Verrekijker, onder de €100,=

Gestart door Stijn E., september 10, 2010, 19:44:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

Stijn E.

Omdat mijn vader nogal eens meegaat vogelen, vaak omdat hij dan voor me rijdt (:)) vind hij het wel leuk om ook wat te kunnen zien en daarvoor wil hij graag een kijker(tje) hebben. Meer dan 100 euro wil hij daar niet aan uitgeven en dan weet je uiteraard al dat je geen topkwaliteit kan verwachten ;) Echter zal er ongetwijfeld verschil zijn in prijs-kwaliteit. Kan iemand mij, en m'n vader, helpen met de keuze? Bedankt alvast!  :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

KorHaan

Onder de € 100 is de keus een porro; Nikon Action 8x40 is een hele beste kijker. Heb ik zelf gehad, mooi helder, groot gezichtsveld, goed scherp, was toen iets van € 89. Hij is niet waterdicht, dus een beetje oppassen met regen.

Een fatsoenlijke dakkant onder de € 100 kun je wel vergeten, porro's bieden hier veel betere kwaliteit.

Voor iets meer heb je de Nikon Action EX 8x40, die is wel ( redelijk ) waterdicht, al is het een porro.

Wil je vader iets kleiners, dan is de reverse porro van Olympus 8x25 een heel mooi kijkertje, of iets van Bynolyt als reverse porro, in 8x25 of 8x30.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

Stijn E.

Dank voor je reactie Ronald ;)

Die Nikon Action 8x40 is inderdaad een mooi ding, maar met de Action EX ernaast kiest mijn vader toch voor die laatste, vooral ook omdat die waterdicht is ;)
Dan geeft hij liever 40 euro meer (dan gepland) uit dan dat hij straks een kijker vol water heeft  B)

Nog even overdenken, maar ik verwacht dat de Nikon Action EX 8x40 'm wordt ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Norman

Ik heb nog een splinternieuwe (1x gebruikt, nog nieuw in doos) Bynolyt Sparrow 10x42 liggen. De 10x vergroting ligt mij niet.
Ik heb ook een Bynolyt 8x42 liggen die ik altijd met heel veel plezier heb gebruikt en tegenwoordig gebruik ik alleen nog mijn Swarovski 7x42 kijker.

Als je vader interesse heeft mag hij deze Bynolyt 10x42 kijker voor € 100,00 overnemen. De nieuwprijs was omstreeks de € 225,00.

Stijn E.

Citaat van: Norman op september 11, 2010, 14:46:29 PM
Ik heb nog een splinternieuwe (1x gebruikt, nog nieuw in doos) Bynolyt Sparrow 10x42 liggen. De 10x vergroting ligt mij niet.
Ik heb ook een Bynolyt 8x42 liggen die ik altijd met heel veel plezier heb gebruikt en tegenwoordig gebruik ik alleen nog mijn Swarovski 7x42 kijker.

Als je vader interesse heeft mag hij deze Bynolyt 10x42 kijker voor € 100,00 overnemen. De nieuwprijs was omstreeks de € 225,00.

Klinkt goed Norman! Die Bynolyt Sparrow is sowieso een erg leuk aanbod, echter is de uittredepupil een 0,8 mm kleiner en voor ouderen (tsja, mijn vader is ook niet de jongste meer...  B)) is een uittredepupil van 5 of hoger beter, heb ik me laten vertellen ;) Verder twijfelt hij of de 10x vergroting hem wel ligt, dus hij denkt er nog even over na ;) Overigens wel een heel leuk aanbod  :duim:

Wat voor kijker is die 8x42 precies? Wellicht is dat wel een kijker die wat beter bij m'n vader past? :)

Ik hoor het wel weer  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Norman

Hoi Stijn,

Die 8x42 is ook een Bynolyt Sparrow, maar deze is niet te koop. Dit is mijn reserve-kijker, alleen de 10x42 is te koop.

Vwb. de uitredepupil, dit ligt precies andersom. Hoe ouder je word des te kleiner de maximale grote van je pupil in een donkere situatie.
Wel is het zo dat een kijker met een grotere uittredepupil rustiger kijkt. Echter dit is vooral van belang als je vaak in de schemer of zelfs het donker kijkt.

Kijk maar eens op deze links, daar staat heel veel informatie over kijkers:

http://www.houseofoutdoor.com/verrekijkers
http://www.swarovskiverrekijkers.com/

Stijn E.

Sorry Norman dat ik je even verkeerd begreep ;)

Dat over die uitredepupil; goed dat je het zegt! Bewijst maar weer dat je niet alles moet geloven  B)
Mijn vader slaapt er nog een nachtje over, maar jouw aanbod is zeker een optie  :duim:

Je hoort van me (ons) ;)!
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Stijn E.

M'n vader heeft even rustig nagedacht en overlegd en hij wil de kijker (waarschijnlijk) wel hebben Norman!
Hij vind het wel fijn om eventjes door het ding gekeken te hebben voor de aankoop dus vandaar de vraag of we een keer naar je toe kunnen komen om eventjes te proberen en om vervolgens, als m'n vader positief is, de aankoop af te handelen  :blink:

Ik hoor graag wat van je!  :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog