Hoofdmenu

buitenlandse kever.

Gestart door joost van der Laan, september 04, 2010, 09:35:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

joost van der Laan

Weet iemand wat voor kever dit is, ik heb hem gevonden in florida in februari. Hij was ongeveer 2 cm groot. Hij lag in het zwembad, een waterkever? ;)
Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

beetlestitch

een mooie bladspriet maar de naam geen idee. groeten toon.
Toon Keukelaar

joost van der Laan

Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

harry60

M.Vr.Gr. Harry de Koning

joost van der Laan

 :o bedankt dat je hem gevonden hebt. Hij staat trouwens volgens mij niet op Observado.org? moet ik hem even 'aangeven' bij de nieuwe soorten? volgens is het hem wel echt hoor.
Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

jan cuppen

Zo werkt dat dus echt niet. :'( Je hebt een kever gefotografeerd in een zwembad in Florida en met wat speurwerk op internet wordt het een Australische soort. Er zijn honderden soorten Scarabaeidae (op wereldschaal) die op deze kever lijken. DE kans dat je op deze manier de goede soort benoemd is nagenoeg nul.
Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen

joost van der Laan

oh jammer, hij lijkt er echt enorm op, maar hoe kun je ze dan uit elkaar houden, met een microscoop?
Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

jan cuppen

Je hebt én de goede literatuur nodig én een goed binoculair én je moet kunnen determineren, daarnaast is ervaring ook nog wenselijk. Het is zeker met buitenlandse kevers en dan ook nog van ander continenten echt niet zo simpel. Met wat plaatjes vergelijken kom je er meestal niet uit. Van de Nederlandse kevers is minder dan de helft van de soorten met behup van foto's te determineren.
Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen

harry60

Jan heeft helemaal gelijk, en ik heb ook niet gezegd dat het die kever is al gaat hij misschien wel in die richting, maar misschien zijn er zoveel gelijkende soorten van die kever die dat er niets van te maken is.
Je zou misschien eens op een Amerikaans forum van kevers kunnen proberen of zei je wat verder kunnen helpen.

Heb even gezocht maar kon niet echt veel vinden op deze na: http://able2know.org/forum/insects/


M.Vr.Gr. Harry de Koning

beetlestitch

kijk hier in europa maar eens bij deze kleine meikeverachtigen meerdere soorten en kleine verschillen. dit is in de tropen nog veel erger daar het soorten aantal vele malen groter is dan hier dus luister naar jan. groeten toon.
Toon Keukelaar