topics verwijderen?

Gestart door ronald, september 26, 2010, 23:01:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Marina

leuke sokken heeft je assistente  ;D
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Botervlieg

Citaat van: ronald op september 26, 2010, 23:01:48 PM
omdat waarneming.nl nogal uit zijn voegen groeit wordt er naar oplossingen gezocht. eentje zou kunnen zijn om oude topics te verwijderen.
in praat maar raak staan heel veel topics die waarschijnlijk nooit weer gelezen worden, is het een idee om er een boel van te verwijderen?
bv alles ouder dan twee jaar oid?
wie vindt wat hiervan?

Hoi Ronald,

Waar ik nog aan zat te denken.

Ik voer zelf vaak bij de waarneming, de link naar het forum.
Je krijgt bij het verwijderen van dingen van het forum een heleboel dood-lopende links.

Op zich is dat geen ramp.
Maar niet alle waarnemingen van 2 jaar geleden zijn al (goed)gekeurd.
Dan is het wellicht zonde als de visie van andere kenners weg raakt.

Zomaar iets wat in mij op kwam.

Groetjes, Marleen

ronald

hoi Marleen, goed dat je het zegt natuurlijk, maar met zoiets zal zeker rekening worden gehouden hoor. ik weet ook niet of het op de beestjesforums wel gaat gebeuren. we hebben het er eerder wel eens over gehad en toen was er niet zoveel enthousiasme voor. zou ook wel een boel werk zijn, al zou er ook wel veel ruimte mee gemaakt kunnen worden. tenminste al die topics van: is dit dat algemene beestje...ja dat is m...ok dank, daar kijkt nooit weer iemand naar om.
alles wat van enig belang is moet natuurlijk wel blijven staan.
groeten, Ronald van Seijen

JW_2all

Citaat van: ronald op september 26, 2010, 23:01:48 PM
in praat maar raak staan heel veel topics die waarschijnlijk nooit weer gelezen worden, is het een idee om er een boel van te verwijderen?
bv alles ouder dan twee jaar oid?
wie vindt wat hiervan?
De kern van waarneming zijn de waarnemingen zelf (met foto's), de kenmerken en vergelijkingen van soorten en geslachten, en de inhoudelijke discussies over determinaties e.d. Dat moet nooit gewist. Je zou over een meer compacte opslagvorm kunnen nadenken.
Al het overige, lijkt mij, zou je moeten wissen. Inderdaad, ouder dan twee jaar, automatisch markeren om te wissen, en dan bij geplanned groot onderhoud de gemarkeerde records fysiek wissen.
Groet,
Jan

Rickgel1

Is hier uiteindelijk nog wat mee gedaan? Er was over dit probleem weer een kleine discussie losgebarsten.
Zie: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=236848.0;topicseen
Bedankt voor de reactie!

Rick Geling

Botervlieg

"Discussie" valt wel mee toch? Ik heb alleen de nadelen ervan aangegeven.

arjan.kop

Waarom zou je? Zo'n forum neemt nauwelijks ruimte in beslag. De sessions table af en toe eens croppen en mensen aanmoedigen hun foto's niet als bijlage aan topics te hangen is genoeg. De info blijft vaak relevant en weggooien is daarmee vragen om meer topics dan nodig.

Rickgel1

Dat klopt valt ook wel mee daarom zei ik ook " kleine" discussie. Maar ben wel nieuwsgierig wat ermee gedaan is/word
Bedankt voor de reactie!

Rick Geling

HPM

Ik lees regelmatig oude topics en als het van pas kom rakel ik ze op, iets wat vaker zou moeten gebeuren.
Sommige onderwerpen zijn akelig versnipperd.
Herman van der Meer

Rickgel1

Rakel je ze dan ook zelfs nog van meerdere jaren oud op dan?
Bedankt voor de reactie!

Rick Geling

HPM

Citaat van: Rickgel1 op juli 14, 2013, 21:26:14 PM
Rakel je ze dan ook zelfs nog van meerdere jaren oud op dan?

Ja.
Herman van der Meer

johan79

Er staat in de oude (determineer) topics veel waardevolle info...
Ikzelf zoek regelmatig op het forum, en vind daar veel waardevolle info, ook in de (hele) oude topics.

Er zijn zéker onderwerpen die 'gedateerd' zijn... maar ik denk dat verwijderen, als het gebeurt, voorzichtig en selectief zou moeten gebeuren...