=\'color:green\'][/size][/i][/span]Met vriendelijke groet,

Margot De Rop

bhendrikx

#17
Steve Irwin heeft veel bereikt in het dichter bij de mens brengen van de natuur en veel geld en moeite gestopt in het herstel van natuurgebieden. Zijn overlijden is een groot verlies voor iedereen!
Aan zijn enthousiasme was niets nep of overdreven! Het gaf zijn liefde voor de dieren en de natuur in het algemeen weer. Op zijn manier wist hij ook mensen aan te spreken die normaliter niet zo snel naar natuurdocumentaires keken.

Steve Irwin, We'll miss you. Een voorbeeld voor iedereen.
Groeten Bart

Windekind

Ik mis hem niet en het is ook geen voorbeeld voor mij .

So, speak for yourself !!!!

M.I. was hij echt niet altijd even respectvol voor de dieren.

Elmar
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Piter Anjema

Citeer(Alleen beesten wensen iemand de dood en dan ook alleen maar als ze honger hebben. )
aha, dan behoor ik tot de beesten.

Kunnen beesten wensen? hebben ze daar tijd voor?


HansJWG

Vorige week in Egypte ook zo,n dillema tijdens een prachtige grotduik.
Lag daar dus zo,n mooie rog op de route in de grot.
Naar links nee, rechts nee, omhoog nee..
Heel even gewacht tot het beest zich verplaatste naar een nauwer zijgangetje.
Verder een prachtige duik gemaakt.
Deze vakantie weer stappels roggen van diverse soorten gezien.   :duim:

Groet, Hans

Pim

#21
Heerlijk om me ook eens in deze discussie in komkommertijd te werpen.

Steve Irwin heeft door zijn massale bekendheid vast veel goeds teweeg kunnen brengen voor de dierenbescherming in zijn land. Maar de manier hoe hij met beesten omging stond naar mijn idee ver van de natuur af....

Net als een prins Bernard die vele dieren dood heeft geschoten (voor zijn plezier) en tevens veel goeds heeft gedaan voor het WNF.

(Geef mij trouwens maar mensen die voor de natuur opkomen zonder contradictie in termines erbij!)

Het past wel bij de natuurbeleving van de gemiddelde Australiër, hun meest geliefde bezigheden zijn al hun vrije dagen vissen op bootjes met minstens vier hengels per persoon en daarna hele koeien (en ook kangaroos) opvreten op de BBQ. Ik heb dit zelf met eigen ogen kunnen aanschouwen in Down Under.

Gelukkig zijn er ook zeer betrokken Aussies (bij de natuur).

Verder nog het volgende droevige bericht:
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

HansJWG

#22
kwam vorige week ook een rog zonder staart tegen.
waarschijnlijk ontsnapt aan een visser..

maar inderdaad belachelijk dat er op ze wraak genomen word.
Steve is gewoon te dicht bij de rog geweest.
Groet, Hans

Vincent

#23
Hij heeft zeer zeker veel betekend voor de natuur in Australië. Alleen vond ik hem wel  overdreven overkomen, maar dat was, denk ik, zijn enthousiasme. Hierdoor nam hij naar mijn mening ook (te) grote risico's, keer op keer, waardoor het fout had kunnen gaan.

De sensatie die hij aan zijn programma gaf trok veel publiek, maar was niet altijd goed voor de dieren.
Toch denk ik dat het belang voor de Australische natuur bij hem voorop stond.

Hij is overleden terwijl hij bezig was met zijn passie. Toch jammer dat het zo is gegaan...
Vincent