14 vlek, mag die op Zeer zeldzaam??

Gestart door Jeroen Nagtegaal, augustus 20, 2006, 09:15:45 AM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Nagtegaal

Ik zag dta 14 vlek op algemeen stond, en het beest komt maar op 2 plakken in belgeie voor dus dat lijkt me wel genoeg reden om hem om zeer zeldzaam te zetten, tevens is er maar 1 waarneming van, Ik was zelf bij de waarneming,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Stippen

#1
Coccinula quatordecimpustulata is in Vlaanderen vrij algemeen, en komt in 10,2% van de onderzochte kilometerhokken voor. (Adriaens en Maes 2004)

Voor Nederland zijn nauwelijks gegevens bekend, Brakman 1966 is de laatste officiele verspreidingspublicatie en dat per provincie (Hier komt CocQua alleen in Limburg voor)

Behalve natuurlijk waarneming.nl.
Ik pleit al een poos voor soortgelijk verspreidingsonderzoek als in Vlaanderen gedaan wordt, iets voor de Jeugdbonden?

Ik heb voorkomen nu op zeldzaam gezet, misschien heb je gelijk dat zeer zeldzaam terecht is, maar ik geef er de voorkeur aan hier conservatief mee om te gaan totdat meer gegevens beschikbaar zijn.

Bedankt voor de opmerking.
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

Stippen

Ik zie dat de status in juni 2006 voor Vlaanderen is bijgesteld op Vrij Zeldzaam (9,28 %)
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

Jeroen Nagtegaal

Er zijn een paar jeugdbonders die fanathiek aan lieveheersbeestjes doen, Zover ik weet komen alle gegevens bij antoon, terecht, Volgens de table van de JNm belgie komt het beest voor in de kempen en nog ergens,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Stippen

Antoon Loomans verzamelt de gegevens van Harmonia axyridis, zoals je weet.
Je zou echt eens contact op moeten nemen met Tim Adriaens. JNM Belgie is heel ver en zouden jullie prachtig op weg kunnen helpen.
Uiteraard zou stippen.nl zo'n initiatief van harte steunen.

Heb je de tijdelijke Atlas niet?
CocQua: Kempen, Diestiaanheuvels, Eeklo, Waarschoot, Knesselaere, De Panne.
Lokaal dikwijls in grote aantallen.

Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl


Jeroen Nagtegaal

#6
De Jnm belgie is al een keer langsgeweest bij ons, Verder wist ik niets van de tijdelijke atlas, ik heb hem net doorgelezen en het valt me op dat de statusen soms sterk verschillen,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Stippen

Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

Jeroen Nagtegaal

het zou mooi zijn  als dit ook van NL gaat komen, mischien 1 adres waar alle waarnemingen heen kunnen??
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

derop

Heb alle foto's op deze site van de 14 vlek bekeken en verdorie nou heb ik best een beetje de pest in! Ik heb vorige week zo'n veertien vlek gezien en hem niet gefotografeerd omdat ik niet dacht dat dat wat bijzonders was. Als de admins het fijn vinden wil ik het wel melden bij de waarnemingen. Ik weet nog wel waar ik hem zag. Maar ja ik kan het alleen niet bewijzen middels een foto.
[size=8][span style=\'color:green\'][/size][/i][/span]Met vriendelijke groet,

Margot De Rop

Jeroen Nagtegaal

Bedoel je niet de algemen 14 stip?? Want daar staan wel foto's van op de site en van 14 vlek niet,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

derop

Oh,..wacht ff,. kun je me het verschil uitleggen? Ik dacht dat ik het goede beestje voor me had maar blijkt dan dus niet zo te zijn. Weet je waar ik een foto kan vinden van het beestje waar het hier over gaat?
Alvast bedankt!
[size=8][span style=\'color:green\'][/size][/i][/span]Met vriendelijke groet,

Margot De Rop


Th.Heijerman


hiskodevries

Citeermischien 1 adres waar alle waarnemingen heen kunnen
tuurlijk
http://www.waarneming.nl/wn.php
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

derop

Dat is duidelijk! Ik heb nog nooit een veertienvlek gezien! Zal mijn oogjes goed open houden ^_^  
[size=8][span style=\'color:green\'][/size][/i][/span]Met vriendelijke groet,

Margot De Rop