Roze pelikaan Blauwe Kamer e.o.

Gestart door Albert de Jong, september 06, 2010, 17:03:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

Chris van Rijswijk

Tja, wat zal ik zeggen? Oh ja, ik weet het al:

Al draagt een escape geen ring,
Het is en blijft een lelijk ding...

Met vriendelijke groet,


Chris van Rijswijk

Kijk ook eens op mijn website http://www.birdshooting.nl/    



------------------------
De Azorengoudvink
Barmsijzen

Marcel Schoumans

Frank: De ring is er vorige winter afgevallen zeiden ze tegen mij en tegen Aart dat de ring tijdens het ontsnappen eraf was gegaan (http://waarneming.nl/waarneming/view/49873984).

Als de ring er vorige winter al afgevallen is hebben ze kennelijk nog geen tijd gehad om een nieuwe aan te brengen ondanks dat het verplicht is.

De informatie van Ouwehands is niet erg consistent. Ze missen een juveniel en ze proberen een adult te vangen...................ja, ja.

Ik geef de Pelikaan voorlopig het voordeel van de twijfel en heb mijn bedenkingen bij de verhalen van Ouwehands.


gr. Marcel

Dorine

N.a.v. de ringen van pelikanen die in Ouwehand wonen ben ik eens gaan kijken in foto's die ik daarvan heb.
Ik kom pelikanen tegen die aan beide poten geringd zijn; met een groene code ring (3 letters) en een gesloten metalen ring,
pelikanen die alleen de groene code ring hebben en ook kwam ik een foto tegen van een ongeringd exemplaar.
De foto's zijn van 30 juni 2009.

gr. Dorine
Dorine van Asten
peregrines.nl

Theo Linders

mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de

Dorine

Niet geteld, maar er zaten er toch wel een aantal hoor,
ik denk zo rond de 15 pelikanen.
Vorig jaar dus, dit jaar ben ik er niet geweest.
Dorine van Asten
peregrines.nl

Theo Linders

Citaat van: Dorine op september 07, 2010, 21:33:05 PM
Niet geteld, maar er zaten er toch wel een aantal hoor,
ik denk zo rond de 15 pelikanen.
Vorig jaar dus, dit jaar ben ik er niet geweest.

Ik dacht dat het bezoek zeer recent was, mijn fout. Maar die 15 klopt aardig, want er zouden 16 pelikanen in Ouwehands moeten zitten.
mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de

henkjanvdkolk

Citaat van: Chris van Rijswijk op september 07, 2010, 20:42:28 PM
Tja, wat zal ik zeggen? Oh ja, ik weet het al:

Al draagt een escape geen ring,
Het is en blijft een lelijk ding...



unringed and fully winged
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Klaas van Dijk

Citaat van: Dorine op september 07, 2010, 21:17:05 PMN.a.v. de ringen van pelikanen die in Ouwehand wonen ben ik eens gaan kijken in foto's die ik daarvan heb. Ik kom pelikanen tegen die aan beide poten geringd zijn; met een groene code ring (3 letters) en een gesloten metalen ring, pelikanen die alleen de groene code ring hebben en ook kwam ik een foto tegen van een ongeringd exemplaar. De foto's zijn van 30 juni 2009. gr. Dorine

Beste Dorine,

Prachtige foto's! En goed dat je ze hier even hebt geplaatst.

Bij de eerste vogel lijkt de metalen ring te strak te zitten (?). Het is een lipring, maar niet (helemaal) meer goed gesloten. Het lijkt geen stalen ring te zijn (die slijten niet), maar iets van aluminium. Bij Knobbelzwanen (ook met dit soort dikke poten) kunnen dergelijke niet-stalen ringen soms best snel (minimaal al na enkele jaren afvallen). Dus wellicht ook bij Roze Pelikaan? Who knows? En bij deze vogel zie je ook dat de kleurring ook al begint te verbrokkelen. Ook bij Knobbelzwaan vallen dergelijke kleurringen (kijk maar eens rond in de parken in Kopenhagen) er soms ook al weer vrij snel af (gaan kapot).

Beste anderen,

Het lijkt me geweldig hoor, een Roze Pelikaan van wilde herkomst! 't Zijn uitstekende vliegers, dus waarom niet? Makheid is inderdaad iets wat zich wel in de loop der tijd ontwikkelen moet, en ook individueel bepaald is. Een erg schuw individu zal, uitzonderingen daargelaten, niet opeens erg mak zijn, en een erg makke vogel zal, uitzonderingen daargelaten, inderdaad niet opeens erg schuw zijn.

Maar de bewuste vogel heeft natuurlijk wel degelijk ook individuele kenmerken! Zelf zonder ring etc. zou het best mogelijk moeten zijn, zeker nu er -kennelijk- flink wat foto's in omloop zijn van de tamme ongeringde vogel(s?) van de dierentuin, om met zekerheid vast te stellen of het wel of niet 'de' dierentuinpelikaan is. Gewoon zeer veel foto's in het veld maken, en vooral als de vogel is gevangen, bij de vangst alle onderdelen (vleugels wijduit!) goed op de foto zetten, veel maten nemen etc. Dan kom je best wel een eind.

Groetjes, Klaas

UtrechtsVogelNet

Ik heb meer dan eens "kooi-vogels" gezien zonder ringen in NL. Zo'n beetje alle denkbare vogelsoorten zijn overigens in NL te zien, ook heel veel exoten inclusief zeldzame. De meeste zijn natuurlijk geringd. Mijn eerste Chinese Zaagbekken heb ik bv in NL gezien (en later in het wild in China).

Denk bv eens aan die Ruppels gier enkele jaren geleden in Z Holland, ontsnapt bij een handelaar of i.d. tijdens een verhuizing als ik me goed herinner. En ik heb eens op een roofvogelshow een ongeringde Steenarend gezien.

Ik kan me verder niet voorstellen dat de claim van Ouwehand ongegrond zal zijn.  Jammer voor diegenen die dachten een nieuwe soort te kunnen bijschrijven ... maar er komt er vast nog wel weer eentje aanzeilen die niet ontsnapt is. Net zoals enkele jaren terug; die Peli ging net als de inmiddels overbekende Beekse Stouterik, Viezerik en Slimmerik half NL door voor-ie weer verdween richting Duitsland en heb ik in de motregen van behoorlijk dichtbij gezien in Friesland.

Gr, Phil

Certhia

Het interesseert mij niet eens zo zeer of ie wel of niet ontsnapt is, het gaat mij erom waarom zou ie ontsnapt zijn uit Ouwehand waar ze in eerste instantie (de dag van ontdekking) helemaal geen pelikaan misten en een dag later ineens een jonge pelikaan missen.
Daar gaat het mij om. T riekt! 

Certhia

Citaat van: UtrechtsVogelNet op september 07, 2010, 22:28:34 PM
Ik heb meer dan eens "kooi-vogels" gezien zonder ringen in NL. Zo'n beetje alle denkbare vogelsoorten zijn overigens in NL te zien, ook heel veel exoten inclusief zeldzame. De meeste zijn natuurlijk geringd. Mijn eerste Chinese Zaagbekken heb ik bv in NL gezien (en later in het wild in China).

Denk bv eens aan die Ruppels gier enkele jaren geleden in Z Holland, ontsnapt bij een handelaar of i.d. tijdens een verhuizing als ik me goed herinner. En ik heb eens op een roofvogelshow een ongeringde Steenarend gezien.

Ik kan me verder niet voorstellen dat de claim van Ouwehand ongegrond zal zijn.  Jammer voor diegenen die dachten een nieuwe soort te kunnen bijschrijven ... maar er komt er vast nog wel weer eentje aanzeilen die niet ontsnapt is. Net zoals enkele jaren terug; die Peli ging net als de inmiddels overbekende Beekse Stouterik, Viezerik en Slimmerik half NL door voor-ie weer verdween richting Duitsland en heb ik in de motregen van behoorlijk dichtbij gezien in Friesland.

Gr, Phil




Als deze vogel in de OVP had gezeten was er niks aan t spreekwoordelijke handje. Hopelijk  laat deze unit zich niet vangen (of is dat ondertussen toch al gelukt?)






Rein Genuït

Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

HPM

Citaat van: Certhia op september 07, 2010, 22:29:06 PM
Het interesseert mij niet eens zo zeer of ie wel of niet ontsnapt is, het gaat mij erom waarom zou ie ontsnapt zijn uit Ouwehand waar ze in eerste instantie (de dag van ontdekking) helemaal geen pelikaan misten en een dag later ineens een jonge pelikaan missen.
Daar gaat het mij om. T riekt!
Pff. Misschien hadden ze ze nog niet nageteld toen ernaar gevraagd werd of wist de telefoniste er niets van.
Neem jullie verlies nou maar.

--
Groeten, Herman van der Meer

Herman van der Meer

Guus Peterse

Communicatie is een vak, daar is en studie aan gewijd. Miscommunicatie van één dag, da's toch helemaal niks? De eerste weet er gewoon nog niets van, de tweede weet er nog niet het fijne niet van en pas na een dag zijn intern alle feiten bekend. Zo gaat dat soms.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

UtrechtsVogelNet

Citaat van: Certhia op september 07, 2010, 22:32:49 PM
Citaat van: UtrechtsVogelNet op september 07, 2010, 22:28:34 PM
Ik heb meer dan eens "kooi-vogels" gezien zonder ringen in NL. Zo'n beetje alle denkbare vogelsoorten zijn overigens in NL te zien, ook heel veel exoten inclusief zeldzame. De meeste zijn natuurlijk geringd. Mijn eerste Chinese Zaagbekken heb ik bv in NL gezien (en later in het wild in China).

Denk bv eens aan die Ruppels gier enkele jaren geleden in Z Holland, ontsnapt bij een handelaar of i.d. tijdens een verhuizing als ik me goed herinner. En ik heb eens op een roofvogelshow een ongeringde Steenarend gezien.

Ik kan me verder niet voorstellen dat de claim van Ouwehand ongegrond zal zijn.  Jammer voor diegenen die dachten een nieuwe soort te kunnen bijschrijven ... maar er komt er vast nog wel weer eentje aanzeilen die niet ontsnapt is. Net zoals enkele jaren terug; die Peli ging net als de inmiddels overbekende Beekse Stouterik, Viezerik en Slimmerik half NL door voor-ie weer verdween richting Duitsland en heb ik in de motregen van behoorlijk dichtbij gezien in Friesland.

Gr, Phil




Als deze vogel in de OVP had gezeten was er niks aan t spreekwoordelijke handje. Hopelijk  laat deze unit zich niet vangen (of is dat ondertussen toch al gelukt?)

Hoezo niet een escape dan alsie in de OVP rond had gehangen ?!? Die redenatie ontgaat mij geheel. Ouwehand had vroeg of laat nog steeds aan de bel getrokken ... en escape of niet, zo'n bakbeest uberhaupt al zien is natuurlijk gewoon mooi.
Ik denk nog regelmatig terug aan de gaafste escape ooit die ik heb gezien in NL: Steller's Zee-arend bij Breskens, voorjaar 2009. Had ik beslist niet willen missen!

Gr, Phil

frankw

Citaat van: Certhia op september 07, 2010, 22:32:49 PM
Citaat van: UtrechtsVogelNet op september 07, 2010, 22:28:34 PM
Ik heb meer dan eens "kooi-vogels" gezien zonder ringen in NL. Zo'n beetje alle denkbare vogelsoorten zijn overigens in NL te zien, ook heel veel exoten inclusief zeldzame. De meeste zijn natuurlijk geringd. Mijn eerste Chinese Zaagbekken heb ik bv in NL gezien (en later in het wild in China).

Denk bv eens aan die Ruppels gier enkele jaren geleden in Z Holland, ontsnapt bij een handelaar of i.d. tijdens een verhuizing als ik me goed herinner. En ik heb eens op een roofvogelshow een ongeringde Steenarend gezien.

Ik kan me verder niet voorstellen dat de claim van Ouwehand ongegrond zal zijn.  Jammer voor diegenen die dachten een nieuwe soort te kunnen bijschrijven ... maar er komt er vast nog wel weer eentje aanzeilen die niet ontsnapt is. Net zoals enkele jaren terug; die Peli ging net als de inmiddels overbekende Beekse Stouterik, Viezerik en Slimmerik half NL door voor-ie weer verdween richting Duitsland en heb ik in de motregen van behoorlijk dichtbij gezien in Friesland.

Gr, Phil




Als deze vogel in de OVP had gezeten was er niks aan t spreekwoordelijke handje. Hopelijk  laat deze unit zich niet vangen (of is dat ondertussen toch al gelukt?)
Om 20.45u zat íe er nog.

Albert de Jong

#76
Tijd voor een overzichtje van de feiten. Ik zie dat Max het niet meer volgt...

De vogel wordt gevonden in de Blauwe Kamer op 5 september. Op 6 september wordt de vogel 's middags teruggevonden op de grote plas aldaar. De waarnemers zien twee gave vleugels, met zekerheid kale poten en een mobiele vogel. Ouwehands Dierenpark wordt gebeld om na te gaan of het toch niet misschien om een vogel van uit het park gaat. Dat ontkennen ze. 's Avonds vliegt de vogel naar de Schoutenwaard en wordt door verschillende mensen goed gezien. De vogel foerageert actief en beweegt zich op een gegeven moment 500 meter oostwaarts.

Op 7 september blijkt de vogel weer in de Blauwe Kamer te zitten en wordt deze heel de dag waargenomen. Ouwehands Dierenpark blijkt ineens wel een paar medewerkers gemobiliseerd te hebben om volgens Utrechts Landschap de jonge vogel te gaan vangen. Boswachter Hugo Spitzen deelt per telefoon mee dat hij een bekende is van de medewerkers van het park, meehelpt met vangen en dat het 100% om een vogel van het park gaat. Onduidelijk blijft (1) waarom ze eerst dachten aan een jonge, tamme vogel, (2) de vogel géén ringen heeft en (3) deze niet reageert op vangstpogingen. De AID wordt ingelicht omdat het vangen van een niet geringde vogel en dus mogelijk wilde vogel strafbaar is.

Punt 1 en 2 duiden of op gewoon een slechte administratie van het Dierenpark, of op een illegale vangst van een vogel die niet van hun is. Dit laatste is onwaarschijnlijk nu blijkt dat er wel degelijk een ongeringde adult in het park zou moeten zitten (foto Jaap). Punt 2 is vreemd omdat een metalen clipring verplicht is en echt niet zomaar van de poot af slijt. Punt 3 is lastig te verklaren. Pelikanen in dierentuinen reageren vaak heel enthousiast op visvoer, maar hij is uit zijn normale doen, zo lijkt me.

Het zou mooi zijn als Ouwehands uitlegt wat er nu precies aan de hand is. Wanneer het inderdaad om hun vogel gaat, is de winst voor de vogelaarswereld dat het Dierenpark nu weet dat er kritisch wordt meegekeken naar gevallen zoals dit.



Citaat:
Pff. Misschien hadden ze ze nog niet nageteld toen ernaar gevraagd werd of wist de telefoniste er niets van.Neem jullie verlies nou maar.--
Groeten, Herman van der Meer


Waar slaat dit op Herman? Het gaat niet om verliezen of winnen. Soms moet je dingen even uitzoeken.
Openlijk liefhebber van meeuwen en ganzen.
Werkt bij Sovon als communicatiemedewerker.

frankcoenjaerts

Voor wat het waard is Albert, net nog even uitgezocht dat de ongeringde foto dateert uit november 2009  :-[
Met vriendelijke groeten,

Frank

Max Berlijn

Albert,

Bedankt, volgens mij is nog steeds niet duidelijk wat de waarheid is van wat Ouwehands beweert. Het verleden (Harlekijneend, Sneeuwuil Meerssen) geven mij aan voorzichtig met uitingen van dierenparken en vogelhouders te zijn. In mijn optiek moet een AID hier goed op controleren voor ze een vangactie goedkeuren....

Gr Max
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

UtrechtsVogelNet

Ik vind het op zijn minst vreemd dat er in sommige schrijfsels hierboven tussen de regels door wordt getwijfeld of de vogel echt wel van Ouwehands is, en dat er ineens ook een soort van openbaar 'detective-je' wordt gespeeld. In de administratie van Ouwehands zal ongetwijfeld blijken dat ze een vogel missen, en ik kan geen enkele reden bedenken dat een bekende dierentuin een vogel op illegale wijze zou willen bekomen. Idem dito dat een SBB-medewerker daaraan aktief zou meewerken.
Het is denk ik zoals Guus als schreef, en het kost soms nu eenmaal tijd om goed uit te zoeken of een dier mist of niet. Alle suggestieve schrijfsels dat het misschien toch om een wilde vogel gaat, die dan nu mogelijk illegaal wordt gevangen, vind ik eerlijk gezegd niet zo gepast.

Formuleer het of neutraal, of wacht gewoon tot het goed is uitgezocht met schrijfsels (het is hier ten slotte geen Telegraaf, mag ik hopen).

Gr, Phil

Max Berlijn

Phil, ervaring leert dat "fatsoenlijk" afwachten niet altijd voor het gewenste resultaat zorgt. Zie mijn eerder aangehaalde voorbeelden. Ik ken Ouwehands niet maar heb genoeg ervaring om niet voetstoots aan te nemen dat dierenparken zuiver op de graad zijn. Nu is de vogel nog vrij en indien die wild is wil ik dat graag zo houden..
Helaas is mijn ervaring met de controle van de AID ook niet positief (wederom Sneeuwuil Meerssen) hun kunde betreffende het inschatten van verhalen en herkomst van soorten is zeker niet dusdanig om wederom het aan hun over te laten.

Groet Max
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

UtrechtsVogelNet

Hoi Max,

Ik snap je punt en kan me er op zich ook in vinden: ik vind ook dat een wilde vogel wild hoort te blijven, en er zal vast wel kaft tussen het koren zitten. Maar mijn punt is dat ik het niet terecht vind dat een bekende dierentuin al bij voorbaat (in ieder geval tussen de regels door) suggestief wordt veroordeeld zonder feiten; daarom schreef ik: of neutraler formuleren of pas melden als duidelijk is hoe het nu precies zit.

Groet, Phil

lennartv

Krijgen ze bij Ouwehands ook nog wel eens een bloedcontrole oid? In dat geval zou het makkelijk te zien kunnen zijn aan het DNA als hij zou worden gevangen.
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

Theo Linders

@lennartv, als het goed is (en dat is verplicht) heeft de pelikaan een onderhuidse chip.

Citaat van: UtrechtsVogelNet op september 08, 2010, 07:38:28 AM
Hoi Max,

Ik snap je punt en kan me er op zich ook in vinden: ik vind ook dat een wilde vogel wild hoort te blijven, en er zal vast wel kaft tussen het koren zitten. Maar mijn punt is dat ik het niet terecht vind dat een bekende dierentuin al bij voorbaat (in ieder geval tussen de regels door) suggestief wordt veroordeeld zonder feiten; daarom schreef ik: of neutraler formuleren of pas melden als duidelijk is hoe het nu precies zit.

Groet, Phil

we veroordelen niets, maar we plaatsen alleen maar vraagtekens bij de handelswijze van deze dierentuin.
mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de

Certhia

Citaat van: HPM op september 07, 2010, 22:34:30 PM
Citaat van: Certhia op september 07, 2010, 22:29:06 PM
Het interesseert mij niet eens zo zeer of ie wel of niet ontsnapt is, het gaat mij erom waarom zou ie ontsnapt zijn uit Ouwehand waar ze in eerste instantie (de dag van ontdekking) helemaal geen pelikaan misten en een dag later ineens een jonge pelikaan missen.
Daar gaat het mij om. T riekt!
Pff. Misschien hadden ze ze nog niet nageteld toen ernaar gevraagd werd of wist de telefoniste er niets van.
Neem jullie verlies nou maar.

--
Groeten, Herman van der Meer



Herman t heeft niks met verlies te  maken. Heb al een aantal geaccepteerde Peli's als je denkt dat t me daar om gaat.
Grappig om te zien hoe mensen denken. Ik vind gewoon dat alle info die we kregen op zn minst vaag is te noemen en als je daar dan vraagtekens bij zet denkt men gelijk dat het lijst technisch denken is.
JAmmer maar ik had ik had ook niet iets anders hoeven verwachten denk ik.

HPM

Maar waarom de integriteit van de dierentuin in twijfel trekken als er een heel normale verklaring voor kan zijn dat ze eerst nee zeiden en de volgende dag ja?
Ik vind al die verdachtmakingen nogal stuitend. Nu moet er ook al bloedonderzoek komen. Wat is dat voor flauwekul? Die dierentuin hoeft toch geen verantwoording af te leggen aan een paar privépersonen? Als er goede reden is om te denken dat ze de boel belazeren stap je naar de politie (AID) en dan ga je niet in het openbaar verdachtmakingen spuien. Maar ik zie dat de AID ook al niet te vertrouwen is. Max pleit er geloof ik impliciet voor om daarom het heft maar in eigen hand te nemen. ("...hun kunde ... is zeker niet dusdanig om wederom het aan hun over te laten").
Zodra jullie ook maar het idee hebben dat er kritiek op jullie wordt geuit is de wereld te klein, maar wel een dierentuin van liegen en overtreding van de wet beschuldigen en de AID als onbetrouwbaarheid afschilderen. En dat alles zonder enige onderbouwing. Inderdaad heel 'grappig' om te zien hoe mensen denken. Maar ik vind dat "t riekt!"

--
Groeten, Herman van der Meer

Herman van der Meer

lennartv

Citaat van: HPM op september 08, 2010, 09:12:25 AM
Maar waarom de integriteit van de dierentuin in twijfel trekken als er een heel normale verklaring voor kan zijn dat ze eerst nee zeiden en de volgende dag ja?
Ik vind al die verdachtmakingen nogal stuitend. Nu moet er ook al bloedonderzoek komen. Wat is dat voor flauwekul?

Een dierentuin kan zich ook vergissen. Als deze vogel inderdaad een onderhuidse chip heeft is dat makkelijk te controleren. Ik beschuldig in ieder geval niemand van liegen maar als het mogelijk is om voor 100% zeker te zijn (chip) dan moet je zo'n mogelijkheid niet laten liggen.
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

GertJ

#87
http://waarneming.nl/waarneming/view/49872712
Das ook wel apart: de vogel komt bij tijd en wijle aanvliegen uit de richting van Achterberg.
Voor mensen die niet precies weten waar Achterberg, Ouwehands Dierpark en de Blauwe Kamer liggen raad ik aan om dit eens op Googlemaps op te zoeken.
Groet Gert Jager

Certhia

Sorry maar ik blijf erbij dat je hard moet kunnen maken dat die pelikaan die daar zit van jou is voor dat je hem vangt. Als niks deze vogel van een wilde onderscheid dan blijft dat verdomde moeilijk.
Tuurlijk, je kan een peli kwijt zijn en tuurlijk een wilde peli kan ook verdwalen, en ook verdwalen in de Blauwe Kamer bijv. Dan baal je toch stevig als peli. De bewijslast ligt bij Ouwehands en van wat we tot nu toe gehoord hebben ben ik in ieder geval nog niet overtuigt. En ja ik heb inderdaad niet zo veel vertrouwen in mensen als anderen blijkbaar.

Theo Linders

Citaat van: HPM op september 08, 2010, 09:12:25 AM
Maar waarom de integriteit van de dierentuin in twijfel trekken als er een heel normale verklaring voor kan zijn dat ze eerst nee zeiden en de volgende dag ja?
Ik vind al die verdachtmakingen nogal stuitend. Nu moet er ook al bloedonderzoek komen. Wat is dat voor flauwekul? Die dierentuin hoeft toch geen verantwoording af te leggen aan een paar privépersonen? Als er goede reden is om te denken dat ze de boel belazeren stap je naar de politie (AID) en dan ga je niet in het openbaar verdachtmakingen spuien. Maar ik zie dat de AID ook al niet te vertrouwen is. Max pleit er geloof ik impliciet voor om daarom het heft maar in eigen hand te nemen. ("...hun kunde ... is zeker niet dusdanig om wederom het aan hun over te laten").
Zodra jullie ook maar het idee hebben dat er kritiek op jullie wordt geuit is de wereld te klein, maar wel een dierentuin van liegen en overtreding van de wet beschuldigen en de AID als onbetrouwbaarheid afschilderen. En dat alles zonder enige onderbouwing. Inderdaad heel 'grappig' om te zien hoe mensen denken. Maar ik vind dat "t riekt!"

--
Groeten, Herman van der Meer


Het gaat niet alleen om het verhaal dat ze eerst nee zeiden en daarna ja, het gedrag van de vogel is ook enigzins vreemd voor een dierentuinvogel en als ze eerst zeggen een juveniele vogel te zoeken (ouwehands kweekt niet met pelikanen en had in augustus ook geen juveniele exemplaren), terwijl er een puntgave adult zit. De antwoorden die daarop kwamen waren vaag en relatief eenvoudig weerlegbaar en ze geven geen uitsluitend bewijs dat het hun vogel is.
Nu moet ik wel toegeven dat als het een wilde vogel betreft, de actie van Ouwehands ongelofelijk dom is. Het is gewoon een heel vreemd verhaal en Ouwehands heeft hier noch niet een 100% waterdichte verklaring over gegeven

Citaat van: GertJ op september 08, 2010, 10:09:46 AM
http://waarneming.nl/waarneming/view/49872712
Das ook wel apart: de vogel komt bij tijd en wijle aanvliegen uit de richting van Achterberg.
Voor mensen die niet precies weten waar Achterberg, Ouwehands Dierpark en de Blauwe Kamer liggen raad ik aan om dit eens op Googlemaps op te zoeken.


dan vraag je je af waarom hij alle plassen in de omgeving afgaat, behalve die die hij goed kent en waar hij oorspronkelijk vandaan komt.


mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de