"ZET JE KOP ER OP"

Gestart door andre.schulten, september 07, 2010, 19:29:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

andre.schulten

In het topic ''filosofisch denkhoekje'' dook op een gegeven moment het onderwerp 'verharding en omgang' op.

Ik heb gesuggereerd dat het gekrakeel dat in het forum hier&daar en bij tijd&wijle de kop opsteekt vermindert als de vorm van het forum minder onpersoonlijk zou zijn
(bij gevoelige onderwerpen zoals bijvoorbeeld de jacht). (Toegegeven: over het algemeen valt het op het waarneming-forum heel erg mee, vergeleken bij andere forums; kijk maar eens naar de reacties op berichten van de digitale dagbladen)

Hoe?
Heel simpel: iedereen plaatst zijn pasfoto als avatar.
Het is even wennen, beetje eng misschien, maar ik ben ervan overtuigd dat het (in ieder geval een beetje) helpt.

Het schijnt eerder geopperd te zijn, maar ach.. zolang doe ik nog niet mee.
Dus wat mij betreft: roept u maar!



andre.schulten

..of ehh.. pláátst u maar   ;D ;D

ronald

hoewel mijn verstand nog wat protesteerd vind ik het idee om het anonieme er af te halen wel zo mooi dat ik mijn foto er binnenkort ook op zet, nog ff zoeken naar een normale foto van me (heb ik meteen nog ff tijd om aan t idee te wennen...)
groeten, Ronald van Seijen

vuurvlinder

Ah, ik net dat dit topic is gestart dus verplaats ik mijn reactie vanuit het andere topic hier heen.

Een foto van mijzelf heb ik wel op Facebook en Hyves, maar zou dat niet   op een openbaar forum willen hebben. Ik hou het hier liever bij mijn   vuurvlinder. Dat zegt meer over mijn bezigheden in de natuur dan een   foto van mijzelf.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Botervlieg

Hallo Andre,

Ik heb je bericht serieus gelezen en er serieus over nagedacht.

Waar ik persoonlijk wel wat moeite mee heb, is het totale plaatje.
- Het is hier een regel je naam onder je bericht te zetten (Sta ik achter).
- Veel van ons doen toch ook veel waarnemingen in/rond het huis.
Op waarneming.nl is de woonlocatie van de waarnemer redelijk (gemakkelijk) te achterhalen.
- En dan zou ik ook nog mijn foto op het forum zetten.

Enerzijds denk ik dan "Oke, er is al zoveel over mij bekend, dat kan dan ook nog wel".

Anderzijds... Dat is een van de weinige dingen die van mij nog niet op het internet staat.
(Als iemand anders dat niet, om wat voor reden dan ook, al heeft gedaan...)

Voor mij in elk geval op dit moment de reden om mijn foto niet openbaar op het forum te zetten.

Groetjes,
Marleen

Zonnekoning

Zo fotogeniek ben ik nou ook weer niet om mijn avatar te voor een eigen pasfoto te vervangen..., en de huidige zegt zegt veel meer over mijzelf!
Daarnaast is mijn gezicht in de regio (en daarbuiten) bekend genoeg, dus ik zie het nut er niet van in om mijn "rotkop" ;) nog eens hier op het forum te plaatsen... :D 8)
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

Jarinka

Voor iemand die Jan Jansen heet is het niet zo erg. Er zijn zoveel mensen die zo heten, en ook veel mensen die hun foto uploaden.
Maar ik ben een van de weinige Jarinka's in Nederland, en de enige Jarinka Heijink. Dus als ik iets verkoop op Marktplaats kan iemand heel gemakkelijk mijn foto (en eventueel mijn huis) erbij zoeken.

Ik ben toch best wel voorzichtig met het op internet zetten van persoonlijke gegevens.
Groeten, Jarinka Heijink

vuurvlinder

Citaat van: Jarinka op september 07, 2010, 21:15:28 PM
Voor iemand die Jan Jansen heet is het niet zo erg. Er zijn zoveel mensen die zo heten, en ook veel mensen die hun foto uploaden.
Maar ik ben een van de weinige Jarinka's in Nederland, en de enige Jarinka Heijink. Dus als ik iets verkoop op Marktplaats kan iemand heel gemakkelijk mijn foto (en eventueel mijn huis) erbij zoeken.

Ik ben toch best wel voorzichtig met het op internet zetten van persoonlijke gegevens.

Weet je dat wel zeker? Ik dacht ook one of a kind te zijn maar dat is dus niet zo.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Jarinka

Citaat van: vuurvlinder op september 07, 2010, 21:32:07 PM
Citaat van: Jarinka op september 07, 2010, 21:15:28 PM
Voor iemand die Jan Jansen heet is het niet zo erg. Er zijn zoveel mensen die zo heten, en ook veel mensen die hun foto uploaden.
Maar ik ben een van de weinige Jarinka's in Nederland, en de enige Jarinka Heijink. Dus als ik iets verkoop op Marktplaats kan iemand heel gemakkelijk mijn foto (en eventueel mijn huis) erbij zoeken.

Ik ben toch best wel voorzichtig met het op internet zetten van persoonlijke gegevens.

Weet je dat wel zeker? Ik dacht ook one of a kind te zijn maar dat is dus niet zo.
Laat ik het anders zeggen: de enige Jarinka Heijink die op Google te vinden is. Alle links die via Google te vinden zijn, zijn op een of andere manier aan mij verbonden.
Groeten, Jarinka Heijink

Zonnekoning

Citaat van: Jarinka op september 07, 2010, 21:15:28 PM
Ik ben toch best wel voorzichtig met het op internet zetten van persoonlijke gegevens.

Ikke ook, en ik sta gewoon in het telefoonboek... 8)
Bij mij valt niet zo veel te halen en een klinker door de voorruit is de makkelijkste manier om mijn huis binnen te komen.
De kans dat dat gebeurd acht ik erg niet hoog en is toch niet te voorkomen...

Citaat van: vuurvlinder op september 07, 2010, 21:32:07 PM
Citaat van: Jarinka op september 07, 2010, 21:15:28 PM
...
Maar ik ben een van de weinige Jarinka's in Nederland, en de enige Jarinka Heijink....

Weet je dat wel zeker? Ik dacht ook one of a kind te zijn maar dat is dus niet zo.

Ikke wel, maar daar heb ik geen moeite mee...
Daarnaast is iedereen "one of a kind"..., zelf een eeneïige tweeling! 8)
Is misschien een leuke tekst voor op tegel te maken. :)
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

mabeline

ik geloof dat ik ook niet heel erg veel behoefte heb om een foto van mezelf te plaatsen hier
en dan is het niet dat ik mezelf niet aan jullie wil laten zien, maar ik weet niet zo goed wat het toevoegd op een forum.
Ik zal er nog is over nadenken, maar ik beloof nog niets  ;)
Bedankt voor het kijken en/of reactie

Met vriendelijke groet Diana

Marina

Er loopt zoveel raar volk op internet, ik heb mn portie wel gehad.
Je kunt er nu eenmaal niet van uitgaan dat iedereen te goeder trouw is.
Er is toch al zoveel méér van je bekend dan je eigenlijk zou willen.

En wie wil weten hoe ik eruit zie komt maar op de koffie, dan weet ik tenminste ook hoe die persoon eruit ziet.
Want t moet wel van twee kanten komen, hoor!
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Robert Heemskerk

#12
Juist leuk dat iedereen weer wat anders heeft als avatar  ;)

En de keuze vd avatar zegt meestal al genoeg (of de geschreven tekst) om iemand te leren kennen.
Ik vorm sowieso wel een bepaald beeld van een ander al heb je de persoon nooit gezien.
Dat is nu juist zo leuk van het internet.
Maar je bent natuurlijk vrij om een portret als avatar te gebruiken, of een combinatie?

groet, Robert

Jarinka

Groeten, Jarinka Heijink

Marina

 8)  alleen die baard zou ik uitgummen afscheren
Zie je niet veel meer eigenlijk, baarden en snorren.
Mn hubbie schoor na 30 jaar ook opeens zn snor af, wist niet wat ik zag!
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Bart van Hoogstraten

Ik vind het een goed plan André  :duim:
Vrolijk zal niemand ervan worden, van die kop van mij maar ik denk dat "verharding" tijdens discussie inderdaad minder snel opduikt als iedereen zich uit de anonimiteit verwijdert -> discussiëren met mensen met een echte naam en een foto erbij is sowieso prettiger.
Wat betreft "geloof" (daar treedt verharding op) -> van mij mag iedereen geloven wat ie wil. Maar ik ben, (nu nog steeds), pas echt geshockeerd van het feit dat er plots mensen op het forum opduiken die de evolutietheorie van Darwin, al dan niet gedeeltelijk, ter discussie denken te kunnen stellen. OP WAARNEMING.NL NOTA BENE!!! Dat heeft niets met geloof te maken -> je stelt toch ook niet de zwaartekrachttheorie van Newton ter discussie op een of ander natuurkundeforum omdat je aan Voodoo doet of zo???
Enfin, voor iedereen die, om wat voor reden dan ook, denkt het niet eens te kunnen zijn met de evolutietheorie hier een helder en goed verhaal van Bas Haring van de universiteit van Leiden:
http://www.studereninleiden.nl/actueel/bericht/de-zeven-misverstanden-over-darwin/
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Margreet Kwh

#16
Wow, een fantastisch stuk van Bas Haring. Die link ga ik bij de discussie zetten, Bart!
Edit: ik zie dat je zelf al gepost hebt. Prima-donna!

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Michiel en Milka

Bart,

Naar aanleiding van je bijdrage een paar vragen:

Waar staat dat je als gebruiker van dit forum (en van waarneming.nl in het algemeen) de evolutietheorie moet onderschrijven? En als je dat niet doet, dat je dan, althans hier, je mond moet houden?
Hebben opmerkingen/meningen meer kracht als je ze in hoofdletters schrijft? (d.i. schreeuwen op een forum)
Ik laat het bij deze vragen, (die overigens beter in het andere topic zouden passen).

Het artikel van Bas Haring heb ik eerst gelezen en een discussie over de theorie (!) van Newton lijkt me beter op een natuurkundeforum passen dan ergens anders. Maar dat terzijde.
Groet, Michiel

Bart van Hoogstraten

#18
Als je als (natuur-) waarnemer niet ziet dat er sprake is van evolutie... ik denk dat je je dan anders moet noemen. (rustig en kalm geschreven in onderkast  ;) ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Marina

Geloof dat het aardig off-topic gaat nu.
En "verharding" als het over religie gaat is van alle tijden. Hoeveel oorlogen zijn er niet uit naam van god/allah gevoerd? Hoeveel heksen zijn er niet verbrand? Hoeveel ketters zijn er niet gemarteld? Er is gemoord, gemarteld, verkracht, geplunderd, culturen uitgeroeid, alleen maar omdat "god" dat zogenaamd wilde.

En kan het nu weer over avatars gaan?
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Michiel en Milka

Akkoord. Ik zet mijn reactie in het andere topic.
Groet, Michiel

Bart van Hoogstraten

Ja, waar blijven die koppen nou? (en de bijbehorende echte namen?)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

ronald

met die koppen ben ik nog in mijn gewenningsfase, die is bij mij vaak nogal uitgebreid, ik evolueeer maar langzaam tot iemand die zijn foto gaat avateren  ;)

groeten, Ronald van Seijen

Jarinka

Ik ben al redelijk aan de kant van 'Kop erop', maar ik heb geen fatsoenlijke foto van mezelf :P.
Groeten, Jarinka Heijink

andre.schulten

ha, er gebeurt weer wat op dit topic..
dan kan ik ook wel eens onder mijn pet vandaan komen  ;D

andre.schulten

oja..ik kan het niet laten om er even de aandacht op te vestigen  8)

adminstrators, niets menselijks is hen vreemd  ;D   ;D   ;D ... http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=123367.0.html

ronald

dat is idd een fascinerend topic, een gewone vraag die door een admin nogal ongelukkig wordt beantwoord en waar me toch een bak modder door neerkomt, net of we met zijn allen zitten te wachten tot we ergens bovenop kunnen springen. mooi vind ik dat deze admin openbaar zijn excuses aanbiedt en toegeeft dat het een fout was. dat vind ik dan weer heel mooi, want een fout toegeven is heel moeilijk voor ons ego, daarom: respect!
groeten, Ronald van Seijen

Bart van Hoogstraten

Dat komt omdat ze er hun "KOP" niet bij hebben...  ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Marina

HAHA André, je hebt een heel ander hoofd zo zonder pet!
Ik vind die "bak modder" in genoemd topic nogal meevallen eerlijk gezegd en het ligt echt niet (alleen) aan die administrator.
Ik vraag me oprecht af of je dit soort discussies voorkomt door er een foto bij te zetten.
Smileys en verzachtende opmerkingen werken in zo'n geval beter vermoed ik.
De intentie is nu eenmaal niet altijd duidelijk in het geschreven woord en niet iedereen is even goed met woorden.
En natuurlijk soms zitten er idd azijnpissers tussen, maar die heb je overal en hier op waarneming zijn die gelukkig vèèèèr in de minderheid!
Vergeet niet dat er échte mensen achter zitten, met verschillende achtergronden en andere karakters. t Is net de Echte Wereld  8)
Wellicht een schone taak voor de admins om dit een beetje in goede banen te leiden?
Iemand als Vincent bijvoorbeeld, die is daar heel goed in (en ik geef toe, die heeft zn avatar-koppie mee  ;D )

lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Vincent Hart

Ik lees dit toevallig en bloos dubbel, Marina  ;)

Verder veel wijze woorden in dit topic. Denk inderdaad dat het meteen wat 'persoonlijker' wordt als je ziet tegen wie je het hebt - maar natuurlijk kunnen er redenen zijn waarom je liever niet met je porem op internet staat ... Daarnaast: Het is op een internetforum reuze makkelijk om elkaar verkeerd te begrijpen, aanstoot te nemen aan elkaars woorden, en veilig vanuit de anonimiteit al verhitte discussies nog een extra duwtje richting afgrond te geven. Bedenk dat eenieder zijn recht heeft op z'n mening, wees altijd bereid om kritisch naar je eigen standpunten te kijken, en als je het niet met iemand eens bent: Probeer duidelijk en geduldig uit te leggen waaróm. Slaap je ook rustiger van ;)

En natuurlijk lukt dat niet altijd. Als (gevonden wordt dat) je te ver bent gegaan: Doe niet te moeilijk over sorry zeggen, ook als je niet (helemaal) overtuigd bent dat die excuses op hun plaats zijn. Jezelf regelmatig relativeren doet daar - zowel tegenover anderen, als jezelf - wonderen bij  :duim:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers