Noordse Waterlijster @ Vlieland

Gestart door Jaap Denee, september 18, 2010, 13:44:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jelle Aalders

Citaat van: frankw op september 18, 2010, 18:47:11 PM
Nog iemand die morgen gaat en via Arnhem komt? En nog een plekkie over heeft? Ik houd mij ten zeerste aanbevolen! :duim:

Pff ik krijg ook de auto niet Frank. Dus als iemand 2 plaatsen heeft uit Arnhem/Doetinchem en omstreken ik houd me ook aanbevolen:P
Met vriendelijke groet,

Jelle Aalders

twitter.com/jelleaalders

falco

Even gekeken op de DB-site, Noordse Waterlijster is niet voorspeld.
Ies Goedbloed jr.

Ringing birds is a pastime for birdwatchers who aren't able to find rarities in the field ;)

HJDT

Klopt helemaal Ies. Ik kon dat eerlijk gezegd niet geloven maar ook na drie keer kijken stond hij er toch echt niet tussen!! Ongelooflijk eigenlijk.
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

g.j.p.gelderblom

Citaat van: falco op september 18, 2010, 18:28:15 PM
Een strohalm op site van het KNMI: Komende nacht valt er met name in het noordelijk kustgebied nog een enkele bui.

Alle (!) gevallen in de UK hebben er ook meer dan een dag gezeten. Zegt natuurlijk niet zo veel, maar voor wie een strohalm zoekt...

Wat ik eigenlijk interessanter vind: weet iemand hoe het met rui c.q. leeftijdsbepaling zit? Ik zie i.i.g. lichte tertialtoppen, maar de toestand van de staartpennen is op de foto's praktisch niet te beoordelen. Vergeet ik nog iets?

ArjenDrost †

Hoevaak is dit beessie al aan deze kant van de plas gezien eigenlijk? Toch vast niet zo heel vaak?


Groeten, Arjen

g.j.p.gelderblom

Citaat van: ArjenDrost op september 18, 2010, 22:23:55 PM
Hoevaak is dit beessie al aan deze kant van de plas gezien eigenlijk? Toch vast niet zo heel vaak?

Zes in de UK (waarvan vier op Scilly), twee in Ierland, een in Frankrijk, een op de Kanaaleilanden en een aantal op de Azoren (waaronder een vogel op een schip).


Jarinka

Citaat van: firecrest op september 18, 2010, 23:18:42 PM
Inmiddels heeft de vogel ook de kranten gehaald!
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7692646/__Amerikaanse_vogel_in_Nederland__.html?sn=binnenland
Riiight... Typisch Telegraaf. Opschrijven wat ze denken te horen, in plaats van het eerst na te kijken.
"De Noord-Amerikaanse dwaalgast, zoals de familiesoort heet"
Groeten, Jarinka Heijink

HJDT

Vanavond om 10 uur hoorde ik op het nieuws dat Vlieland zondag een stroom vogelaars verwacht vanwege de Noordse Waterlijster. Dit is voor het eerst dat ik op het nieuws een vooraankondiging hoor van een dergelijk fenomeen. Ze hadden overigens zelfs de soortnaam helemaal goed. Dat is tegenwoordig al heel wat!!

Groet Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Dylan

Citaat van: g.j.p.gelderblom op september 18, 2010, 22:35:24 PM
Citaat van: ArjenDrost op september 18, 2010, 22:23:55 PM
Hoevaak is dit beessie al aan deze kant van de plas gezien eigenlijk? Toch vast niet zo heel vaak?

Zes in de UK (waarvan vier op Scilly), twee in Ierland, een in Frankrijk, een op de Kanaaleilanden en een aantal op de Azoren (waaronder een vogel op een schip).


http://rarebirdsinthewesternpalearctic.blogspot.com/2010/04/northern-waterthrush-trapped-and-ringed.html
meldt dat er al 3 in Frankrijk zouden zijn geweest
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

Dylan

Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

Dylan

Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

Dylan

Ik snap nu hoe SOVON zo snel al die gegevens door kan verwerken, de mensen daar hebben extra vingers!

Zes in de UK (waarvan vier op Scilly), twee in Ierland, een in Frankrijk, een op de Kanaaleilanden en een aantal op de Azoren (waaronder een vogel op een schip).

(mogelijk dus 3 in Frankrijk)

"Het aantal Europese waarnemingen is op de vingers van één hand te tellen, stelt Sovon."
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

frankw

Iemand voor vandaag nog een watertaxi geregeld? Of iemand die dit van plan is? De boot van 14.15u. is mij te laat. Ik kan met 2.5uur in Harlingen zijn.

Jaap Denee

Citaat van: frankneijts op september 18, 2010, 20:15:48 PM
Citaat van: Ben Gaxiola op september 18, 2010, 19:23:32 PM
Citaat van: Jaap Denee op september 18, 2010, 13:51:44 PM
Zoals ik begrepen heb is de vogel ontdekt door Bas vd Boogaard... De eerste boot gaat om 19:00 uur. Dat wordt een slapeloos nachtje.

Ik ontdekte de vogel. Arnout Linckens, Bas vd Boogaard en Jeroen De Bruijn bevestigden de waarneming als eersten.
Verhaal volgt binnenkort op Top of Holland weblog.
Groet, Ben Gaxiola
Gr
OoIa

Mooi hoor Ben! Proficiat met deze puntgave soort.....

Gisteravond hebben we in een vol Tante Pé met z'n allen uit volle borst gezongen voor Ben. De tent ontplofte zowat.

Ben, nogmaals:  :duim:
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee


Stijn E.

Citaat van: esangster op september 19, 2010, 13:03:08 PM
Een update in de telegraaf vandaag: http://www.telegraaf.nl/binnenland/7694503/__Flink_animo_voor_waterlijster__.html

Citaat van: De TelegraafOp Vlieland hebben zich zondag honderden vogelaars gemeld om de zeldzame noordse waterlijster met eigen ogen te zien.
Grappig dat er zoveel mensen niets invoeren op waarneming.nl  B)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

GijsB

die zijn nog op vlie, en kijken nu naar de noordse waterlijster, die hebben geen tijd om dingen in te voeren ;D
Gijs

jaapbird

http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=23154


Max Berlijn om 19-09 13:09:
update: Om 10.25 zagen 15 vogelaars die   met de watertaxi zijn over gegaan (waaronder ikzelf) de vogel erg mooi   in de NO hoek daarna 180 man waarvan inmiddels 80% hem gezien 
zou hebben in de ZW hoek

Voor het twitcherspeloton: rondom de   plas van de eendenkooi loopt een paadje. BLIJF DAAROP. Dan moet   iedereen de vogel te zien krijgen en zet je de goede verhouding met SBB   niet op het spel. 
Succes, Ben Gaxiola

----------------------------------------------------

Veel iPhones met Tmobile ------- bereik ?

Karel Hoogteyling

#50
Ik ga het maandagmorgen 19-09 proberen… als de vogel tot zondagavond te zien blijkt... dus 08:45u de reguliere boot. Gaan er (toch) nog meer mensen, of zoek ik alleen ;-) ?
- stuur een pm (en natuurlijk probeer ik vanaf daar de voortgang te posten)

vriendelijke groet,
Karel Hoogteyling

dupont

Ben Gaxiola is een HELD. Een kanttekening: ben lekker brak 'dankzij' hem. Is het meeeeer dan waard!!!
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

UtrechtsVogelNet

Zo, wat een soort zeg!!

Kon gelukkig mee met het vroege gezelschap op de watertaxi vanochtend, de stemming zat er flink in. Ter plekke toch nog 1,5hr gezocht met zijn allen maar daarna een minuut of 10 erg mooi gezien (inclusief het gedrag a la Overloper), poetsbeurt en 2x goed gehoord  nadat-ie weer was opgevlogen. Daarna kwam de eerste reguliere boot-lading aangefietst.

Op het nippertje de boot van 11:45 weer gehaald want er kwam aardig wat hemelwater aanzetten volgens buienradar ... dus de andere leuke soorten maar gelaten voor wat het was. Jammer maar helaas.

Mooi beestje, had ik overigens nog nooit gezien in de VS, dus weer een lifer erbij.
Ben G., bedankt voor de super-ontdekking; en alle anderen bedankt voor de watertaxi en leuke twitch!

Op naar de volgende!
Gr, Phil

Predator

Citaat van: esangster op september 19, 2010, 13:03:08 PM
Een update in de telegraaf vandaag: http://www.telegraaf.nl/binnenland/7694503/__Flink_animo_voor_waterlijster__.html

Wat een prachtig stukje journalistiek:
"De Noord-Amerikaanse dwaalgast, zoals de familiesoort heet"
Groet, Maarten

GijsB

Citaat van: karel hoogteyling op september 19, 2010, 15:22:58 PM
Ik ga het maandagmorgen 19-09 proberen... als de vogel tot zondagavond te zien blijkt... dus 08:45u de reguliere boot. Gaan er (toch) nog meer mensen, of zoek ik alleen ;-) ?
- stuur een pm (en natuurlijk probeer ik vanaf daar de voortgang te posten)

als ik jou was zou ik niet tot volgend jaar wachten...
Gijs

Dylan

Gefeliciteerd alle geluksvogels, en een pluim voor Ben G.
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

Predator

vandaag is de vogel weer gezien tot 18.30, dus waarschijnlijk gaan slapen?
Ik hoop dat hij het tot en met zaterdag uithoudt, gaan dan op excursie naar Vlie.
Ik zie echter wel dat de wind gaat draaien naar het zuiden en het droog gaat worden. :-\
Groet, Maarten

Leo Heemskerk

Zo dat was weer een mooi weekend. Ik heb een paar filmpjes op http://deceptiontours.nl/ gezet. Later in de week zal ik er meer foto's op zetten. Leuke foto's van vogelaars bij deze soort ontvang ik graag.
Groet,

Leo Heemskerk

UtrechtsVogelNet

Maarten, ik ben natuurlijk geen waarzegger, maar ik zou maar eerder gaan als je de vogel heel graag wilt zien.
Morgen gaat er ook een kluppie en dat is denk ik beter dan met 100 man op dat smalle paadje. Vannacht is het rotweer, dus gunstig.

Succes, Phil

UtrechtsVogelNet

En oja, ben benieuwd of er weer zo'n origineel shirt gaat komen als van de Groene Bijeneter.