Ongewenste bijvangst

Gestart door Botervlieg, september 22, 2010, 14:36:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

Botervlieg

Hallo allemaal,

Ben je lekker in de prachtige natuur....
doe je ineens weer zo'n "ongewenste" bijvangst....

Sommige zijn nog wel "verklaarbaar" maar sommige... . :huh:

Vandaag in de Haarlemmerhout....

vuurvlinder

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Botervlieg

Hoi Astrid,

O oke, sorry, dat wist ik niet. Bedankt.

Groetjes,
Marleen.

ronald

Citaat van: M. Baltus op september 22, 2010, 22:57:21 PM
Hoi Astrid,

O oke, sorry, dat wist ik niet. Bedankt.

Groetjes,
Marleen.

ach, een topic meer of minder maakt in 'the outback' (mooie term, Bart, is die van jou of gaat die al lang mee?) ook niets uit lijkt me, het slingert hier allemaal geweldig door elkaar, erg leuk vind ik dat toch wel  ;)
groeten, Ronald van Seijen

vuurvlinder

Helemaal mee eens! Ik vond het trouwens ook wel grappig om mijn eigen (on)zinnige berichten weer eens terug te lezen.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

ronald

dat zijn dan weer leuke bijkomstigheden idd  :)
maar deze hoek waar off topic of oeverloos eigenlijk niet bestaat is zo nu en dan echt wel even verfrissend. bijna elk onderwerp kan hier aparte wendingen aannemen lijkt het wel. zit je badderende vogels te bekijken ligt er opeens een naakte man met een tenenfetish in het water, machtig toch!  ;D
groeten, Ronald van Seijen

vuurvlinder

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Botervlieg

Citaat van: ronald op september 22, 2010, 23:36:09 PM
zit je badderende vogels te bekijken ligt er opeens een naakte man met een tenenfetish in het water, machtig toch!  ;D

En daar is de (on)gewenste bijvangst weer  ;D

ronald

Citaat van: M. Baltus op september 22, 2010, 23:40:55 PM
Citaat van: ronald op september 22, 2010, 23:36:09 PM
zit je badderende vogels te bekijken ligt er opeens een naakte man met een tenenfetish in het water, machtig toch!  ;D

En daar is de (on)gewenste bijvangst weer  ;D

hahaha  ;D
groeten, Ronald van Seijen

Marina

Citaat van: M. Baltus op september 22, 2010, 23:40:55 PM
Citaat van: ronald op september 22, 2010, 23:36:09 PM
zit je badderende vogels te bekijken ligt er opeens een naakte man met een tenenfetish in het water, machtig toch!  ;D
En daar is de (on)gewenste bijvangst weer  ;D
sommige vangsten moet je teruggooien (sorry Bart)
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Marina

Hebben jullie dat ook wel eens, dat er midden op de snelweg langs de berm een schoen ligt?
Dan vraag ik me af: hoe komt die schoen daar.....
Bijrijder met zweetvoeten? Iemand die wel erg relaxed met zn voetjes uit het raam hing?
Het is er altijd maar eentje.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Jarinka

Citaat van: Marina op september 22, 2010, 23:42:23 PM
Citaat van: M. Baltus op september 22, 2010, 23:40:55 PM
Citaat van: ronald op september 22, 2010, 23:36:09 PM
zit je badderende vogels te bekijken ligt er opeens een naakte man met een tenenfetish in het water, machtig toch!  ;D
En daar is de (on)gewenste bijvangst weer  ;D
sommige vangsten moet je teruggooien (sorry Bart)
Altijd de kleine visjes teruggooien ;D
Groeten, Jarinka Heijink

Marina

Citaat van: Jarinka op september 22, 2010, 23:45:45 PM
Citaat van: Marina op september 22, 2010, 23:42:23 PM
Citaat van: M. Baltus op september 22, 2010, 23:40:55 PM
Citaat van: ronald op september 22, 2010, 23:36:09 PM
zit je badderende vogels te bekijken ligt er opeens een naakte man met een tenenfetish in het water, machtig toch!  ;D
En daar is de (on)gewenste bijvangst weer  ;D
sommige vangsten moet je teruggooien (sorry Bart)
Altijd de kleine visjes teruggooien ;D
grinzzz...
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Marina

Citaat van: Jarinka op september 22, 2010, 23:45:45 PM
Citaat van: Marina op september 22, 2010, 23:42:23 PM
Citaat van: M. Baltus op september 22, 2010, 23:40:55 PM
Citaat van: ronald op september 22, 2010, 23:36:09 PM
zit je badderende vogels te bekijken ligt er opeens een naakte man met een tenenfetish in het water, machtig toch!  ;D
En daar is de (on)gewenste bijvangst weer  ;D
sommige vangsten moet je teruggooien (sorry Bart)
Altijd de kleine visjes teruggooien ;D
t water was vast koud  :angel:
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Margreet Kwh

Hé, een leuke bijvangst, de kop van Marina is terug, ditmaal zonder kop ervoor!
Leuk en welkom terug! :duim:

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

ronald

groeten, Ronald van Seijen

ronald

en meteen weer zo'n ontspoord topic, haha, blijft leuk dit!
groeten, Ronald van Seijen

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Marina

Citaat van: MarKoHu op september 22, 2010, 23:51:40 PM
Hé, een leuke bijvangst, de kop van Marina is terug, ditmaal zonder kop ervoor!
Leuk en welkom terug! :duim:

Margreet.
ja de koffie was op, hahaha!
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Marina

Citaat van: MarKoHu op september 23, 2010, 09:41:46 AM
Om het weer op de rails te brengen: http://www.trouw.nl/groen/opinie/natuurdagboek/article3219025.ece/Wegwerpasbakjes_.html
Vreselijk, al die flesjes en vieze peuken. Gelukkig roken er steeds minder mensen, al had ik gister weer een brandende peuk tegen mn voorruit van de auto voor me. Viezeriken zijn t.
Waar ik wel blij mee ben is dat die witte plastic rondjes die bierblikjes bij elkaar hielden niet meer worden gebruikt.
Ik heb wat eenden losgeknipt....
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

ronald

ik heb jarenlang fanatiek gevist, tot ik het op een gegeven moment niet meer kon rijmen met mijn geweten. ook trok ik niet meer hoe een veel te groot deel van de vissers extreem laks met visdraad is, ontelbare meters hangen overal, oa vogels raken er in verstrikt met erg nare gevolgen. een tijdje terug zag ik bij een mooi met bomen omzoomd plasje weer een lang stuk hangen half in en half voor de bomen langs. omdat ik de rest van de dag wel een droge onderbroek aan wou heb ik mijn 'Bart kostuum' aangetrokken (vurig hopend dat er niemand langs zou komen als ik er weer uit zou klimmen  :o ). met één hand de draad opwikkelend en met de andere half hangend aan de takken en druk spartelend met overige lichaamsdelen (het bleek voor de bomen net iets dieper dan ik lang ben en zwemmen kan ik door mijn grotendeels vastgegroeide rug nog maar nauwelijks, dit avontuurtje bleek veel gevaarlijker dan ik had gedacht) heb ik de hele zooi er weer uit gekregen. het gaf maar weinig voldoening omdat het maar een druppel op een gloeiende plaat is, het mooiste wat ik er aan overhield was mijn blijdschap dat ik nog leefde, want het scheelde op een gegeven moment erg weinig of het was misgegaan, mijn leven hing letterlijk aan wat dunne takjes (ik ben het in eerste instantie ook niet weer van plan, volgende keer schakel ik mijn verstand in om er iets slimmers voor te bedenken  :P ).
ik kan het zelf niet meer, maar als iemand lekker zit te vissen heb ik daar opzich geen moeite mee. maar alleen al om dat rottige visdraad mogen ze van mij morgen nog het sportvissen verbieden.

ojah, waarom ik mijn leven in de waagschaal heb gesteld voor wat draad: ooit hing een lang stuk draad aan de overkant van waar ik regelmatig viste, maar ik kon er niet bij. tot ik een bootje kreeg en er meteen heen ben gevaren, maar het was net te laat... :'(
ik ben er zo lang ziek van geweest en merk nu nog hoe dat me toen raakte dat het best mogelijk is dat als ik weer eens ergens visdraad zie hangen en emotie de overhand krijgt ik er toch weer induik...
groeten, Ronald van Seijen

ronald

ojah, of leer vissen als je dat dan toch wilt doen. een flinke verplichte cursus zodat je de gevolgen kent van wat je doet, je gericht kunt ingooien (ik kon raken wat ik wilde, en als ik bij de inworp voelde dat het misging: hand op de molen, draad en hengel laten spannen en een ruk naar achter. dan heb je alleen nog je eigen veiligheid om overin te zitten omdat er een projectiel met haak recht op je afkomt, waar de omdraai en wegduikmethode dan weer voor is, das nog spannend ook  :P
sterke hoofdlijnen die je regelmatig vernieuwd met een iets dunnere onderlijn en dichtgeknepen weerhaken, als er dan iets knapt is het een kort stukje draad en een vis is een haak zonder weerhaak zo weer kwijt (en je vangt zonder weerhaak niks minder als je weet hoe je voorzichtig een vis naar de kant moet halen, je vangt er zelfs meer door als je weet wat je doet).
zomaar een paar simpele dingen om het sportvissen tot een iets minder weerzinwekkende bezigheid maakt.
het blijft een dubieuze hobby, maar ja zo is er wel veel meer dubieus. bij mijn eerdere commentaar om het morgen nog te verbieden zag ik weer even dat vreselijke moment voor me dus dat was met net iets teveel emotie geschreven.
bewust met dingen omgaan is natuurlijk een veel betere oplossing!
groeten, Ronald van Seijen

ronald

ik zie net trouwens dat dit stukje over vissen wel in het goede topic staat. ik praat hier maar wat raak, maar wel grappig dat het dan hier terechtkomt  ;D
nu snel naar buiten, want daar is eindelijk de zon!
groeten, Ronald van Seijen

Marina

Doet me denken aan het verhaal van onze kantinejuffrouw die langs de snelweg haar broek uittrok en in haar onderbroek een sloot doorwaadde om een schaap te keren dat op zn rug lag.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

ronald

Citaat van: Marina op september 23, 2010, 13:02:23 PM
Doet me denken aan het verhaal van onze kantinejuffrouw die langs de snelweg haar broek uittrok en in haar onderbroek een sloot doorwaadde om een schaap te keren dat op zn rug lag.

erg mooi als iemand zoiets doet!  :)
ik was hier zelf gelukkig in de positie dat ik mijn onderbroek droog kon houden, want het was een betrekkelijk rustig plekje, maar wie daar komt gaat naar de steiger waar ik erin was gegaan, en dan was het erg vervelend geworden om er weer uit te klimmen met dat koude water, want ik had geen zwarte balk bij me  ;)
groeten, Ronald van Seijen

Marina

maar met dat koude water had je aan een klein balkje al genoeg tuurlijk  ;D
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

ronald

Citaat van: Marina op september 23, 2010, 14:37:26 PM
maar met dat koude water had je aan een klein balkje al genoeg tuurlijk  ;D
...soms is het heel vervelend om dingen toe te moeten geven  :-X   ;)
groeten, Ronald van Seijen

Margreet Kwh

Dan kun je beter de zwarte band bij je hebben!

Margreet, melig.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

frankw

Citaat van: Marina op september 22, 2010, 23:44:33 PM
Hebben jullie dat ook wel eens, dat er midden op de snelweg langs de berm een schoen ligt?
Dan vraag ik me af: hoe komt die schoen daar.....
Bijrijder met zweetvoeten? Iemand die wel erg relaxed met zn voetjes uit het raam hing?
Het is er altijd maar eentje.
Yep, heul vaak.
Behalve de enkele schoen die wel eens afvalt als iemand met zn poten uit het raam hangt kan ik niets anders bedenken dat dit overblijfselen van een ongeluk zijn eigenlijk.

Marina

Citaat van: frankw op september 23, 2010, 15:21:08 PM
[... kan ik niets anders bedenken dat dit overblijfselen van een ongeluk zijn eigenlijk.
Jakkes dan zou er nog een voet in moeten zitten.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682