Hoofdmenu

Plant onbekend 3

Gestart door wouterbosgra, september 18, 2010, 10:15:12 AM

Vorige topic - Volgende topic

wouterbosgra

Ik zou graag willen weten wat deze soort is
Het betreft deze   waarneming   http://waarneming.nl/waarneming/view/50128296
Plant onbekend - Plantae indet. gezien op 2010-09-17 te Schoorlse Duinen - Nieuwe Weg
foto`s :

bij voorbaat dank Wouter Bosgra

paulhoekstra

Lijkt wel op Oeverkruid, maar het is lastig te zien zo, dus van mij mag het ook iets anders zijn.

groet,
Paul
groeten,
Paul

paulhoekstra

Oeps, verkeerd gekeken, werd de composiet bedoelt? Dat lijkt me tandzaad, maar ik kan zo niet zien welke soort (misschien smal tandzaad).

groet,
Paul
groeten,
Paul

Hinko

#3
als ik moest gokken zou ik zeggen: Knikkend tandzaad (en ik denk ook wel dat dit hem is). Verder zie ik nog Moerasdroogbloem.


Er is ook een punt waarop je als florist moet zeggen: als een plant er niet beter bijstaat dan dit, dan groeit hij er niet.


Mijn advies: kijk in de omgeving rond of er wel normale exemplaren van deze soort aanwezig zijn (9 van de 10 keer is dat het geval) en verknoei je tijd niet met kwijnende exemplaren.

mvgr, Hinko

wouterbosgra

Hinko, vanuit floristisch oogpunt snap ik je volkomen. Echter: ik ben geen florist. Zie mij als die idioot die als een blij kind door de duinen stuitert, en bij elk plukje of miezerig frutseltje roept: "wat is dit?" "en dit?" "en dit?". Dat het op naam brengen niet altijd mogelijk is, is natuurlijk duidelijk. Helaas waren dit de enige frutsels in de buurt.

wouterbosgra

Koos B. heeft er knikkend tandzaad van gemaakt. allen, bedankt voor het meedenken!

Windekind

Citaat van: wouterbosgra op september 18, 2010, 11:31:09 AM
ik ben geen florist. Zie mij als die idioot die als een blij kind door de duinen stuitert, en bij elk plukje of miezerig frutseltje roept: "wat is dit?" "en dit?" "en dit?".

Thats the way I ,like it, onbekommerd
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins