Hoofdmenu

2de nest Witte Kwik?

Gestart door Ted van der Knaap, augustus 12, 2010, 18:38:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ted van der Knaap

Huppelde voor me uit op een paardenpad, heel erg jong... ...Ga er van uit dat het een Witte Kwikstaart is!
Zo'n 2 maanden geleden had ik ook jonge Kwikken die toen al wat ouder waren als dit ex.

Kan het zo maar zijn dat dit een jong is uit een 2de (vrij late!!) leg?
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Oenanthe

Het is in ieder geval een pas uitgevlogen, nog niet zelfstandig jong. Of het van een tweede legsel afkomstig is of van een laat eerste legsel valt natuurlijk niet te zeggen.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Herman van der Klis

Witte kwikstaarten hebben 2 soms 3 legsels per jaar. Eind april (1e) - jul;i (2e) , soms later.

mvg

Herman van der Klis
Herman van der Klis

Ted van der Knaap

Citaat van: Herman van der Klis op augustus 12, 2010, 21:13:02 PM
Witte kwikstaarten hebben 2 soms 3 legsels per jaar. Eind april (1e) - jul;i (2e) , soms later.

mvg

Herman van der Klis

Stond er vanmiddag eigenlijk van te kijken dat ik zo laat in het jaar nog een zo'n jong ex. zag.
Kwikken trekken toch in het najaar naar het zuiden... ...is zo'n laat jong dan al "sterk" genoeg voor 'n lange trek!?!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Jeroen Nagtegaal

Zo'n jong groeit vrij snel. Overigens is witte kwikstaart niet zo'n lange afstandstrekker en deels zelfs standvogel
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

wijnands

Wilde ik net zeggen, weet zo een paar lokatie's waar ze als standvogel te vinden zijn. Wat me wel opvalt is dat ze in de late herfst en winter meer solitair lijken te zijn.
Groeten,
Jeroen Wijnands

Herman van der Klis

De witte kwikken zijn en blijven insekteneters , die  in de winter lastig aan de kost kunnen komen. Een klein deel kan in luwe zones en langs open (onbevroren) water nog e.e.a. vinden , maart verreweg de meeste vogels zijn weg naar het zuiden . Het zelfde verhaal geldt ongeveer ook voor de zwartkop. Het is net op het randje.

mvg

Herman van der Klis
Herman van der Klis