schijfjes op eikenblad

Gestart door ratje, oktober 03, 2010, 18:47:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

ratje

Op een eikenblad trof ik een soort cupjes aan. De buitenkant lijkt wel te bestaan uit driehoekige puntjes. Iemand misschien een idee? Ik heb hem niet zelf maar meegegeven aan Atte.

Gulistan

Donkerharig Franjekelkje denk ik
Groeten van Christiane

ratje

Citaat van: Gulistan op oktober 04, 2010, 00:14:14 AM
Donkerharig Franjekelkje denk ik

ik zal eens zoeken of ik er info over kan krijgen, bedankt  :duim:

ratje

deze asco is door Atte en vervolgens door Stip gedetermineerd als Coccomyces tumidus. Dit is een nieuwe soort voor Nederland.

bruggeman

Leuk Hannie! Heb je een Nederlandse naam voorgesteld?
groet,
Ida

Ismael

Gefeliciteerd Hannie! Altiet leuk!! :duim:
Groeten Ismaƫl Wind

ratje

dank Gullie wel,
nee Ida, heb ik niet.
Hij zal wel op de lijst van de NMV komen. Ik heb hem tijdens de excursie gevonden. Atte  was zo aardig om mij alvast bericht te doen eer ik de lijst krijg.

Gert Kremer

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.


betje




Jeee, dat is wel heel super !!!!
Gefeliciteerd !


Groetjes Betje.

Gulistan

Ja, te gek. Maar nu heb je natuurlijk geen materiaal zelf voor  :micro: foto's voor onze database, of zie ik dat verkeerd?
Groeten van Christiane

ratje

Citaat van: Gulistan op oktober 11, 2010, 23:26:31 PM
Ja, te gek. Maar nu heb je natuurlijk geen materiaal zelf voor  :micro: foto's voor onze database, of zie ik dat verkeerd?

Nooit verwacht. Ik heb wel foto's van het ascootje. Het materiaal had ik dezelfde middag aan Atte meegegeven en kon dus niets onder de mic doen. Ik kan Stip of Atte vragen of zij misschien microscopische foto's hebben en deze dan op waarneming zetten.

ratje

Citaat van: betje op oktober 11, 2010, 21:46:49 PM



Jeee, dat is wel heel super !!!!
Gefeliciteerd !


Groetjes Betje.

dank je   :angel:

ratje

ik heb van Atte ook de beschrijving van de asco gekregen. Als er belangstelling voor is kan ik die wel (ergens? ) invoeren?

xenion

Als Atte dat goed vindt kan ik hem bij de soortomschrijving plaatsen.
Groeten,
Martin

ratje

Citaat van: xenion op oktober 12, 2010, 18:40:19 PM
Als Atte dat goed vindt kan ik hem bij de soortomschrijving plaatsen.

Ik kan Atte wel een mailtje doen. Waarom zou dat niet mogen? Ik heb toch de info toegestuurd gekregen?

xenion

Als iemand jou een stuk tekst toemailt dan betekent niet dat je dat zomaar mag publiceren, daar zit in principe gewoon auteursrecht op.
Groeten,
Martin

ratje

Citaat van: xenion op oktober 13, 2010, 18:54:20 PM
Als iemand jou een stuk tekst toemailt dan betekent niet dat je dat zomaar mag publiceren, daar zit in principe gewoon auteursrecht op.

ook als het mijn vondst is en ik het verzoek doe om hem te determineren? Gewoon voor alle duidelijkheid

xenion

Het is de tekst van Atte, dus zonder zijn toestemming ga ik er niks mee doen. Hij mag bijvoorbeeld net zo min jouw foto's zomaar voor een artikel in de Coolia gebruiken.
Groeten,
Martin

ratje

Opgelost. Ik heb Atte gemaild en hij had er geen bezwaar tegen. Alleen vermelden dat Stip zijn bevindingen bevestigde. Hoe wil je het hebben?

xenion

Zet maar hier neer of mail me.
Groeten,
Martin

ratje

Citaat van: xenion op oktober 13, 2010, 20:51:39 PM
Zet maar hier neer of mail me.

ik vind het makkelijker om je de bijlage te mailen. Wil je dat van Stip er dan bijzetten?

xenion

Dat soort info kan beter bij de waarneming zelf staan, maar ik zal even kijken als ik de tekst heb.
Groeten,
Martin

ratje

Citaat van: xenion op oktober 13, 2010, 20:54:43 PM
Dat soort info kan beter bij de waarneming zelf staan, maar ik zal even kijken als ik de tekst heb.

ik weet niet hoe dit werkt, maar het is onderweg. Als het niet lukt vind ik het ook goed.

xenion

In de soortomschrijving hoort eigenlijk een algemene omschrijving te staan en de toegestuurde tekst is erg toegespitst op de gevonden exemplaren. Daarom is het misschien beter om de omschrijving gewoon bij je waarneming toe te voegen.
Groeten,
Martin

ratje

Citaat van: xenion op oktober 14, 2010, 18:58:37 PM
In de soortomschrijving hoort eigenlijk een algemene omschrijving te staan en de toegestuurde tekst is erg toegespitst op de gevonden exemplaren. Daarom is het misschien beter om de omschrijving gewoon bij je waarneming toe te voegen.

is goed, zal ik doen

ratje

Van Stip 2 microscopische foto's gekregen, zal ze bij de waarneming doen.