Errata nieuwe ANWB vogelgids (2010)

Gestart door Norman, augustus 23, 2010, 20:58:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

KorHaan

Citaat van: Norman op september 16, 2010, 11:56:43 AM
Citaat van: KorHaan op september 16, 2010, 00:28:26 AM
Waarom geen deel A en deel B gemaakt, in paperback, in een plastic hoes?

Vriendelijke groet,

Ronald

nu sjouw ik allerlei vogels mee waar ik de gids niet voor nodig heb, omdat ik geen gids nodig heb om deze te herkennen 



http://ronaldsinoo.web-ruimte.nl/KorHaan14.htm

Ook een oplossing...   ;D

frankneijts

Citaat van: Norman op september 16, 2010, 11:56:43 AM
Citaat van: KorHaan op september 16, 2010, 00:28:26 AM
Waarom geen deel A en deel B gemaakt, in paperback, in een plastic hoes?

Vriendelijke groet,

Ronald

Waarom geen losbladig systeem, nu sjouw ik allerlei vogels mee waar ik de gids niet voor nodig heb, omdat ik geen gids nodig heb om deze te herkennen of omdat deze niet in het betreffende seizoen voorkomen. En kun je meer aandacht per soort besteden. Een soort combi van de ANWB gids met de Duyvenduik 2 pagina's tekst en 2 pagina's tekeningen/foto's. etc. etc.

Zo zijn er nog tal van punten aan te wijzen voor de ideale vogelgids. Een e-book zou ook prettig zijn. Lichtgewicht en voldoende groot. Ideetje voor een nieuw topic.

Is met wat knip-, plak- en kopiëerwerk natuurlijk wel zelf te maken (half illegaal, dat weer wel..) en misschien doet goed voorbeeld goed volgen....... 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Boon

Citaat van: Norman op september 16, 2010, 11:56:43 AM

...
Zo zijn er nog tal van punten aan te wijzen voor de ideale vogelgids. Een e-book zou ook prettig zijn. Lichtgewicht en voldoende groot. Ideetje voor een nieuw topic.

De plantenliefhebbers lopen wat dat betreft voorop. (http://www.soortenbank.nl/mobiel.php)
Als zij het kunnen, kunnen wij het toch ook?
Het zou voor mij een reden zijn eindelijk een nieuwe telefoon te kopen.
Groet, Onno den Boon

Norman

Er zijn wel wat engelstalige app's verkrijgbaar voor vogeldeterminatie maar die zijn te summier en de beeldschermpjes te klein om kenmerken goed te bekijken cq. te vergelijken. Ik heb toevallig zo'n iPhone en ik vind het onding voor dergelijke toepassingen in het veld. Even iets opschrijven is toch makkelijker en vooral sneller.

Voordat ik bijvoorbeeld de mobiele waarneming.nl applicatie heb opgestart heb ik een waarneming al 10 keer opgeschreven. Nu schrijf ook nooit mijn waarnemingen (behalve BMP) op, maar ik zou best willen bijdragen aan de database van waarneming.nl, maar dan wel op een voor mij zo gemakkelijk mogelijke wijze.

Dwz, een offline applicatie die instant beschikbaar is en daarna in zijn geheel te uploaden is. Nu moet ik de app opstarten, invoeren, het pijltje verzetten (veel wachten tot de map geladen is). Dit kost me te veel tijd als ik in het veld ben.

Ps. Dit heeft niks meer met errata te maken toch?  :angel:

peterlindenburg

CiteerDwz, een offline applicatie die instant beschikbaar is en daarna in zijn geheel te uploaden is


Norman, dat kan al lang (zie ook elders op het forum) ! Als je de lijsten downloadt kun je off-line invoeren en dat gaat razendsnel! Bij thuiskomst kun je dan alles in één klap het www op knallen.


Overigens schijnt de Sibbley-app wel erg goed te zijn hoor!
Als de Svensson ooit als app komt koop ik hem meteen.


groet Peter