Hoofdmenu

creativiteit

Gestart door ronald, september 19, 2010, 17:51:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

Marina

Citaat van: andre.schulten op september 20, 2010, 20:57:57 PM
je bent zo druk dat je vergeet naar het toilet te gaan en dan kruipt het waar het niet gaan kan..
IEUW!!  :-X
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

andre.schulten

oja (verrek het lijkt wel hyves ondertussen..)
die japanners heb ik ook gezien, begin jaren 80 in schouwburg Arnhem
de lampen aan de wanden trilden ervan los

ronald

Citaat van: fpvdputte op september 20, 2010, 19:59:00 PM
Leuke hobby's heb je Ronald, en erg knap dat poppenhuis! Daar is met veelgeduld en precisie aan gewerkt!
Heb zelf ook enkele jaren geleden zo'n houten modelvliegtuig gebouwd, gewoon in de woonkamer, uit balsa.
Wat een stofbende, maar wel leuk. Inclusief methanol-motor en servo's. Heeft helaas nooit gevlogen want hij paste niet in m'n polootje :-[
Dat logistieke probleem kwam ik pas achter toen het ding na 3 maanden in elkaar zat, met een spanwijdte van 1,5 meter.
En nu is de vleugel kapot dus vliegen zal hij wel niet meer. Al ging het me ook meer om het bouwen.
Vliegen met die dingen mag hier in Zeeland maar op 1 plek en dan mag het ook niet te hard waaien.
Hij heeft wel een paar rondjes door de tuin gereden :) . Zonder vleugel. Dat was lachen.
Toen begreep ik (en de buren waarschijnlijk) ook waarom je die dingen niet overal mag laten opstijgen (100dB ofzo)
Ben nu met een molentje bezig, aangedreven met een platenspelermotortje.
Alleen de wieken ontbreken nog, daar ben ik nog niet uit cq ik heb er nog geen materiaal voor.
Nou ja de winter komt eraan dus mooie tijd om dat af te maken.

groeten

dat vervoersprobleem ken ik, ik kon ook niet altijd al mijn creaties even makkelijk meekrijgen, dat vergde vaak ook weer heel wat creativiteit...maar soms is de passie groter dan de auto he  ;)
maar wat je zegt, dat bouwen is mischien wel veel mooier dan het vliegen, al kan dat natuurlijk ook erg mooi zijn. ik hoop dat je het vliegtuig nog eens in de lucht krijgt zodra je een goede vleugelcontainer oid gecreeërd hebt. de vleugel is hopelijk nog te repareren?
de motortjes zijn idd vaak vreselijke mekkerdingen, dan lijkt me dat molentje een stuk rustgevender! ook erg leuk om zoiets te maken, het ziet er nu al goed uit! veel plezier ermee deze winter!
groeten, Ronald van Seijen

vuurvlinder

Citaat van: ronald op september 20, 2010, 19:27:49 PM
http://www.youtube.com/watch?v=WCB4jITh4_Y&feature=related

en dat ik dit ook thuis heb zal vast niemand verbazen (die weet dat ik 'van de libellen ben')  ;)

Leuk ding zeg!
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

ronald

Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 20, 2010, 20:02:38 PM
Citaat van: ronald op september 20, 2010, 19:27:49 PM
http://www.youtube.com/watch?v=WCB4jITh4_Y&feature=related

en dat ik dit ook thuis heb zal vast niemand verbazen (die weet dat ik 'van de libellen ben')  ;)

Wow, die is gaaf. Op ander topic hebben we het over tijdreizen -> lijkt me gaaf om in de verre pre-historie van die reuze-libellen te gaan kijken -> moet in de buurt komen van dat ding!
die reuze libellen met een spanwijdte tot zo'n 70 cm moeten idd wel erg indrukwekkend geweest zijn. lijkt me trouwens wel lastig, want ik ben nogal van de larvenhuidjes, en als je van die soort een paar vindt, waar moet je die enorme dingen in opbergen, dat wordt flink sjouwen  ;)
groeten, Ronald van Seijen

ronald

Citaat van: vuurvlinder op september 20, 2010, 21:23:42 PM
Citaat van: ronald op september 20, 2010, 19:27:49 PM
http://www.youtube.com/watch?v=WCB4jITh4_Y&feature=related

en dat ik dit ook thuis heb zal vast niemand verbazen (die weet dat ik 'van de libellen ben')  ;)

Leuk ding zeg!

en niemand vertellen hoor, maar ik hoop er nog wel eens lol van te hebben als er op een windstille dag een libellenexcursie is  ;D
ook echt leuk om mee te vliegen trouwens, het beestje kan nog enkele kunstjes ook!
groeten, Ronald van Seijen

ronald

Citaat van: andre.schulten op september 20, 2010, 19:47:49 PM
Ik heb heel lang gedacht dat het onmogelijk is om het gevoel uit te leggen dat je krijgt als een ontwerp, een creatie gaat stromen, gaat lukken. Afgelopen week zag ik dit filmpje op internet en al kijkend (fullscreen, deur dicht, geluid hard, niks anders) gebeurde ergens halverwege hetzelfde. Het begon in de maagstreek en straalde uit door m'n hele lijf. Geweldig wat een power. dat gevoel dat de hele wereld even van jou is.
zie: http://www.youtube.com/watch?v=AiIuZdD0sCA&feature=related
Dus: fullsceen, deur dicht..
idd indrukwekkend, al kan ik er zelf nu even niet bij maar ik zal het later zeker nog eens goed beluisteren en op me laten inwerken.
ik kreeg zelf vd week wat pianomuziek van iemand, en één nummer raakte me heel erg, of raken, ik werd er heel stil van. ik heb hem vanavond ook een hele tijd gewoon op herhaling laten lopen, heel zacht. het zijn maar een paar pingels, ik zou het zelf bijna ook kunnen (echt niet, maar zo simpel klinkt het wel). heerlijk dit, maar nu ik dit op me in heb laten werken zijn die drums wel even heel erg heftig. daar duik ik later nog eens in!

http://www.youtube.com/watch?v=m4kRciR7Eo4

het rustgevende pingeltje...
groeten, Ronald van Seijen

ronald

Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 20, 2010, 20:13:47 PM
Huy André,

Hoe vind je deze zandsculptuur?
http://www.imagebam.com/image/e3f6cf59913595

sodeju! dat woord gebruik ik niet vaak, maar volgens mij past dat hier wel, indrukwekkend hoor.

maar ik vind ook die ring van zand erg leuk, lijkt me ook al een hele kunst om dat zo mooi te maken
groeten, Ronald van Seijen

J&L

Hoi Allen,

Dit Vogelvoederhuisje heb ik gekocht van een handige futter.

ronald

Citaat van: J&L op september 20, 2010, 21:46:49 PM
Hoi Allen,

Dit Vogelvoederhuisje heb ik gekocht van een handige futter.

erg leuk!
wat ik me wel afvraag, is het bedoelt voor huismussen?  ;)
groeten, Ronald van Seijen

Frank van de Putte

Dit is ook 1 van m'n hobby's, houten 3D-puzzels maken.. Deze heb ik gemaakt na het lezen van de Da Vinci Code, een soort Cryptex.
Of eigenlijk gewoon een soort cijferslot. 4 schijven die je dusdanig moet verdraaien dat het geheel uit elkaar kan.
Grappig hoe menig bezoeker buitengewoon veel moeite heeft om deze te "openen"  :rolleye:

groeten

Groetjes,

Frank van de Putte

ronald

yes, dat is ook erg mooi! heb je deze zelf bedacht? zeker heel creatief dan  :)
groeten, Ronald van Seijen

vuurvlinder

Citaat van: ronald op september 20, 2010, 21:27:14 PM
Citaat van: vuurvlinder op september 20, 2010, 21:23:42 PM
Citaat van: ronald op september 20, 2010, 19:27:49 PM
http://www.youtube.com/watch?v=WCB4jITh4_Y&feature=related

en dat ik dit ook thuis heb zal vast niemand verbazen (die weet dat ik 'van de libellen ben')  ;)

Leuk ding zeg!

en niemand vertellen hoor, maar ik hoop er nog wel eens lol van te hebben als er op een windstille dag een libellenexcursie is  ;D
ook echt leuk om mee te vliegen trouwens, het beestje kan nog enkele kunstjes ook!

Leuk idee zeg!   ;D Waar zijn die dingen te koop?
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Bart van Hoogstraten

Het barst van de creativiteit in de "outback". En van de wil om projecten en goede doelen te steunen of zomaar belangeloos iemand een plezier te doen! Misschien een idee om krachten te bundelen en geld te genereren voor waarneming.nl? Iemand een idee?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

ronald

Citaat van: vuurvlinder op september 20, 2010, 22:11:44 PM
Citaat van: ronald op september 20, 2010, 21:27:14 PM
Citaat van: vuurvlinder op september 20, 2010, 21:23:42 PM
Citaat van: ronald op september 20, 2010, 19:27:49 PM
http://www.youtube.com/watch?v=WCB4jITh4_Y&feature=related

en dat ik dit ook thuis heb zal vast niemand verbazen (die weet dat ik 'van de libellen ben')  ;)

Leuk ding zeg!

en niemand vertellen hoor, maar ik hoop er nog wel eens lol van te hebben als er op een windstille dag een libellenexcursie is  ;D
ook echt leuk om mee te vliegen trouwens, het beestje kan nog enkele kunstjes ook!

Leuk idee zeg!   ;D Waar zijn die dingen te koop?

ik heb die van mij gewoon bij de speelgoedwinkel gehaald een jaar of twee terug                                             
groeten, Ronald van Seijen

Bart van Hoogstraten

Citaat van: ronald op september 20, 2010, 21:25:21 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 20, 2010, 20:02:38 PM
Citaat van: ronald op september 20, 2010, 19:27:49 PM
http://www.youtube.com/watch?v=WCB4jITh4_Y&feature=related

en dat ik dit ook thuis heb zal vast niemand verbazen (die weet dat ik 'van de libellen ben')  ;)

Wow, die is gaaf. Op ander topic hebben we het over tijdreizen -> lijkt me gaaf om in de verre pre-historie van die reuze-libellen te gaan kijken -> moet in de buurt komen van dat ding!
die reuze libellen met een spanwijdte tot zo'n 70 cm moeten idd wel erg indrukwekkend geweest zijn. lijkt me trouwens wel lastig, want ik ben nogal van de larvenhuidjes, en als je van die soort een paar vindt, waar moet je die enorme dingen in opbergen, dat wordt flink sjouwen  ;)

Nee hoor, die beam je gewoon even naar nu met je time-beamer  ;)
Waar zitten we dan trouwens ergens? Volgens mij Carboon toch?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Margreet Kwh

    In Den Helder was in de zomer van 2004 een kunstproject,  Helder Gekaapt genaamd. Kunstenaars van elders woonden een week in de stad en  maakten ter plaatse een kunstwerk. Er stond een grote hal leeg, waar eerst het  Reddingmuseum ingezeten had, maar dat was verhuisd. Eén kunstenares maakte een  werk dat verwees naar de stad en haar functie als marinehaven. Ze gebruikte echte  wollen scheepsdekens (wit met rode strepen) die ze veranderde in bootjes,  volgens het systeem van de bootjes die je van een krant kunt vouwen. Ze knipte  ook letters uit de dekens, "protect me", want de vloot moet de stad en het land  beschermen. Om de dekens goed "vouwbaar" te maken had ze ze gevoerd.

Margreet.


Hier zien jullie enkele stadia van dat werk:

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Frank van de Putte

Citaat van: ronald op september 20, 2010, 22:10:14 PM
yes, dat is ook erg mooi! heb je deze zelf bedacht? zeker heel creatief dan  :)

Ja deze heb ik zelf bedacht, na diverse mislukte prototypes. Soms haal ik een ontwerp van internet, zoals deze enigma.
Maar dit soort "puzzels" ligt ook bij de Gamma voor 1,5 euro  :-\  zag ik onlangs. Eigen ontwerpen zijn toch een stuk leuker!
Toch zijn dit erg leuke puzzels, en vaak zeer moeilijk in elkaar te zetten;

groeten
Groetjes,

Frank van de Putte

ronald

Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 20, 2010, 22:31:25 PM
Citaat van: ronald op september 20, 2010, 21:25:21 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 20, 2010, 20:02:38 PM
Citaat van: ronald op september 20, 2010, 19:27:49 PM
http://www.youtube.com/watch?v=WCB4jITh4_Y&feature=related

en dat ik dit ook thuis heb zal vast niemand verbazen (die weet dat ik 'van de libellen ben')  ;)

Wow, die is gaaf. Op ander topic hebben we het over tijdreizen -> lijkt me gaaf om in de verre pre-historie van die reuze-libellen te gaan kijken -> moet in de buurt komen van dat ding!
die reuze libellen met een spanwijdte tot zo'n 70 cm moeten idd wel erg indrukwekkend geweest zijn. lijkt me trouwens wel lastig, want ik ben nogal van de larvenhuidjes, en als je van die soort een paar vindt, waar moet je die enorme dingen in opbergen, dat wordt flink sjouwen  ;)

Nee hoor, die beam je gewoon even naar nu met je time-beamer  ;)
Waar zitten we dan trouwens ergens? Volgens mij Carboon toch?

ojah stom, niet aan gedacht om ze gewoon even te beamen. waar we zitten kan ik even niet zien, mijn tijdperkindicator is uitgevallen...
groeten, Ronald van Seijen

ronald

ik moet wel bekennen dat ik kunst vaak niet begrijp, maar misschien is dat ook wel de kunst ervan  ;)
je hebt er wel heel veel ruimte om je creatief uit te leven, dat vind ik er wel weer leuk aan!

en die puzzels zelf maken lijkt me ook erg veel leuker dan om eentje open te maken, mijn zus had eens iets dergelijks staan. ik had hem volgens mij beter zelf kunnen maken, niet echt ontspannen als het niet lukt om hem open te krijgen  ;)
groeten, Ronald van Seijen

Frank van de Putte

#110
Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 20, 2010, 22:24:06 PM
Het barst van de creativiteit in de "outback". En van de wil om projecten en goede doelen te steunen of zomaar belangeloos iemand een plezier te doen! Misschien een idee om krachten te bundelen en geld te genereren voor waarneming.nl? Iemand een idee?

Op zich een goed idee, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de donatie-oproep al heeft opgeleverd.
Er zijn al bijna 36000 waarnemers op dit moment, stel dat de helft daarvan 15 euro overmaakt...
Dan heb je toch een leuk bedrag om de benodigde soft- en hardware aan te passen!!
Of denk ik nu te positief?

groeten


Groetjes,

Frank van de Putte

Question

#111
CiteerUiteindelijk geldt dat voor alle mannen, dat ze eigenlijk niet volwassen worden.
"The only difference between men and boys is the size of their toys".


hehehe Ik had al zo'n vermoeden! :P maar nu staat het eindelijk zwart op wit.  ;D

Vrouwen zijn altijd erg volwassen* (* niet dus  ;))

J&L

erg leuk!
wat ik me wel afvraag, is het bedoelt voor huismussen?  ;)

Hahaha, ja nu nog wel.
Nee deze heb ik cadeau gedaan, net als die ik nu ga halen (mits als hij al klaar is).

Margreet Kwh

CiteerVrouwen zijn altijd erg volwassen* (* niet dus  ;))
(citaat Tineke)

En dan te bedenken, dat we niet eens als vrouw geboren worden, maar dat tijdens ons leven pas worden...  (Simone de Beauvoir) ;)

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Bart van Hoogstraten

Citaat van: MarKoHu op september 21, 2010, 10:31:26 AM
CiteerVrouwen zijn altijd erg volwassen* (* niet dus  ;))
(citaat Tineke)

En dan te bedenken, dat we niet eens als vrouw geboren worden, maar dat tijdens ons leven pas worden...  (Simone de Beauvoir) ;)

Margreet.

Mh, dat ook nog eens ja. En ik ben eigenlijk nog het meest jaloers op het feit dat vrouwen meerdere dingen tegelijk kunnen, mannen kunnen maar 1 ding tegelijk...
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Marina

Citaat van: MarKoHu op september 21, 2010, 10:31:26 AM
[En dan te bedenken, dat we niet eens als vrouw geboren worden, maar dat tijdens ons leven pas worden...  (Simone de Beauvoir) ;)
maar dat geldt toch ook voor mannen, dat ze pas tijdens hun leven man worden?
Wel is het zo dat meisjes eerder volwassen zijn dan jongens.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Margreet Kwh

CiteerEn ik ben eigenlijk nog het meest jaloers op het feit dat vrouwen  meerdere dingen tegelijk kunnen, mannen kunnen maar 1 ding tegelijk...
(citaat van Bart)

Ah, multitasking! Ja, daar ben ik erg goed in (ahum) ;)   Ik herinner me die keer dat ik zo verdiept was in een boek dat ik de aardappelen liet droogkoken...
Mijn hospita was gelukkig niet thuis.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

ronald

ojee, de laatste opmerkingen prikkelen mijn creativiteit op het gebied van foute humor, ik hou me maar even stil  ;)
groeten, Ronald van Seijen

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

ronald

haha, als ik zo'n bui heb (regelmatig) ben ik altijd extra voorzichtig om wat te typen. op een scherm kan 'foute' humor snel verkeerd overkomen. in het echt niet zo snel, want dan kijk ik er heel schattig bij  ;D
groeten, Ronald van Seijen