Noordse Waterlijster @ Vlieland

Gestart door Jaap Denee, september 18, 2010, 13:44:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jaap Denee

Ja, onwijs. Toen wij op de plek aankwamen waar Martijn Bunskoek de vogel zaterdagnamiddag terug vondt, zat er ca. 10 minuten tussen het moment dat de eerste van ons de vogel zag en het moment dat de laatste van ons de vogel ook uiteindelijk in de kijker krijg. En dat terwijl de vogel in die 10 minuten door steeds wel iemand werd gezien.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Hans Peterse

Ook voor mij (zie Guus) geldt: onhaalbaar met OV vanuit Utrecht, een overnachting gaat me echt te ver. Maar mocht iemand mij een lift kunnen geven de komende dagen, dan houd ook ik me aanbevolen.

Hans

HansP

Ha! Geweldig dit. Geweldige twitch met nog betere verhalen.

30 in 't uur op de fiets was een makkie. Dat kwam door de grote man (naam helaas onbekend) achter wiens brede schouders wij konden wegduiken. Hij bleef maar stoempen. Of was het toch de druk die de feestgangers uit Tante Pé oplegden met hun verhalen? Of de dranklucht om hen heen (ik heb er nog één een paar meter verderop laten staan).
En de hele dag vergezeld van het komische duo "Zekkie en de Vries". Dan weet je ook niet wat je meemaakt! Daar zou ook een film van moeten komen.

Overigens: het was wel geinig om vanaf de boot opgewacht te worden door een heel cordon vogelaars die ons welkom heetten en succes wensten. Vooraan stond Mister DT Hans ter Haar, maar ik zag in een flits nog Johan vtB, Robje Halffe BMW, Ferry O,etc. Moet een mooi gezicht zijn geweest.

Toen ik als eerstebij de fietsenboer naar binnen rende, schoten zij allemaal in de houding en naar hun startplaatsen. Daar was het ook een militaire operatie.
Groet,
Hans Pohlmann

HansP

En heeft er iemand een filmpje van die Belg die gek werd omdat hij de vogel niet kon vinden? Die al schreeuwend (tussen 100 zwijgende mensen) opstond en bijne een boom doormidden hoekte?

Ik hoop voor zijn reisgenoten dat hij de vogel gezien heeft, anders was het nog een heeeeele lange reis terug naar Belgie....
Groet,
Hans Pohlmann

Jos Welbedacht

Nog even ter bevestiging; klopt het dat je voor een retourtje Harlingen - Vlieland een dikke 28 euro kwijt bent? Ik begrijp niet helemaal wat er wordt bedoeld op de website van rederij Doeksen. Alvast bedankt  ;D !
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

JRoosma

Jaring Roosma

JohanvantBosch

Citaat van: jw90_online op september 20, 2010, 16:08:41 PM
Nog even ter bevestiging; klopt het dat je voor een retourtje Harlingen - Vlieland een dikke 28 euro kwijt bent? Ik begrijp niet helemaal wat er wordt bedoeld op de website van rederij Doeksen. Alvast bedankt  ;D !
volgens mij is een retourtje 18 euro, als ik het me goed herinner...

Jos Welbedacht

Haha, fijn, dan heb ik de website inderdaad verkeerd begrepen. Ik zal eens zien hoe ik het ga aanpakken en of ik er überhaupt genoeg tijd voor heb maar het lijkt me erg gaaf. Bedankt!
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

steenl

Jaap/Bas,

CiteerDe beste plekken zijn vanaf het dijkje ten N van de oude vangarm   in de   NO hoek van de kooiplas: hier heb je het beste overzicht op de oever, en   vanaf het dijkje ten Z van de monding van de vangarm in de ZW hoek van   de kooiplas.
Dit zijn inderdaad de beste plekken.
Gewoon de groep in 2-en splitsen en op bovenstaande plekken rustig afwachten. Zo is hij/zij het beste te doen.
Ter plekke zul je wel zien waar de meeste hebben gestaan  :-X

En inderdaad het verliep zondag mooi rustig.
Ik was blij dat ik hem zaterdag al had, maar zondag ging het ook van een leien dakje. (Op de belg na dan).

UtrechtsVogelNet

Voor diegenen die nog in spanning af zitten te wachten: de vogel is de gehele dag met regelmaat waargenomen tot dusver. Directe info vanuit het veld, met live via de telefoon weer een waarneming "meegemaakt" zojuist.
Ik zag dat er nog maar 1 melding is gedaan vandaag, dus dit leek me wel handig even.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar het verhaal van de Belg en iets met een boom?!?

Gr, Phil

BWoets

Citaat van: UtrechtsVogelNet op september 20, 2010, 16:46:27 PM
Ik ben trouwens wel benieuwd naar het verhaal van de Belg en iets met een boom?!?

Een Franstalige Belg begon, toen een aantal (<10%) mensen de vogel hadden gezien, in de doodstille Kooi met 180 man/vrouw ineens gigantisch te schreeuwen (ik vermoed schelden in het Frans???) en sloeg/trapte tegen een willekeurige boom... hoe het verder met hem is afgelopen is mij niet bekend  ;D
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

peter66

Groetjes. Peter

Zie door de lindebomen het bos niet meer


gerdwichers8

Wat een zootje dat AD :rolleye:  Ze moesten er zo'n Belg op af sturen.

Jaap Denee

Citaat van: BWoets op september 20, 2010, 16:53:38 PM
Citaat van: UtrechtsVogelNet op september 20, 2010, 16:46:27 PM
Ik ben trouwens wel benieuwd naar het verhaal van de Belg en iets met een boom?!?

Een Franstalige Belg begon, toen een aantal (<10%) mensen de vogel hadden gezien, in de doodstille Kooi met 180 man/vrouw ineens gigantisch te schreeuwen (ik vermoed schelden in het Frans???) en sloeg/trapte tegen een willekeurige boom... hoe het verder met hem is afgelopen is mij niet bekend  ;D

Jullie hebben hem uit zijn lijden verlost, neem ik aan.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

UtrechtsVogelNet

Citaat van: BWoets op september 20, 2010, 16:53:38 PM
Citaat van: UtrechtsVogelNet op september 20, 2010, 16:46:27 PM
Ik ben trouwens wel benieuwd naar het verhaal van de Belg en iets met een boom?!?

Een Franstalige Belg begon, toen een aantal (<10%) mensen de vogel hadden gezien, in de doodstille Kooi met 180 man/vrouw ineens gigantisch te schreeuwen (ik vermoed schelden in het Frans???) en sloeg/trapte tegen een willekeurige boom... hoe het verder met hem is afgelopen is mij niet bekend  ;D

Wat een joker zeg .... Vast afgevoerd naar het vaste land in de Witte Jassen Watertaxi?  ;D

Gr, Phil

theomuusse

Ik kwam hem op de boot terug tegen met Vincent en Kris, waar hij al lachend een statief meenam wat in de uitgang was achtergebleven.
Volgens mij was het een tijdelijke exit-noir....
Theo

HJDT

#107
Ik denk dat ieder die er geweest is niet genoeg kan benadrukken hoe belangrijk het is dat je gewoon stil blijft zitten en niet gaat rondlopen want dat heeft echt geen zin. Wees zo stil mogelijk, beweeg niet veel en wacht op wat komen gaat. De ploeg van de watertaxi van gisteren kreeg de vogel na ongeveer een uurtje te zien. Ook toen duurde het even voordat iedereen hem zag, ondanks dat de waarnemingsafstand niet veel meer geweest zal zijn dan 20 meter. De vogel fourageert onder laaghangende takken aan de waterkant en is daardoor vaak niet zichtbaar.
Overigens was de vogel tien minuten na onze aankomst ook aanwezig maar toen iemand op gedempte maar licht enthousiaste toon begon uit te leggen waar we moesten kijken vloog het beest weg. Het lag voor de hand dat dit wel door ons kwam.
Kortom: de vogel is skulkerig en schuw en daar moet elke bezoeker zich door zijn gedrag op instellen.

Groet Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Yeronimo

Citaat van: JohanvantBosch op september 20, 2010, 16:25:31 PM
Citaat van: jw90_online op september 20, 2010, 16:08:41 PM
Nog even ter bevestiging; klopt het dat je voor een retourtje Harlingen - Vlieland een dikke 28 euro kwijt bent? Ik begrijp niet helemaal wat er wordt bedoeld op de website van rederij Doeksen. Alvast bedankt  ;D !
volgens mij is een retourtje 18 euro, als ik het me goed herinner...

Heb je enig idee of ze daar werken met OV?
Dus of mijn studentenreisproduct in het weekeind geldig is voor de boot.
Op http://www.9292ov.nl/9292ov37.asp# staat dat het ook een OV-bedrijf is, dus dan zou je verwachten dat ze aan de OV doen. Maar op TESO (boot naar Texel) was het niet het geval terwijl TESO wel in de lijst staat van OV-bedrijven.

Alvast bedankt
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Marije

je betaalt voor de sneldienst E 6,00 toeslag bovenop het normale tarief. Voor een retour is dat E 22,74 + E 6,00.
Hou er rekening mee dat die toeslag voor een enkele reis is. Dus wil je terug met de sneldienst, dan betaal je nogmaals die E 6,00
Ga je met de gewone boot terug dan betaal je die toeslag niet.

Voorbeeld:
je gaat heen met de snelboot en terug met de gewone boot is de prijs E 28,74.
Ga je heen en terug met de snelboot, dan betaal je E 34,74

Marije

Citaat van: Yeronimo op september 20, 2010, 17:33:27 PM
Citaat van: JohanvantBosch op september 20, 2010, 16:25:31 PM
Citaat van: jw90_online op september 20, 2010, 16:08:41 PM
Nog even ter bevestiging; klopt het dat je voor een retourtje Harlingen - Vlieland een dikke 28 euro kwijt bent? Ik begrijp niet helemaal wat er wordt bedoeld op de website van rederij Doeksen. Alvast bedankt  ;D !
volgens mij is een retourtje 18 euro, als ik het me goed herinner...

Heb je enig idee of ze daar werken met OV?
Dus of mijn studentenreisproduct in het weekeind geldig is voor de boot.
Op http://www.9292ov.nl/9292ov37.asp# staat dat het ook een OV-bedrijf is, dus dan zou je verwachten dat ze aan de OV doen. Maar op TESO (boot naar Texel) was het niet het geval terwijl TESO wel in de lijst staat van OV-bedrijven.

Alvast bedankt

Volgens mij doet Doeksen ook niks met de OV studentenkaart

Jelle Aalders

Citaat van: Bas vd Burg op september 20, 2010, 14:27:03 PM
Even als aanvulling op het bericht van Jaap Dijkhuizen: hoe ziet de locatie eruit, waar kun je het beste staan, en niet geheel onbelangrijk hoe klinkt de roep van een Noordse Waterlijster?

Volgens mij gaan er morgen toch wel een aardig clubje naar Vlieland: Albert de J, Arie K, Peter V, Jaap D, Bas vd B, Sam G, Jaap E en enkele vogelaars uit Zeeland (oa Thomas L en Ies M).

Het wordt morgen dus ook druk. Vanuit Gelderland vertrekken we ook met zijn 5en.
Met vriendelijke groet,

Jelle Aalders

twitter.com/jelleaalders

Karel Hoogteyling

#112
Update vanaf de boot: en vanwege geen bereik:
Vogel hield zich vooral in zw hoek op. Aldaar 3-4 flinke stobben / boomstronken in nat dras. De vogel liet zich daar vandaag het meest zien, veelal erg laag (bukken) kort - maar soms erg goed. Ook roepend, en Roodborst wegjagend. Eenmaal zat de vogel lange tijd luid roepend 5m HOOG in n boom en toen erg goed te zien. Succes voor de di-dag gangers!

vriendelijke groet,
Karel Hoogteyling

migratorius

Citaat van: BWoets op september 20, 2010, 16:53:38 PMEen Franstalige Belg begon, toen een aantal (<10%) mensen de vogel hadden gezien, in de doodstille Kooi met 180 man/vrouw ineens gigantisch te schreeuwen (ik vermoed schelden in het Frans???) en sloeg/trapte tegen een willekeurige boom... hoe het verder met hem is afgelopen is mij niet bekend  ;D
Hij riep volgens mij "Ju, ju, ju" (als in Nondeju) en nog wat onverstaanbaars. Hij kwam achter me langs gelopen en ik zei nog dat ik uit *Engeland* gekomen was en dat-ie kalm moest blijven. "Calme... foeter, foeter, foeter". Zijn begeleider (of was het toch een vriend?) zei dat-ie altijd zo was... arm België!

Toen ik de vogel vlak daarna vrij goed in beeld had, schreeuwde een of andere oudere dame achter mij: "Ja, ja, ja, ja!" (tja, 'n orgastisch genot, zo'n waterlijster). Toen was-ie natuurlijk meteen weer uit beeld... Ik ben toen maar elders op het eiland de toerist gaan uithangen. En een *juveniele* Roodkopklauwier had ik ook nog nooit gezien.

JanHein

Leo Heemskerk

  Helaas
We zijn gesnapt onze man is opgepakt   ;-)
Lees    http://bit.ly/akInuB
Groet,
Leo  8)
Groet,

Leo Heemskerk

jonas D

Dus wil dat zeggen dat de vogel gewoon losgelaten is om bezoekers te lokken? :huh:
Groeten,
Jonas

Leo Heemskerk

Citaat van: jonas D op september 20, 2010, 19:09:23 PM
Dus wil dat zeggen dat de vogel gewoon losgelaten is om bezoekers te lokken? ???

Komt er op neer dat het opgevallen is dat we op Vlieland waren. Lees vooral ook de ander - Nonsens Nieuws berichten op die site  ;)
Groet,

Leo Heemskerk

joostheeremans

Citaat van: jonas D op september 20, 2010, 19:09:23 PM
Dus wil dat zeggen dat de vogel gewoon losgelaten is om bezoekers te lokken? ???


Ga eens mee met de vliehorst expres en naast de chauffeur zitten, dan weet je dat je dit met een flinke schep zout moet nemen ;D
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

joost van der Laan

anders hadden we over een paar weken een dikbekfuut gehad ;D
Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

teunvankessel

Morgen gaan George Tanis, Piet Admiraal, Wouter Jansen, Willem Bosma, Thijs Gerritsen en ik ook zoeken. We hebben wel pas de boot van 14.15 dus zijn we hopelijk rond half 5, 5 uur bij de kooi.
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders