Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: foto overzichten uw mening svp  (gelezen 243 keer)

hiskodevries

• Forum beheerder
foto overzichten uw mening svp
« Gepost op: april 25, 2019, 15:27:13 pm »

Zo nu een dan geven mensen hun mening over de huidige software . Vooral wat ze missen.

Nu pakken we de foto overzichten bij de horens.
Die hebben we bij deze objecten:
algemeen
per gebruiker
per lokatie
per soort
In de bijlage voorstellen hoe het anders kan. Uw mening telt mee bij een beslissing
Als je de fotos voor 1 gebruiker opent wordt de waarnemer niet getoond, als je de foto`s voor 1 gebied opent wordt de gebiedsnaam niet getoond
Getoond wordt:
-Datum
-Waarnemer (als deze te lang is kun je met mouse over toch de hele naam zien)
-Onzeker
-soortnaam (lokale + wetenschappelijke naam, als deze te lang is kun je met mouse over toch de hele naam zien)
-gebiedsnaam(als deze te lang is kun je met mouse over toch de hele naam zien)
« Laatst bewerkt op: april 25, 2019, 17:57:23 pm door hiskodevries »
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=1534.0

SlechtValk

• Betatest Herkenningsapp
  • *
    • Ondertekening
Re: foto overzichten
« Reactie #1 Gepost op: april 25, 2019, 15:34:10 pm »

Zoals ik elders al zei, maar for the record ook waar de stemming is:

Ik wil geen roet in het eten gooien... maar om heel eerlijk te zijn vind ik dit een achteruitgang...

Ik weet dat het een veel genoemde wens is dat info gelijk zichtbaar is, maar ik zit juist in het kamp dat de nieuwe (infoloze) layout mooier (en functioneler) vindt...
Wil ik info hebben, weet ik dat ik met de muis eroverheen kan gaan... wil ik het niet, dan word ik er ook niet mee lastig gevallen...

Mijn wens zou daarom dus ook zijn om dit optioneel te maken... kan makkelijk via een gebruikersinstelling... wil je info bij foto's zien, altijd of door mouse-over... zo kan iedereen zijn zin krijgen...
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)

Na de paartijd gaan de vogels trekken.

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #2 Gepost op: april 25, 2019, 15:37:32 pm »

Zoals ik elders al zei, maar for the record ook waar de stemming is:

Ik wil geen roet in het eten gooien... maar om heel eerlijk te zijn vind ik dit een achteruitgang...

Ik weet dat het een veel genoemde wens is dat info gelijk zichtbaar is, maar ik zit juist in het kamp dat de nieuwe (infoloze) layout mooier (en functioneler) vindt...
Wil ik info hebben, weet ik dat ik met de muis eroverheen kan gaan... wil ik het niet, dan word ik er ook niet mee lastig gevallen...

Mijn wens zou daarom dus ook zijn om dit optioneel te maken... kan makkelijk via een gebruikersinstelling... wil je info bij foto's zien, altijd of door mouse-over... zo kan iedereen zijn zin krijgen...
ik zie al maanden meldingen van withete gebruikers over die foto overzichten, dus meten is weten.
Sommigen krijgen zelfs ernstig medisch letsel

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=1534.0

SlechtValk

• *
    • Ondertekening
« Reactie #3 Gepost op: april 25, 2019, 16:48:04 pm »

ik zie al maanden meldingen van withete gebruikers over die foto overzichten, dus meten is weten.
Sommigen krijgen zelfs ernstig medisch letsel

Vraag is natuurlijk wel of het een representatieve meting is... het is algemeen bekend dat mensen die ontevreden zijn eerder in de spreekwoordelijk pen klimmen dan zij die het allemaal wel best vinden zoals het is...

Een werkelijke test zou natuurlijk zijn het uitvoeren en mensen de mogelijkheid geven om zelf te kiezen... maja dat is financieel gezien natuurlijk niet erg praktisch...
Er zijn overigens wel bekende webwinkels enzo die op deze manier testen... maja die hebben vermoedelijk een iets groter budget...

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #4 Gepost op: april 25, 2019, 16:50:29 pm »

Als minder dan 100 mensen stemmen besluit het bestuur. Dan zal het bij de huidige software blijven.

cranefly

• Member
« Reactie #5 Gepost op: april 25, 2019, 17:00:08 pm »

Vind het er mooi en werkbaar uitzien zo!

Goed idee om afhankelijk van het soort overzicht wat overbodige info weg te laten.
Ik was even bang dat dit idee misschien rommelig uit zou pakken (in die zin dat de onderschriften per type overzicht er dan elke keer anders uit zouden zien), maar doordat de niet-weggelaten info steeds op dezelfde plek/regel blijft staan, vind ik het in bovenstaande voorbeelden eigenlijk heel consistent en netjes ogen...

Vriendelijke groeten,
Reindert van Eekelen
Mijn foto's: https://oudeversie.waarneming.nl/user/photos/120646

(20-04-2019) Ik vind de nieuwe site nog altijd een onbruikbare RSI-nachtmerrie, en voer daarom momenteel mijn waarnemingen niet in.

gbeersma

• Member
« Reactie #6 Gepost op: april 25, 2019, 17:23:37 pm »

Bovenstaande voorbeelden zouden een flinke vooruitgang betekenen doordat de benodigde info direct zichtbaar is. Wat mij betreft: doen! Als het icoontje van de waarnemer weggelaten wordt (want m.i. onnodig) kan zelfs ook Peter van de Wouw voluit genoemd worden.
Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

http://waarneming.nl/user/photos/104779

thijsdegraaf

• Member
    • http://www.tuin-thijs.com/
« Reactie #7 Gepost op: april 25, 2019, 17:33:59 pm »

Met alleen een kopje foto overzichten, heb je weer een flinke kans, dat men er overheen kijkt Hisko net als de vorige keer.

Ik zou er in ieder geval iets van maken als Stemming foto overzichten!!!!!!

Douwe van der Ploeg

• Observado Admin
  • *
Re: foto overzichten uw mening svp
« Reactie #8 Gepost op: april 25, 2019, 18:27:19 pm »

Ja, kom maar door met die wijzigingen! Hebben we tenminste een nuttig scherm, in plaats van alleen een plaatjesboek..
Douwe van der Ploeg

AvanderHeijden

• Admins
  • Admingroep: Libellen
    • Dragonflies and Damselflies of Europe
« Reactie #9 Gepost op: april 25, 2019, 18:50:41 pm »

Mouse over werkt niet op mobiele apparaten. Dus liever gewoon alle relevante informatie tonen wmb.
Antoine van der Heijden - Dragonflies and Damselflies of Europe

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #10 Gepost op: april 25, 2019, 18:58:19 pm »

Mouse over werkt niet op mobiele apparaten. Dus liever gewoon alle relevante informatie tonen wmb.
jawel je vinger op de foto houden

gtroost

• Member
    • http://www.trektellen.org
« Reactie #11 Gepost op: april 25, 2019, 19:26:04 pm »

ik wil graag infinite scroll!

SlechtValk

• *
    • Ondertekening
« Reactie #12 Gepost op: april 25, 2019, 19:38:39 pm »

ik wil graag infinite scroll!

Ik vermoed dat dit een onafhankelijk onderwerp is van hoe het eruit ziet... maar ik ben stiekem wel heel benieuwd wat je hiermee bedoelt?

EDIT:
ff gegoogled...
Als jij ook bedoelt dat wanneer de onderkant van de pagina bereikt is, automatisch de volgende (eronder) geladen wordt, ben ik het met je eens!!! Dat lost meteen het "probleem" van de inmiddels niets meer zeggende paginering op.
Maar zoals ik al zei... is dit onafhankelijk van de layout.

EDIT2: Mooi artikeltje hierover: https://www.smashingmagazine.com/2013/05/infinite-scrolling-lets-get-to-the-bottom-of-this/
Vooral hybrid lijkt me erg geschikt voor deze site... zeker bij de foto-pagina's, maar ook de homepage (zeldzaamheden).
« Laatst bewerkt op: april 25, 2019, 20:06:13 pm door SlechtValk »

Maarten Hotting

• Admins
« Reactie #13 Gepost op: april 25, 2019, 23:09:07 pm »

Mooi voorstel voor de foto-overzichten.
Wat mij mooier lijkt is het altijd tonen van de gegevens bovenop de foto zoals nu alleen zichtbaar als je met de muis op de foto staat.
Daardoor blijft het scherm een stukje rustiger dan het voorstel in de eerste post en er is volgens mij genoeg ruimte op de foto om alle gegevens te tonen.
Mogelijk komt er dan wat tekst over het onderwerp van de foto te staan, maar voor een betere weergave van de foto moet je er toch op klikken waardoor die in het groot zichtbaar wordt.
Groet,
Maarten
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.021 seconden met 21 queries.