Hoofdmenu

Groene Bijeneter

Gestart door Edwin Russer, augustus 16, 2010, 11:06:24 AM

Vorige topic - Volgende topic

Ben Wielstra

Sjit, ik kom er nu pas achter dat dat hele beest gezien is. En ik had gewoon gekund zelfs! Ergo, ook ik ga even in een hoekje liggen huilen.

Ik begin alvast  :'( :'( buuhuuhuu

dupont

Citaat van: Leo Heemskerk op augustus 16, 2010, 16:23:23 PM
De vogel was bijna gevangen. Hij vloog over de slagnetten waar een ringer achterstond! Kort filmpje op http://www.twitvid.com/U6ECV met op de achtergrond geluiden van de ringbaan. ook is camera van de heer C. Rijnders te horen. Hij heeft zeer mooie foto's. Op het filmpje hoor je de vogel roepen. Filmpje gemaakt met mijn Telefoon. :duim:

Leo, pilsje bij tante Pe begin oktober?  ;)
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

Edwin Russer

Citaat van: milvusmilvus op augustus 16, 2010, 19:33:10 PM
Citaat van: joostheeremans op augustus 16, 2010, 19:19:01 PM
Citaat van: peterlindenburg op augustus 16, 2010, 18:04:11 PM
Citaat van: Edwin Russer op augustus 16, 2010, 17:52:58 PM
ps, ik heb medelijden met de mensen die deze droomsoort niet zagen, wellicht vindt Pim hem vandaag of morgen wel terug in Zeeland.

Ja, en twitchers die met de tong op de schoenen kwamen aanrennen toen de laatste glimp van de vogel werd opgevangen. Ik heb hier en daar iemand een traantje zien wegpinken.....


meen je dat serieus?

Ik heb het ook gezien, het was ook best tragisch, ik heb iemand langer op de grond zien liggen dan alle spelers van het Nederlands elftal na de finale bij elkaar...

Was dat een natuurliefhebber of een dramaqueen?

Vul zelf maar in 8)
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Leo Heemskerk

Citaat van: dupont op augustus 16, 2010, 19:56:06 PM
Citaat van: Leo Heemskerk op augustus 16, 2010, 16:23:23 PM
De vogel was bijna gevangen. Hij vloog over de slagnetten waar een ringer achterstond! Kort filmpje op http://www.twitvid.com/U6ECV met op de achtergrond geluiden van de ringbaan. ook is camera van de heer C. Rijnders te horen. Hij heeft zeer mooie foto's. Op het filmpje hoor je de vogel roepen. Filmpje gemaakt met mijn Telefoon. :duim:

Leo, pilsje bij tante Pe begin oktober?  ;)

Goed idee. Hebben we weer een mooi onderwerp bij de pinda's.
Groet,

Leo Heemskerk

Certhia

Iedereen die hem heeft gefeliciteerd!  :duim:  Fraaie soort.
Bij deze ben ik dan ook gestopt met twitchen. :)


Groetjes


Marc



Vincent Hart

Leek mij een veel beter idee om te stoppen met dippen  ;) Maar inderdaad gelukwensen voor degenen die op tijd waren om deze beauty te kunnen bewonderen  :duim:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jarinka

En nog meer gelukwensen voor degenen die 'em morgen herontdekken ;D
Groeten, Jarinka Heijink

UtrechtsVogelNet

@Jarinka, that's the spirit !! Ik hoop het van harte voor diegenen die de vogel niet hebben kunnen zien.

Ik had erg veel geluk met een lift van/naar werk, en we kwamen precies op het moment aan toen de vogel weer net opdook en zich sindsdien uitermate mooi liet zien boven in de kale takjes. Helaas geen geluid gehoord vanwege het stromende water maar het roepje had ik een jaar of 10 al gehoord in Saoedie. Gelukkig nog terug horen van de geluidsopnamen van vandaag, gaaf zeg dat zelfs dat is vastgelegd.

Mooi verhaal ook op de dba-site van Wietze, alleen was de vogel zeker langer dan een kwartier zichtbaar, minimaal 30 minuten.

Aan de ontdekkers: hartelijke dank, wat een droomsoort !! Fijn dat dat ook SBB erg meewerkte en de politie al had geinformeerd van diverse extra auto's in de berm.
En David, Johan en anderen: bedankt dat ik door jullie scoop kon meegenieten!

Gegroet en tot de herontdekking van de Siberische Grijze Ruiter!  :angel:
Phil

Max Berlijn

Naast het bedanken van de ontdekkers in de link mijn verhaal als laatste waarnemer van de vogel:
http://waarneming.nl/waarneming/view/49532252

Groet Max
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

theomuusse

21 minuten inlopen op je tom-tom vindt de politie niet goed, Max...

Theo

Yeronimo

Ook ik was helaas te laat erachter gekomen dat de vogel er zat anders had ik ook snel de trein gepakt...
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Jeroen Nagtegaal

#71
Citaat van: theomuusse op augustus 16, 2010, 22:35:10 PM
21 minuten inlopen op je tom-tom vindt de politie niet goed, Max...

Theo
Valt mij nog mee, dat moet veel meer kunnen. Je wint sowieso al 5+ minuten met de nieuwe Randweg Eindhoven
Een deel van die tijd zal je wel weer verliezen bij Den Bosch..
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

UtrechtsVogelNet

Citaat van: Max Berlijn op augustus 16, 2010, 22:30:08 PM
Naast het bedanken van de ontdekkers in de link mijn verhaal als laatste waarnemer van de vogel:
http://waarneming.nl/waarneming/view/49532252

Groet Max

Hahahaha, mooi verhaal Max !

RoelofdeB

Citaat van: Certhia op augustus 16, 2010, 20:52:28 PM
Iedereen die hem heeft gefeliciteerd!  :duim:  Fraaie soort.
Bij deze ben ik dan ook gestopt met twitchen. :)


Groetjes


Marc



He mark, voor de hoeveelste keer?, gr. Roelof

garryb

#74
Beste mensen,

Het verhaal van Hans Schekkerman zelf is NU te lezen op www.dutchbirding.nl!

Groet,

Garry

Thomas van der Es

#75
Citaat van: UtrechtsVogelNet op augustus 16, 2010, 21:17:47 PM

Aan de ontdekkers: hartelijke dank, wat een droomsoort !! Fijn dat dat ook SBB erg meewerkte en de politie al had geinformeerd van diverse extra auto's in de berm.

Phil

Top dat Staatsbosbeheer ter plaatse was..;-) We gaan het vast nog een keer aankopen!

p.s ook handig voor Siberische Snor
Vriendelijke groet,

Thomas van der Es


www.twitter.com/ThomasvanderEs
www.facebook.com/Staatsbosbeheer.Biesbosch
www.boswachtervanderneut.nl

Certhia

Citaat van: RoelofdeB op augustus 16, 2010, 22:53:17 PM
Citaat van: Certhia op augustus 16, 2010, 20:52:28 PM
Iedereen die hem heeft gefeliciteerd!  :duim:  Fraaie soort.
Bij deze ben ik dan ook gestopt met twitchen. :)


Groetjes


Marc



He mark, voor de hoeveelste keer?, gr. Roelof


De laatste keer hoop ik. :)
Tis net zo moeilijk als stoppen met roken maar ook dat is uiteindelijk gelukt.
En even voor de duidelijkheid. Dippen is iets wat je doet als je gaat en de vogel mist. Ik hoorde t vanavond pas en mijn troost was dat ik helemaal niet had gekunt al had ik t op tijd geweten.
Zet alles wel weer in perspectief. Oh ja en ik had natuurlijk al een lading van die Groene rakkers dit jaar dus zoveel heb ik nou ook weer niet gemist.
Desalniettemin, een fraaie soort en het twitchen zeker waard!


M

JohanvantBosch



Citaat van:  Marc
De laatste keer hoop ik. :)
Tis net zo moeilijk als stoppen met roken maar ook dat is uiteindelijk gelukt.
En even voor de duidelijkheid. Dippen is iets wat je doet als je gaat en de vogel mist. Ik hoorde t vanavond pas en mijn troost was dat ik helemaal niet had gekunt al had ik t op tijd geweten.
Zet alles wel weer in perspectief. Oh ja en ik had natuurlijk al een lading van die Groene rakkers dit jaar dus zoveel heb ik nou ook weer niet gemist.
Desalniettemin, een fraaie soort en het twitchen zeker waard!


M

Misschien kun je er vervolgens een boek over schrijven en veel geld verdienen aan jouw succes methode?
Ik zeg 'eerst zien, dan geloven'  O0


De plaatjes worden trouwens wel steeds mooier:
http://www.dutchbirding.nl/gallery.php?p=bigpic&gal=1&fid=3086&page=1

HJDT

Omdat het verhaal toch nog een happy end heeft gekregen hier nog een keer het verhaal van mijn Worst dip ever zoals ik dat al eerder op dit forum schreef. Omdat de vogel nu, eindelijk, wel lang genoeg bleef om door mij aanschouwd te worden kan ik het eindelijk afsluiten. Was dit eerder gebeurd dan had me dat heel wat psychiatrische behandelingen en dito geld gescheeld. . .
Voor de duidelijkheid: onderstaande gaat dus over de Groene Bijeneter-dip van Terschelling in 1998.

Het was een warme dag in Mei 1998. Ik had net een fraaie Rode Rotslijster gezien op de Veluwe en dat zat ik met enkele anderen te vieren op een terrasje in Hoenderloo. Op de pieper verscheen een Terekruiter die bij Den Oever werd gezien op dat moment. Die soort was al jaren niet meer twitchbaar geweest en ik besloot direct daar de volgende dag heen te gaan als hij terug gevonden werd.
Aangezien ik dat niet verwachtte (Terekjes hadden toen meestal de vervelende gewoonte om niet langer dan 1 dag ergens te blijven) nam ik geen scoop of kijker mee naar mijn werk. Ook een jas, of zelfs maar een trui, had ik niet bij me.....

Toen de vogel toch gemeld werd besloot ik vrij te nemen. Er zou immers wel iemand met scoop zijn die me even wilde laten meegenieten verwachtte ik. Halverwege de rit naar Den Oever ging nogmaals de pieper maar dit keer prijkte er een onbekende code op. Het duurde niet lang voor ik besefte dat dit maar 2 soort kon zijn: een Groene Bijeneter!! Terschelling was de plaats waar de vogel rondvloog. Hij werd onregelmatig gezien maar leek wel ter plaatse te zijn.
Ik belde naar mijn werk om de volgende dag ook vrij te nemen (alvast anticiperend op dat ik de vogel eventueel niet zou zien) en negeerde de afslag naar Den Oever, daar zou toch niemand meer zitten. Een behoorlijke groep vogelaars maakte de oversteek en op het eiland aangekomen werd er verspreid om de vogel te zoeken.

Jammer maar helaas leek de vogel gevlogen maar ik bleef op het eiland, samen met ca. 20 anderen. We hebben met zijn allen tot ca. 22:00 gewacht maar met een zacht oosten windje en een temperatuur van ca. 6 graden (en bij gebrek aan jas of trui) had ik het kouder dan ik het ooit heb gehad. Een overvliegende Grauwe Klauwier en een Visarend (he, daar zit dus een duidelijk rode draad) konden mijn temperatuur niet verhogen.

Met zijn allen overnachtten we in de jeugdherberg waar ik een gevonden-voorwerpen-jas leende die eruitzag alsof hij vanonder een grote berg vuilnis getrokken was. Een zwerver zou er zijn neus voor opgehaald hebben maar ik moest wel natuurlijk. De volgende dag om 5 uur stonden we weer met zijn allen op de plek maar nog steeds geen Groene Bijeneter.
Rond 1 uur ging de boot terug en ik besloot niet langer te blijven wachten. De jas propte ik in een vuilnisbak in de veerhaven (ik had plechtig moeten beloven die terug te brengen, maar ik vond het niet gek dat de eigenaar zich nooit meer gemeld had en verwachtte ook niet meer dat hij dat ooit zou doen). Ondertussen was mijn humeur gedaald tot dichtbij 0 graden Kelvin en ik was welhaast uitgeput vanwege een tekort aan slaap.

Het vrolijkte me toch wel op dat tijdens de boottocht terug de Terekruiter weer gemeld werd net als een Kleine Vliegenvanger daar vlakbij in het Robbenoordbos. Beide waren toen nog nieuw voor mij dus 1 van die twee MOEST toch lukken ?? Tenminste, dat dacht ik.

Op de plek van de Terek aangkomen trof ik een vriend van mij die dolblij was de Terek even daarvoor mooi gezien te hebben maar een grote groep (10.000 ??) vliegende stelten aanwees met de mededeling "daar zit hij tussen". Daar sta je dan zonder telescoop of kijker, moe en gefrustreerd.......

Dan maar naar die Kleine Vlieg want die moet toch makkelijk zijn, dan had ik tenminste nog iets gezien en kon ik naar huis. Maar ook dat ging niet zoals ik wilde. De vogel zat in het donkerste dennenbos dat ik ooit zag maar probeerde het me makkelijk te maken door constant, en voor mijn gevoel vlakbij, te blijven zingen. Het enige dat ik zag was een schichtig heen en weer schietend beest waarvan ik aan moest nemen dat dat hem was. Onder het motto "horen is scoren" besloot ik me gewonnen te geven en naar huis te gaan.

Onderweg naar huis heb ik op het punt gestaan mijn pieper uit de rijdende auto te smijten maar ik besloot er nog een nachtje over te slapen en het dan eventueel alsnog te doen mocht ik dan nog steeds achter die beslissing staan. Uiteindelijk heb ik het niet gedaan maar het heeft even weinig gescheeld.
Met de Terek en Kleine Vlieg is het nog goed gekomen want het volgende weekend waren beide nog aanwezig en met wat geduld lieten beide zich leuke bekijken. Uiteindelijk heeft alleen de Groene Bijeneter niet meegewerkt, en dat is toch best jammer.......
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

pwolf

Citaat van: Ricardo op augustus 16, 2010, 15:54:09 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op augustus 16, 2010, 15:30:07 PM
Dat betekend dat vele vogelaars in overtreding zijn bij Waterrietzangers, Bladkoningen ed. Ga jij ze allen aanklagen?
Ik denk dat menig ander vogelaar bij het overvliegen van zo'n soort toch even het geluid zou aanzetten als hij het bijheeft.

Echter blijft het een bestaande en oneindige discussie.

Klopt, discussie over zeldzaamheden & geluid is al eerder gevoerd. Ga ik niet opnieuw doen en beperk me tot verwijzing naar heldere regelgeving.
Maar hoe zit het dan met de geldigheid van de twitch? Volgens mij kan alleen de ontdekker nu spreken van een geldige waarneming. Zeker als duidelijk is dat de vogel naar de grond gekomen is door dat geluid.

het spijt me, ik ga deze toch nog even naar boven halen. Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat je zo zuur en quasi-juridisch kunt reageren op een gebeurtenis die voor velen een hoogtepunt van formaat was en die vogel geen/nauwelijks kwaad heeft gedaan? Je verwijzingen naar eventuele telregels geven aan dat je geen bal van twitchen snapt, en erger nog, je maakt in een klap één van de meest gerespecteerde ringstations in Nederland verdacht. Als er nou één club is die met omzichtigheid en respect voor vogels opereert dan zijn zij het wel. Wat de door jou vermoedde telregels ook zeggen, meer dan 100 vogelaars hebben in eigen land kunnen genieten van een Groene Bijeneter, een van de meest gegeerde soorten in het land. Denk jij dat jouw overdreven ambtelijk gescherm met telregels iets van hun plezier wegneemt?

morgen gewoon weer naar buiten onnozelaar,

pim

ps was vandaag gewoon in Vlissingen, eenieder die denkt dat dit bericht iets te scherp gesteld is, het is mijn vijfde edit en het venijn is er volgens mij nu wel uit...

p.
Pim Wolf, Vlissingen

UtrechtsVogelNet

@Pim: ben het helemaal met je eens, en je hebt het keurig verwoord. Ik ben de ringers nabij Castricum niet alleen dankbaar maar vind ook dat ze geen kwaad hebben gedaan. Voor mij, en voor vele anderen, telt de "tik" net als voor andere soorten.

@Certhia: een beetje zuur verhaal hoor.

@Michel: mooi verhaal, en maar goed dat je je pieper niet de snelweg hebt opgekeild. En nu weet ik eindelijk waar mijn jas is gebleven ... hahaha.

Grtz, Phil


peterlindenburg

Ten aanzien van 'de laatste waarnemer', ik heb op de terugweg een gesprekje gehad, met Bart en Mark, die de vogel alleen nog maar hebben zien vliegen...

Herman van der Klis

Nooit , maar dan ook nooit meer zal ik 's middags op mijn werk  een nieuw experiment inzetten met uiterst kostbare enzymen waar ik niet meer van weg kan rennen.


mvg

Herman van der Klis
Herman van der Klis

HansP

Citaat van: Herman van der Klis op augustus 17, 2010, 09:00:32 AM
Nooit , maar dan ook nooit meer zal ik 's middags op mijn werk  een nieuw experiment inzetten met uiterst kostbare enzymen waar ik niet meer van weg kan rennen.

Nooit, maar dan ook nooit meer zal ik op mijn werk zijn, als er een Groene Bijeneter wordt gevonden.
Groet,
Hans Pohlmann

BramtK

Citaat van: pwolf op augustus 17, 2010, 00:25:01 AM
ps was vandaag gewoon in Vlissingen, eenieder die denkt dat dit bericht iets te scherp gesteld is, het is mijn vijfde edit en het venijn is er volgens mij nu wel uit...

Dan heb je toch vijf keer de kans gehad om het woord onnozelaar eruit te halen. Een goed gesprek is oke, maar elkaar voor wat dan ook gaan uitmaken, dat is toch niks voor jou Pim?
Groeten,

Bram ter Keurs

Ricardo

Citaat van: pwolf op augustus 17, 2010, 00:25:01 AM
Citaat van: Ricardo op augustus 16, 2010, 15:54:09 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op augustus 16, 2010, 15:30:07 PM
Dat betekend dat vele vogelaars in overtreding zijn bij Waterrietzangers, Bladkoningen ed. Ga jij ze allen aanklagen?
Ik denk dat menig ander vogelaar bij het overvliegen van zo'n soort toch even het geluid zou aanzetten als hij het bijheeft.

Echter blijft het een bestaande en oneindige discussie.

Klopt, discussie over zeldzaamheden & geluid is al eerder gevoerd. Ga ik niet opnieuw doen en beperk me tot verwijzing naar heldere regelgeving.
Maar hoe zit het dan met de geldigheid van de twitch? Volgens mij kan alleen de ontdekker nu spreken van een geldige waarneming. Zeker als duidelijk is dat de vogel naar de grond gekomen is door dat geluid.

het spijt me, ik ga deze toch nog even naar boven halen. Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat je zo zuur en quasi-juridisch kunt reageren op een gebeurtenis die voor velen een hoogtepunt van formaat was en die vogel geen/nauwelijks kwaad heeft gedaan? Je verwijzingen naar eventuele telregels geven aan dat je geen bal van twitchen snapt, en erger nog, je maakt in een klap één van de meest gerespecteerde ringstations in Nederland verdacht. Als er nou één club is die met omzichtigheid en respect voor vogels opereert dan zijn zij het wel. Wat de door jou vermoedde telregels ook zeggen, meer dan 100 vogelaars hebben in eigen land kunnen genieten van een Groene Bijeneter, een van de meest gegeerde soorten in het land. Denk jij dat jouw overdreven ambtelijk gescherm met telregels iets van hun plezier wegneemt?

morgen gewoon weer naar buiten onnozelaar,

pim

ps was vandaag gewoon in Vlissingen, eenieder die denkt dat dit bericht iets te scherp gesteld is, het is mijn vijfde edit en het venijn is er volgens mij nu wel uit...

p.

Ik begrijp dat mijn reactie wat zuur overkomt, maar het niet doelbewust mogen vangen van zeldzame soorten heeft wel een achtergrond. Die achtergrond is dat er een ringer is geweest die zijn mistnetten heeft neergezet pal voor het nest van een broedgeval van een Bijeneter. Dat ging het vogeltrekstation te ver. Vervolgens zijn er regels opgesteld over het doelbewust proberen te vangen van zeldzeemheden en ik refereer aan die regels. Als je dan aan de regels refereert ben je dan meteen een zeurkous??

Zodra een vogel ook maar het kleinste teken van mogelijke herkomst uit gevangenschap heeft, wordt er heel precies gedaan over het al dan niet mogen meetellen van een soort. Maar waarom zou je niet een beetje kritisch mogen zijn over de manier waarop een waarneming tot stand gekomen is???

Daarnaast heb je nog wat wettelijke regels die ik wellicht wat zuurtjes aanhaal, maar voor mijn gevoel gaat het bij vogelen/twitchen vooral om het observeren van vogels in hun natuurlijke gedrag. Als je dan vogels naar beneden lokt met geluid, begin je aan een grens te knabbelen waarbij je je mag afvragen welk doel dat dient.
Vervolgens hebben vele vogelaars van de vogel kunnen genieten en is de vogel zelf weggevlogen.

Prima natuurlijk, maar ik hoop niet dat het in de vogelaarswereld gewoonte gaat worden om soorten naar beneden te lokken met geluid, terwijl daar geen argumenten voor zijn anders dan het bevredigen van de eigen behoefte om die soort goed waar te nemen. Als dat wel als gewoon mag worden beschouwd, snap ik inderdaad niks van de twitcherswereld. Het zij zo.

Ricardo

temmie

twitchen is een spelletje en eenieder bepaald zijn eigen regels. Zo zijn er velen die 'heard only' ook meetellen.
Wel, eigenlijk is twitchen een sport. De vogel mag dus niet gevangen zijn etc. Maar bovenal moet het leuk blijven. Bezie de opmerking van Pim dan maar als pure passie voor de sport/het spelletje.

He lokken met geluid is ongeveer wat dagelijks 10-tallen keren gebeurd ten behoeve van vogelreizen wereldwijd, waar de deelnemers 'waar' voor hun geld willen en de gids dus de vogel moet laten zien. Ik ken mensen die iedere roofvogel lokken op die manier, en ongeveer iedere (normaal schuwe) bosvogel helemaal gek maken. Het gebeurt ook evenveel om steltlopers etc. te ringen. Ik heb het ook mogen meemaken, en er werd een kakafonie van steltlopers afgespeeld. Vervolgens moesten wij de vogels ('s nachts) in de netten drijven.

Ik denk tenslotte dat het ringen van een groene bijeneter ook wel meerwaarde heeft, als hij teruggevangen wordt natuurlijk.
Groeten, L13v3n D3 T3mm3rm@n
Mijn laatste (vogel)reis

UtrechtsVogelNet

@Ricardo, ik snap enerzijds wat je bedoelt (denk ik). Anderzijds, het gebeurt ook heel vaak dat een vogel in een struik (je weet wel, zo'n bruin saai beest dat de hele tijd diep in een struik zit) naar voren wordt gelokt door te psss-en. Is dat dan niet hetzelfde in jouw optiek?

Albert de Jong

#88
Ik hoorde pas een prachtig verhaal over het naar beneden lokken van solitair trekkende morinelplevieren door ze na te fluiten. Er is iemand die dat heel goed kan. Ik heb gisteren tijdens het teruglopen geoefend op groene bijeneter, maar die triller lukt me echt niet. Er is een oud DBA voorzitter die dat fantastisch kan.
Openlijk liefhebber van meeuwen en ganzen.
Werkt bij Sovon als communicatiemedewerker.

Bas vd Burg

Die oud-voorzitter (Gijs dus) is idd een meester voortbrengen van de meest aparte fluittoontjes haha.

Een andere "kattukker" (René van Rossum) is een kei in het naar beneden lokken van overvliegende Morinellen gewoon door het geluid na te bootsen (heeft 'ie zelf al een paar keer gedaan met overvliegende morinellen over de Puinhoop). Dit doet/deed hij ook wel eens met overvliegende Groenpootruiters, Valkparkieten enz  ;D 

(heb zelf een keer naast hem gestaan toen hij een Valkparkiet naar beneden lokte. Dat beest landde vervolgens bijna op 1 een uitgestrekte arm van een medewaarnemer)
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012